وبسایت اطلاع رسانی فارسی زبانان استرالیا | Voice Of Australia

| جمعه ۱۰ فروردین ۱۴۰۳ | Friday 29 March 2024
» اخبار » چطور شغل پردرآمدتری داشته باشیم

تاریخ انتشار : 1400/09/03 - 4:55

چطور شغل پردرآمدتری داشته باشیم

صدای استرالیا- با وجود اینکه نرخ بیکاری در استرالیا رو به افزایش است؛ همچنان بخش‌هایی هستند که روبه رشد محسوب می‌شوند و نرخ بالایی از حقوق و مزایا را برای کارکنان‌شان به همراه دارند. فقط باید این بخش‌ها را بشناسید و بدانید چطور به آنها وارد شوید.


صدای استرالیا- با وجود اینکه نرخ بیکاری در استرالیا رو به افزایش است؛ همچنان بخش‌هایی هستند که روبه رشد محسوب می‌شوند و نرخ بالایی از حقوق و مزایا را برای کارکنان‌شان به همراه دارند. فقط باید این بخش‌ها را بشناسید و بدانید چطور به آنها وارد شوید.

آماندا رز، بنیان‌گذار موسسه Western Sydney Women درباره این صنایع با میزان پرداخت حقوق بالا که اتفاقا هم اکنون نیز نیاز به نیروی انسانی دارند، توضیح می‌دهد. او همچنین درباره اینکه چطور می‌توانید در شغل فعلی خود، میزان دریافتی‌تان را افزایش دهید صحبت می‌کند.

رز می‌گوید: مشاغل مهندسی، مهندسی نرم‌افزار، دندانپزشکی و ساخت و ساز، همه مشاغلی هستند که بسیاری افراد آنها را خسته کننده می‌دانند؛ ولی واقعیت این است که میزان درآمد آنها بسیار خوب است.

وی می‌افزاید: همچنین نباید بخش‌های آموزش، مراقبت از سالمندان و مشاغل مرتبط را فراموش کنید.همیشه در این بخش‌ها نیاز به نیروی انسانی احساس می‌شود؛ اما در شرایط کنونی، به دلیل کمبود نیرو در این بخش‌ها، میزان پرداختی آنها هم بسیار بالا رفته است.

رز می‌گوید: در نظر داشته باشید که پس از دو سال دوران همه‌گیری کرونا بسیاری از افراد از این صنایع خارج می‌شوند؛ زیرا خسته شده‌اند و می‌خواهند شغل‌شان را عوض کنند. بنابراین اگر شما هم به دنبال تغییر شغل هستید؛ کار در این بخش‌ها فرصت خوبی برای شما خواهد بود.

به گفته وی، می‌توانید با استفاده از دوره‌های آموزشی رایگان JobTrainer، مهارت‌های خود را بالا ببرید.

وی با اشاره به اهمیت مهارت‌افزایی می‌گوید: در سال‌های آینده برخی صنایع، مانند ساخت‌وساز با رشد انفجاری روبه‌رو خواهند بود. به چنین صنایعی فکر کنید و سعی کنید مهارت‌های مدیریتی یا تخصصی مرتبط آنها را بیاموزید.

رز همچنین توصیه‌هایی برای افرادی دارد که می‌خواهند از کارفرمای‌شان درخواست افزایش حقوق بکنند.

وی می‌گوید: فقط به این فکر نکنید که چون خیلی زیاد کار کرده‌اید؛ مستحق دریافت حقوق بیشتر هستید. باید به خروجی کارتان نگاه کنید. تمامی موفقیت‌ها و دستاوردها و خروجی‌ کارتان را ثبت کنید؛ به ویژه آنهایی را که فراتر از نقش و مسوولیت شغلی شماست.

رز توضیح می‌دهد: این داده‌ها را ثبت کنید، ارزش مالی آنها را محاسبه کنید و در جلسه با رییس‌تان، آمارها و داده‌های مرتبط را همراه داشته باشید. سپس به او بگویید که دستاوردهایی فراتر از وظایف خود داشته‌اید و می‌خواهید در مورد ارتقای شغلی یا افزایش حقوق صحبت کنید.

البته این افزایش فقط نقدی نیست. می‌توانید درخواست‌های دیگری مانند یک روز مرخصی ماهانه بیشتر یا پرداخت هزینه‌های آموزشی و تحصیلی‌‌تان را هم مطرح کنید.

منبع: ۷ نیوز


برچسب ها : , ,
دسته بندی : اخبار , اسلایدر , اقتصادی , پیشنهاد سردبیر
ارسال دیدگاه