وبسایت اطلاع رسانی فارسی زبانان استرالیا | Voice Of Australia

| چهارشنبه ۱۲ اردیبهشت ۱۴۰۳ | Wednesday 1 May 2024
» اخبار » پنج راه برای موفقیت مالی در سال ۲۰۲۳

تاریخ انتشار : 1401/10/13 - 5:34

پنج راه برای موفقیت مالی در سال ۲۰۲۳

صدای استرالیا - افزایش قیمت انرژی، افزایش نرخ وام مسکن و کاهش دستمزد واقعی. به نظر می‌رسد در سال ۲۰۲۳ با چالش‌های زیادی در امور مالی مواجه خواهید شد اما کارهایی وجود دارند که می‌توانید با انجام آنها وضعیت بودجه خانوار خود را در سال جدید بهبود ببخشید.


صدای استرالیا – افزایش قیمت انرژی، افزایش نرخ وام مسکن و کاهش دستمزد واقعی. به نظر می‌رسد در سال ۲۰۲۳ با چالش‌های زیادی در امور مالی مواجه خواهید شد اما کارهایی وجود دارند که می‌توانید با انجام آنها وضعیت بودجه خانوار خود را در سال جدید بهبود ببخشید.

۱- بررسی بیمه‌ها

بیمه‌ها جزء اصلی هزینه‌های خانوارها در استرالیا هستند. با بررسی بیمه‌های خودرو، خانه، سلامت و شخصی شاید بتوانید صدها یا حتی هزاران دلار در هزینه‌های خود صرفه‌جویی کنید. با افزایش مبلغی که موافقت می‌کنید در صورت ادعا از جیب خود بپردازید، می‌توانید حق بیمه‌های خود را به طور چشمگیری کاهش دهید.

۲- تهیه فهرست دستاوردهای کاری

فهرستی از دستاوردهای اصلی خود را در سال ۲۰۲۲ تهیه کنید. این کار می‌تواند مبنای خوبی برای درخواست افزایش حقوق در سال جدید باشد. یادداشت‌های روزانه، ایمیل‌ها و اسناد قدیمی را بررسی کنید. در صورت امکان، مقادیر عددی را برای برخی موارد بنویسید مانند تعداد جلسات برگزار شده با مشتریان، کل درآمد وارد شده، رتبه‌بندی رضایت مشتری، بازدید از صفحه برای مقالات و غیره. از نظرات و بازخوردهای خوب دریافت شده از مشتریان خوشحال غافل نشوید. به این ترتیب به رئیس خود اثبات می‌کنید که برای سازمان ارزش ایجاد می‌کنید. تمام این اطلاعات را در خلاصه‌ای یک صفحه‌ای بنویسید تا درخواست شما را برای افزایش حقوق تقویت کند. درخواست افزایش حقوق را به همراه مستندات به صورت مستقیم برای رئیس خود ارسال کنید.

۳- آمادگی برای تامین مالی مجدد

میلیون‌ها استرالیایی دارنده وام مسکن که در حال حاضر وام‌هایی با نرخ بهره ثابت فوق‌العاده پایین دریافت می‌کنند، قرار است در سال جاری با نرخ‌های متغیر به شدت بالاتری مواجه شوند. سال ۲۰۲۳ سال “تامین مالی بزرگ” خواهد بود. بانک‌ها مشتاق تجارت هستند و نرخ‌های متغیری را که به مشتریان جدید ارائه می‌دهند، کاهش می‌دهند. پیشنهادهای کش‌بک (Cash back) هم به ارزش دستکم دو هزار دلار موجود است. اگر نرخ ثابتی دارید که به زودی منقضی می‌شود، مطمئن شوید که نرخ متغیر پیشنهادی به راحتی به صورت پیش‌فرض برای شما لحاظ نشود. نرخ‌های موجود را در وبسایت‌هایی مانند کنستار، فایندر، ریت سیتی و کامپر دمارکت مقایسه کنید. درباره وام‌دهندگان کوچکتر تحقیق کنید. با وام‌دهنده فعلی خود هم برای معامله بهتر چانه بزنید. مطمئن شوید که نرخ وام مسکن خود را دستکم دو ماه قبل از پایان نرخ ثابت خریداری کنید.

۴- کاهش هزینه‌های غذا

پس از مسکن، غذا دومین هزینه عمده در بودجه خانوارهای استرالیایی است. برای جلوگیری از پرداخت هزینه‌های نیروی کار رستوران، اجاره و حاشیه سود، خرید مواد خام و طبخ آنها در خانه بسیار ارزان‌تر است. بنابراین واسطه‌ها را حذف کنید و وارد آشپزخانه شوید. گوشت را به صورت عمده بخرید و فورا آن را به صورت قطعه قطعه شده منجمد کنید. برای جلوگیری از هدر رفتن مواد غذایی، سبزیجات را بپزید و فریز کنید. برندهای خانگی ارزان‌‎تر را امتحان کنید و از فروشگاه‌هایی مانند آلدی و کوستکو خرید کنید. نگه داشتن برخی از وعده‌های غذایی آماده در فریزر هم می‌تواند مفید باشد، به جای اینکه به اوبر ایتس سفارش دهید. هزینه‌های غذایی خود را در طول یک ماه یادداشت کنید، سپس برای خود چالشی ایجاد کنید تا هزینه غذای خود را در ماه بعد کاهش دهید.

۵- تهیه بودجه سالانه و پیگیری هزینه‌ها

من یک صفحه مربوط به بودجه سالانه خودم در jessicairvine.com.au/resources دارم که در آن تمام هزینه‌هایی که باید هنگام تهیه بودجه سالانه خانواده‌ام در نظر بگیریم، وجود دارد. می‌توانید هزینه‌های تخمینی خود را براساس هفته، ماه، سه ماهه یا سال وارد آن کنید و سپس کل هزینه و درآمد تخمینی خود را با هم مقایسه کنید. اگر از قبل بودجه‌ای برای خانواده خود ندارید، امسال سالی است که باید نخستین بودجه را مشخص کنید. سپس می‌توانید هزینه‌های واقعی خود را در سال ۲۰۲۳ دنبال کنید تا ببینید چقدر به برآوردهای شما نزدیک خواهد بود.

منبع: سیدنی مورنینگ هرالد


برچسب ها : , ,
دسته بندی : اخبار , اسلایدر , اقتصادی
ارسال دیدگاه