وبسایت اطلاع رسانی فارسی زبانان استرالیا | Voice Of Australia

| جمعه ۱۴ اردیبهشت ۱۴۰۳ | Friday 3 May 2024
» اجتماعی » چالمرز: به سیاست فاجعه‌بار دسترسی پیش از موعد به ذخیره بازنشستگی پایان می‌دهیم

تاریخ انتشار : 1401/12/02 - 4:25

چالمرز: به سیاست فاجعه‌بار دسترسی پیش از موعد به ذخیره بازنشستگی پایان می‌دهیم

صدای استرالیا– وزیر خزانه‌داری دولت فدرال قول داد که «جنگ ذخیره بازنشستگی» را برای همیشه پایان دهد. جیم چالمرز که […]

چالمرز: به سیاست فاجعه‌بار دسترسی پیش از موعد به ذخیره بازنشستگی پایان می‌دهیم

صدای استرالیا– وزیر خزانه‌داری دولت فدرال قول داد که «جنگ ذخیره بازنشستگی» را برای همیشه پایان دهد.

جیم چالمرز که صبح امروز در یک اجلاس تجاری در سیدنی صحبت می‌کرد، گفت که به سیاستی که به استرالیایی‌ها امکان دسترسی پیش از موعد به ذخیره بازنشستگی‌شان می‌داد، پایان خواهد بخشید.

او متعهد شد که «حفظ ذخیره بازنشستگی» برای دوره «بازنشستگی آبرومندانه» را به قانون تبدیل خواهد کرد.

چالمرز، سیاست دولت موریسون مبنی بر مجاز کردن دسترسی به ۱۰ هزار دلار از ذخیره بازنشستگی (سوپر) برای پوشش هزینه‌های زندگی در دوران همه‌گیری را فاجعه‌بار توصیف کرد و گفت: نگرش پیشینیان ما به صنعت، نگرشی متناقض و اغلب پرهزینه بوده است.

وی استدلال کرد که گنجاندن هدف بازنشستگی در قانون از تغییرات عجولانه در لحظه آخر جلوگیری می‌کند.

وزیر خزانه‌داری گفت: ما به جنگ‌های بازنشستگی یک بار برای همیشه پایان خواهیم داد. انجام این کار مستلزم آن است که هدف سوپر را در قانون شفاف کنیم.

وی افزود: برخی از فاجعه‌بارترین سیاست‌ها که در سال‌های اخیر دیده‌ایم، مانند صدور اجازه برداشت میلیاردها دلار از ذخیره بازنشستگی در طول همه‌گیری، به این دلیل شکل گرفته که پیشینیان چشم‌انداز درستی از آینده نداشتند.

این در حالی است که اپوزیسیون برای حفظ امکان برداشت از ذخیره بازنشستگی به عنوان بخشی از برنامه خریداران خانه اولی تلاش می‌کند.

جان کهو، سردبیر اقتصاد استرالیای فایننشال ریویو، گفت که ۳۶ میلیارد دلار از مجموع ذخیره بازنشستگی استرالیایی‌ها در طول همه گیری کووید-۱۹ برداشت شده و این چیزی است که حزب کارگر می‌خواهد جلوی آن را بگیرد.

وی با اشاره به اینکه دو جناح در برنامه خریداران خانه‌اولی، در این مورد اختلاف نظر دارند، گفت: گروهی متقدند که دسترسی افراد به ذخیره سوپر خود می‌تواند قیمت مسکن را بالا ببرد. از سوی دیگر، گروهی می‌گویند که بهترین راه برای داشتن امنیت مالی در دوران بازنشستگی، داشتن خانه شخصی است.

منبع: ۹ نیوز


برچسب ها : , , ,
دسته بندی : اجتماعی , اخبار , اسلایدر
ارسال دیدگاه