وبسایت اطلاع رسانی فارسی زبانان استرالیا | Voice Of Australia

| جمعه ۳۱ فروردین ۱۴۰۳ | Friday 19 April 2024
» اخبار » کشف دوربین‌های جاسوسی چینی در ساختمان‌های شبکه خبری ای‌بی‌سی

تاریخ انتشار : 1401/12/15 - 2:15

کشف دوربین‌های جاسوسی چینی در ساختمان‌های شبکه خبری ای‌بی‌سی

صدای استرالیا - دوربین‌های امنیتی مرتبط با حزب کمونیست چین در بحبوحه نگرانی‌های فزاینده درباره استفاده جاسوسی از این دستگاه‌ها، از دفتر مرکزی شبکه ملی تلویزیون استرالیا خارج می‌شوند.


صدای استرالیا – دوربین‌های امنیتی مرتبط با حزب کمونیست چین در جریان نگرانی‌های فزاینده درباره استفاده جاسوسی از این دستگاه‌ها، از دفتر مرکزی شبکه ملی تلویزیون استرالیا خارج می‌شوند.

دستگاه‌های هایک ویژن و داهوا ساخت چین در سه سایت شبکه خبری ای‌بی‌سی شامل دو دفتر منطقه‌ای و همچنین دفتر ای‌بی‌سی در اولتیمو کشف شدند.

یکی از سخنگویان ای‌بی‌سی گفت که این دوربین‌ها در حال برچیده شدن هستند.

وی افزود: ای‌بی‌سی دوربین‌های مداربسته هایک ویژن و داهوا را در سه سایت از جمله ای‌بی‌سی اولتیمو و دو دفتر منطقه‌ای شناسایی کرده است. این دوربین‌ها فقط در مناطق عمومی قرار دارند نه در محیط‌های کاری و کار برای جایگزینی این دوربین‌ها در حال انجام است.

در همین حال جیمز پترسون، وزیر امنیت سایبری سایه گفت که ای‌بی‌سی باید در این زمینه بهتر عمل می‌کرد.

وی افزود: مضحک است که ای‌بی‌سی دوربین‌های هایک ویژن دارد زیرا آنها خودشان درباره خطرات امنیت ملی و پیامدهای حقوق بشر شرکت‌های مرتبط با حزب کمونیست چین گزارش داده‌اند. اکنون که این دوربین‌ها شناسایی شده‌اند، باید فورا برچیده شوند.

پیشتر نیز تائید شده بود که حدود هزار دوربین هایک ویژن و داهوا در ساختمان‌های دولت فدرال استرالیا نصب شده‌اند. ده‌ها دوربین پیشتر از دفاتر دولتی برچیده شده‌اند، در حالی که بخش خدمات دولتی ویکتوریا در حال انجام ممیزی از دوربین‌های امنیتی در ساختمان‌ها و حوزه‌های دولتی این ایالت بوده است.

داده‌های منتشر شده در روزنامه The Age در چهارشنبه گذشته نیز نشان داد که ۹ هزار دوربین هایک ویژن مجهز به اینترنت در شهر ملبورن فعال هستند. صدها دوربین دیگر نیز در شهرهای جیلونگ، بالارات، بندیگو، میلدورا و شپارتون نصب شده‌اند.

آمریکا و بریتانیا استفاده از این سیستم‌های نظارتی را به دلیل خطرات امنیتی آنها ممنوع کرده‌اند. هایک ویژن بزرگترین تولیدکننده تجهیزات نظارت تصویری در جهان است و داهوا نیز در رتبه دوم قرار دارد.

آمریکا، هایک ویژن و داهوا را در فهرست سیاه خود قرار داده است، فهرستی که شامل شرکت‌هایی می‌شود که برخلاف امنیت ملی یا منافع سیاست خارجی آمریکا عمل می‌کنند.

منبع: یاهو


برچسب ها : , , , , , ,
دسته بندی : اخبار , اسلایدر , سیاسی , پیشنهاد سردبیر
ارسال دیدگاه