وبسایت اطلاع رسانی فارسی زبانان استرالیا | Voice Of Australia

| شنبه ۱ اردیبهشت ۱۴۰۳ | Saturday 20 April 2024
» اجتماعی » کانبرا شادترین شهر استرالیا

تاریخ انتشار : 1401/05/14 - 6:26

کانبرا شادترین شهر استرالیا

صدای استرالیا - در زمستان یخبندان است، در تابستان از گرما پخته می‌شوید و دوربرگردان‌های بیشتری نسبت به هر شهر دیگری در استرالیا دارد اما به نظر می‌رسد مردم کانبرا این شهر را دوست دارند.

تصاویری از کانبرا (پارلمان جدید و قدیم - موزه جنگ)

صدای استرالیا – در زمستان یخبندان است، در تابستان از گرما پخته می‌شوید و دوربرگردان‌های بیشتری نسبت به هر شهر دیگری در استرالیا دارد اما به نظر می‌رسد مردم کانبرا این شهر را دوست دارند.

تحقیقات جدید دانشگاه کانبرا نشان می‌دهد شهروندان پایتخت استرالیا شادتر از ساکنان دیگر شهرهای این کشور هستند.

جکی شیرمر، محقق ارشد دانشگاه کانبرا گفت: کانبرا منحصربه‌فرد است. رفاه در سراسر این شهر بسیار بالاست. در سیدنی، ملبورن و بریزبن هم رفاه بسیار بالایی وجود دارد درحالی‌که در سایر شهرها میزان رفاه بسیار پایین‌تر است.

به گفته محققان، کانبرا بالاترین میانگین درآمد در سراسر استرالیا، برخی از کوتاه‌ترین زمان‌های رفت‌وآمد و همچنین دسترسی خوب به خدمات و فضاهای سبز را دارد.

با این حال، همه در کانبرا به یک اندازه از مزایای آن بهره نمی‌برند. بطورکلی، این گزارش کاهش شاخص رضایت زندگی در منطقه کانبرا را نشان می‌دهد که از ۹۴٫۷ درصد در نظرسنجی سال ۲۰۲۰ به ۸۷٫۸ درصد در سال ۲۰۲۲ کاهش یافته است. این کاهش در میان جوانان، مستاجران، افراد ساکن در واحدها و آپارتمان‌ها و تازه‌واردان بیشترین میزان را نشان می‌دهد.

منبع: گاردین


برچسب ها : , ,
دسته بندی : اجتماعی , اخبار , اسلایدر , پیشنهاد سردبیر
ارسال دیدگاه