وبسایت اطلاع رسانی فارسی زبانان استرالیا | Voice Of Australia

| شنبه ۸ اردیبهشت ۱۴۰۳ | Saturday 27 April 2024
» اجتماعی » کشف بزرگترین محموله کوکائین تاریخ استرالیا

تاریخ انتشار : 1401/12/14 - 6:23

کشف بزرگترین محموله کوکائین تاریخ استرالیا

صدای استرالیا - افسران استرالیایی برای فریب دادن یک کارتل مکزیکی و جلوگیری از رسیدن محموله یک میلیارد دلاری آنها به سواحل استرالیا، "کوکائین جعلی" ساختند.


صدای استرالیا – افسران استرالیایی برای فریب دادن یک کارتل مکزیکی و جلوگیری از رسیدن محموله یک میلیارد دلاری آنها به سواحل استرالیا، “کوکائین جعلی” ساختند.

پلیس استرالیای غربی تائید کرد که در پوشش تاریکی شب، عملیاتی پیچیده را برای ضربه زدن به یک کارتل مواد مخدر مکزیکی که به بازار استرالیا چشم دوخته بود، انجام داده است.

در جریان این عملیات در مجموع از ورود ۲.۴ تن کوکائین به سواحل استرالیا جلوگیری شد و ۱۲ نفر نیز دستگیر شدند که بزرگترین دستگیری در ارتباط با مواد مخدر در تاریخ استرالیا است.

حجم عظیم مواد مخدر کشف شده در جریان این عملیات معادل نیمی از مصرف سالانه آن در استرالیا بوده و ارزش خیابانی آن یک میلیارد دلار برآورد شده است.

در ماه نوامبر سال گذشته، مقام‌های آمریکا این محموله را در سواحل آمریکای جنوبی رهگیری کردند و به پلیس استرالیای غربی در این زمینه هشدار دادند.

در این عملیات پلیس استرالیای غربی مواد مخدر تقلبی را با استفاده از گچ پاریس و مشابه با مواد مخدر اصلی ساخت و بسته‌های آن را در اقیانوس در ۸۰ کیلومتری استرالیای غربی رها کرد.

یک ماه بعد، دو قایق تلاش کردند تا این بسته‌ها را از آب بگیرند. در این حین افسران گروه واکنش تاکتیکی در کمین بودند و سه مرد را دستگیر کردند. شش مرد دیگر هم در یک لنگرگاه قایق خانوادگی در پرت دستگیر شدند. سه مظنون دیگر در خانه‌ها و هتل‌ها ردیابی شدند. دو نفر از آنها با دو میلیون دلار پول نقد در خودروهایشان دستگیر شدند.

منبع: ۹ نیوزز


برچسب ها : , , ,
دسته بندی : اجتماعی , اخبار , اسلایدر , پیشنهاد سردبیر
ارسال دیدگاه