وبسایت اطلاع رسانی فارسی زبانان استرالیا | Voice Of Australia

| جمعه ۳۱ فروردین ۱۴۰۳ | Friday 19 April 2024
» اخبار » پیروزی تاریخی برای حزب کارگر؛ کریس مینز نخست وزیر نیوساوت‌ولز شد

تاریخ انتشار : 1402/01/06 - 6:22

پیروزی تاریخی برای حزب کارگر؛ کریس مینز نخست وزیر نیوساوت‌ولز شد

صدای استرالیا– با پیروزی کریس مینز در انتخابات نیوساوت‌ولز، نخستین بار پس از ۱۵ سال تمامی ایالات و قلمروهای سرزمین‌های […]

پیروزی تاریخی برای حزب کارگر؛ کریس مینز نخست وزیر نیوساوت‌ولز شد

صدای استرالیا– با پیروزی کریس مینز در انتخابات نیوساوت‌ولز، نخستین بار پس از ۱۵ سال تمامی ایالات و قلمروهای سرزمین‌های استرالیا توسط حزب کارگر مدیریت می‌شود.

شب گذشته با پیروزی حزب کارگر در انتخابات نیوساوت‌ولز، کریس مینز با شکست دومینیک پروتی، پس از ۱۲ سال در این ایالت یک دولت اکثریت حزب کارگر را تشکیل می‌دهد.

نتیجه این انتخابات به این معنی است که نخستین بار از زمان کوین راد در سال ۲۰۰۷ به این سو، که کل استرالیا، از جمله دولت فدرال و تمامی ایالات و قلمروها به جز تاسمانی، حالا یک دولت کارگر خواهند داشت.

این دومین بار در تاریخ استرالیاست که حزب کارگر چنین پیروزی بزرگی را به دست می‌آورد.

آنتونی آلبانیزی با معرفی کریس مینز به عنوان نخست‌وزیر منتخب نیوساوت‌ولز، گفت: امشب، مردم نیوساوت‌ولز یک آینده بهتر را انتخاب کردند. امشب، شروعی تازه برای نیوساوت‌ولز با رهبری بزرگ با بینش، شفقت و صداقت است.

مینز نیز قول داد که نخست وزیر همه در نیوساوت‌ولز خواهد بود، صرف نظر از اینکه به کدام حزب رای داده‌اند.

وی گفت: مردم نیوساوت‌ولز به حذف نابرابری دستمزد برای کارگران ضروری مانند مراقبت‌های بهداشتی، آموزش و پرورش و خدمات اضطراری رای داده‌اند.

مینز گفت که متعهد به حمایت از افرادی است که در دوران همه‌گیری کرونا از همه ما مراقبت می‌کردند.

وی همچنین بیان کرد که انتخاب مردم، یک رای قاطع علیه خصوصی سازی بود؛ انتخابی برای حفظ مدیریت آب و انرژی‌های ضروری در دست دولت و قرار دادن آن در قانون اساسی تا جلوی فروش آنها و سایر دارایی‌های دولت در آینده گرفته شود.

نخست‌وزیر جدید نیوساوت‌ولز افزود: در چهار سال آینده چالش‌های بسیاری خواهیم داشت؛ اما تیم من آماده است. ما مردم را ناامید نخواهیم کرد.

منبع: ۹ نیوز


برچسب ها : , ,
دسته بندی : اخبار , اسلایدر , سیاسی
ارسال دیدگاه