وبسایت اطلاع رسانی فارسی زبانان استرالیا | Voice Of Australia

| پنج شنبه ۹ فروردین ۱۴۰۳ | Thursday 28 March 2024
» اخبار » پیش‌بینی رشد قیمت میوه و سبزیجات به دلیل کمبود نیروی کار خارجی

تاریخ انتشار : 1399/12/14 - 4:56

پیش‌بینی رشد قیمت میوه و سبزیجات به دلیل کمبود نیروی کار خارجی

صدای استرالیا– با تداوم کمبود نیروی کار خارجی در استرالیا، قیمت میوه و سبزیجات تازه در ماه‌های آینده ممکن است […]

پیش‌بینی رشد قیمت میوه و سبزیجات به دلیل کمبود نیروی کار خارجی

صدای استرالیا– با تداوم کمبود نیروی کار خارجی در استرالیا، قیمت میوه و سبزیجات تازه در ماه‌های آینده ممکن است تا ۳۰ درصد افزایش بیابد.

اداره اقتصاد و علوم کشاورزی و منابع استرالیا (ABARES) در گزارش ماه مارس خود پیش‌بینی کرده که قیمت میوه و سبزیجات به شدت رشد خواهد کرد.

تحلیل و بررسی صنعت باغداری استرالیا نشان می‌دهد که قیمت تابستانی سبزیجات، میوه‌های هسته‌دار و میوه‌های سیبی (مانند سیب و هلو) و انگورهای سفره‌ای (انگورهایی که تازه مصرف می‌شوند، نه آنها که در صنعت شراب‌سازی به کار می‌روند) می‌توانند رشد قیمتی بین ۷ تا ۲۹ درصد را تجربه کنند.

ABARES دلیل این افزایش قیمت را فقدان جمعیت مسافران کوله‌پشتی می‌داند. این سازمان دولتی اعلام کرد که صنعت باغداری مواجه با سقوط تولید به دلیل افت شدید نیروی کار خارجی است که بر اثر محدودیت‌های ورود مسافران در دوران کرونا اتفاق افتاده است.

فصل میوه‌چینی معمولا از فوریه تا آوریل طول می‌کشد و نبود نیروی کار به این معنا خواهد بود که حجم زیادی از میوه‌ها هدر خواهد رفت. در این بین، سیب، هلو، میوه‌های هسته‌دار و انگورها بیش از سایر میوه‌ها در معرض هدر رفت قرار دارند.

هم اکنون نیز بدون بهره‌مندی از نیروهای کار خارجی، تولید میوه ۱۷ درصد و تولید سبزیجات ۲ درصد کاهش یافته است.

بنا به اعلام ABARES میزان کلی نیروی کار در مقایسه با پیش از همه‌گیری کرونا، تا ۵۰ درصد کاهش یافته است.

اما علی‌رغم پیش‌بینی افزایش قیمت، تقاضا برای میوه ثابت خواهد ماند.

بنا به اعلام این سازمان، تقاضا برای محصولات باغی در استرالیا، به تغییرات قیمتی حساس نیست و مصرف کنندگان استرالیایی، معمولا در دوره‌های رشد قیمت، از میزان خرید خود نمی‌کاهند.

دکتر جرد گرینویل از وزارت کشاورزی گفت: با بسته ماندن مرزهای بین‌المللی، باغداران استرالیایی، از ورود نیروهای بیشتر برای برداشت محصول و جلوگیری از کمبود، ناامید شده‌اند.

این در حالی است که دولت فدرال، ممنوعیت ورود مسافران خارجی را که قرار بود ۱۷ ماه مارس به پایان برسد، تا ۱۷ ژوئن تمدید کرده است.

منبع: ۷ نیوز


برچسب ها : ,
دسته بندی : اخبار , اسلایدر , اقتصادی
ارسال دیدگاه