وبسایت اطلاع رسانی فارسی زبانان استرالیا | Voice Of Australia

| یکشنبه ۹ اردیبهشت ۱۴۰۳ | Sunday 28 April 2024
» اخبار » وزیر استرالیایی رییس سازمان توسعه و همکاری‌های اقتصادی شد

تاریخ انتشار : 1399/12/24 - 5:29

وزیر استرالیایی رییس سازمان توسعه و همکاری‌های اقتصادی شد

صدای استرالیا- ماتیاس کورمن، وزیر دارایی سابق استرالیا، به عنوان رییس جدید سازمان توسعه و همکاری‌های اقتصادی (OECD) برگزیده شد.


صدای استرالیا- ماتیاس کورمن، وزیر دارایی سابق استرالیا، به عنوان رییس جدید سازمان توسعه و همکاری‌های اقتصادی (OECD) برگزیده شد.

کورمن ۵۰ ساله، نخستین فرد از منطقه آسیا- اقیانوسیه است که به ریاست این سازمان ۳۷ ساله وابسته به سازمان ملل متحد می‌رسد.

او که در میانه یکی از بدترین بحران‌ها و رکودهای اقتصاد جهانی ریاست این سازمان مهم اقتصادی را به دست گرفته است، در بیانیه‌ای اعلام کرد: به عهده گرفتن ریاست OECD یک امتیاز و افتخار است. این سازمان، کشورهای هم‌نظر از سراسر جهان را که به توسعه و ارایه سیاست‌های بهتر برای زندگی بهتر، متعهدند، گرد هم می‌آورد.

وی افزود: این سازمان بستری عالی برای همکاری‌های بین‌المللی و توسعه سیاست‌ها بر اساس تجربیان موفق فراهم می‌آورد که بنیاد آن تعهد مشترک به دموکراسی، حقوق بشر، حاکمیت قانون، اصول اقتصادی مبتنی بر بازار و نظم بین‌المللی مبتنی بر قانون است.

البته سابقه عملکرد زیست محیطی کورمن که طولانی‌ترین دوره وزارت امور اقتصادی را در استرالیا داشته، پیش از انتخابش به این سمت، انتقاداتی را متوجه او کرده است.

تعدادی از گروه‌های طرفدار محیط زیست با اشاره به اظهارات کورمن که تغییر اقلیم را زیر سوال برده بود، می‌گویند که وی نباید برای این سمت درنظر گرفته شود.

اما کورمن با دفاع از نظراتش می‌گوید: اقدام موثر درباره تغییر اقلیم، نیازمند رویکردی بلندپروازانه و با هماهنگی جهانی است.

وی که متولد یوپن بلژیک است، علاوه بر انگلیسی، به زبان‌های آلمانی، فرانسه و  فلامان (گویشی از هلندی مربوط به منطقه فلاندر) مسلط است.

کورمن پیش از مهاجرت به استرالیا در دهه ۹۰ میلادی، در بلژیک حقوق خوانده و بیش از یک دهه نیز سناتور استرالیای غربی بوده است.

او که یکی از فعالان پرنفوذ و موثر حزبی است، یکی از عوامل اصلی به قدرت رسیدن اسکات موریسون بوده است.

سازمان توسعه و همکاری‌های اقتصادی ۳۷ کشور عضو دارد که ۶۰ درصد از خروجی اقتصاد جهانی مربوط به آنهاست.

منبع: ای‌بی‌سی نیوز


برچسب ها : , ,
دسته بندی : اخبار , اسلایدر , اقتصادی
ارسال دیدگاه