وبسایت اطلاع رسانی فارسی زبانان استرالیا | Voice Of Australia

| سه شنبه ۴ اردیبهشت ۱۴۰۳ | Tuesday 23 April 2024
» اخبار » وعده انتخاباتی موریسون و احتمال افزایش قیمت مسکن

تاریخ انتشار : 1401/02/26 - 10:32

وعده انتخاباتی موریسون و احتمال افزایش قیمت مسکن

صدای استرالیا- اسکات موریسون، نخست‌وزیر استرالیا، از گسترش طرح صندوق بازنشستگی خبر داد که به نسل ایکس امکان پس‌انداز بیش از یک میلیون دلار را می‌دهد.

ملبورن حالا پایین‌ترین قیمت اجاره خانه را دارد

صدای استرالیا- اسکات موریسون، نخست‌وزیر استرالیا، از گسترش طرح صندوق بازنشستگی خبر داد که به نسل ایکس امکان پس‌انداز بیش از یک میلیون دلار را می‌دهد.

دولت ائتلافی همچنین وعده داده که در صورت انتخاب مجدد، به خریداران خانه اولی اجازه دهد تا ۴۰ درصد از ذخیره بازنشستگی خود را تا سقف ۵۰,۰۰۰ دلار برای خرید خانه دریافت کنند؛ اقدامی که به نظر می‌رسد قیمت مسکن را افزایش خواهد داد.

بر اساس طرح پیشنهادی، افراد ۵۵ ساله و بالاتر که بخواهند خانه اصلی خود را کوچک‌تر کنند، می‌توانند تا سقف ۱٫۶ میلیون دلار به ذخیره بازنشستگی خود منتقل کنند. این طرح فرصت پس‌انداز را برای این گروه سنی جدید ایجاد می‌کند؛ زیرا بر اساس مقررات فعلی، چنین اقدامی برای افراد ۶۵ سال به بالا فراهم است.

پیش‌تر و در بودجه فدرال ۲۲-۲۰۲۱ سن مجاز برای پس‌انداز کوچک‌سازی خانه از ۶۵ سال به ۶۰ سال کاهش یافته بود و حالا ائتلاف قول داده که پنج سال دیگر هم از این محدودیت سنی کم کند. طرح مذکور سقف ۳۰۰ هزار دلاری انتقال به ذخیره بازنشستگی را نیز برمی‌دارد.

ائتلاف گفته که در صورت انتخاب شدن مجدد، این طرح را از اول جولای اجرا خواهد کرد.

البته انتقال این مبلغ به ذخیره بازنشستگی، به جز در موارد خاص، باید در بازه ۹۰ روزه پس از دریافت درآمد حاصل از فروش خانه انجام شود.

البته جین هیوم، وزیر بازنشستگی روز دوشنبه تایید کرد که اجرای این سیاست می‌تواند موجب افزایش قیمت مسکن شود.

جیسون کلیر، وزیر در سایه مسکن از حزب کارگر نیز با اعلام اینکه اجرای این طرح قیمت‌ها را افزایش داده و به جوانان استرالیایی آسیب می‌زند، سیاست مذکور را «آخرین اقدام ناامیدانه دولت در حال مرگ» توصیف کرد.

منبع: ۷ نیوز


برچسب ها : , , ,
دسته بندی : اخبار , اسلایدر , اقتصادی , پیشنهاد سردبیر
ارسال دیدگاه