وبسایت اطلاع رسانی فارسی زبانان استرالیا | Voice Of Australia

| جمعه ۳۱ فروردین ۱۴۰۳ | Friday 19 April 2024
» اجتماعی » پیش‌بینی افزایش سه میلیون نفری جمعیت استرالیا تا ۲۰۳۰

تاریخ انتشار : 1401/08/10 - 4:13

پیش‌بینی افزایش سه میلیون نفری جمعیت استرالیا تا ۲۰۳۰

صدای استرالیا - یک آژانس مطرح در زمینه خرید ملک پیش‌بینی کرد که جمعیت استرالیا تا سال ۲۰۳۰ بیش از ۱۰ درصد افزایش خواهد یافت و این کشور سه میلیون ساکن دیگر بدست خواهد آورد.


صدای استرالیا – یک آژانس مطرح در زمینه خرید ملک پیش‌بینی کرد که جمعیت استرالیا تا سال ۲۰۳۰ بیش از ۱۰ درصد افزایش خواهد یافت و این کشور سه میلیون ساکن دیگر بدست خواهد آورد.

پیتر وارگنت، یکی از بنیان‌گذاران BuyersBuyers با اعلام اینکه استرالیا برای نخستین بار در یک دهه اخیر با کمبود واقعی در زمینه مهارت مواجه شده است، گفت: بازگشت مجدد مهاجران به استرالیا پس از پاندمی کووید-۱۹ رشد جمعیت را افزایش می‌دهد.

وی توضیح داد: اسناد بودجه نشان می دهد که با برداشته شدن سقف مهاجرت دائمی از ۱۹۵ هزار در سال، نرخ خالص مهاجرت سالانه ۲۳۵ هزار در آینده پیش‌بینی می‌شود. دولت بودجه و انرژی خود را به تسریع در زمان پردازش ویزا اختصاص داده تا عقب‌ماندگی‌ها را جبران کند و نیروی کار را به تعادل برساند.

وی افزود: این پیش‌بینی‌های مهاجرتی همراه با رشد طبیعی جمعیت که منجر به رشد حدود نیم درصدی جمعیت در هر سال می‌شود، برابر با افزایش سالانه ۳۶۵ هزار نفری جمعیت است که تا پایان سال ۲۰۳۰ معادل دو میلیون و ۹۰۰ هزار نفر جمعیت جدید خواهد بود.

براساس اطلاعات اداره آمار استرالیا، جمعیت استرالیا در روز ۳۱ مارس ۲۵ میلیون و ۸۹۰ هزار و ۷۷۳ نفر ثبت شده است.

وارگنت گفت: می‌توانیم انتظار یک میلیون نفر جمعیت جدید را در چهار سال آینده داشته باشیم و این جمعیت دستکم در ابتدا به میزان قابل توجهی بر تعداد افراد مستاجر در استرالیا خواهد افزود.

منبع: ۹ نیوز


برچسب ها : , ,
دسته بندی : اجتماعی , اخبار , اسلایدر , پیشنهاد سردبیر
ارسال دیدگاه