وبسایت اطلاع رسانی فارسی زبانان استرالیا | Voice Of Australia

| چهارشنبه ۵ اردیبهشت ۱۴۰۳ | Wednesday 24 April 2024
» اخبار » ورود ۱۴۳ هزار دانشجوی خارجی به استرالیا طی یک ماه

تاریخ انتشار : 1402/01/29 - 6:01

ورود ۱۴۳ هزار دانشجوی خارجی به استرالیا طی یک ماه

صدای استرالیا - آخرین داده‌های اداره آمار استرالیا نشان می‌دهد که وضعیت استرالیا از نظر جذب دانشجویان خارجی پس از گذراندن دوران پاندمی کووید-۱۹ رو به بهبود است و موج جدیدی از دانشجویان خارجی وارد این کشور شده‌اند.


صدای استرالیا – آخرین داده‌های اداره آمار استرالیا (ABS) نشان می‌دهد که وضعیت استرالیا از نظر جذب دانشجویان خارجی پس از گذراندن دوران پاندمی کووید-۱۹ رو به بهبود است و موج جدیدی از دانشجویان خارجی وارد این کشور شده‌اند.

براساس داده‌ها، حدود ۱۴۳ هزار دانشجو در ماه فوریه امسال وارد استرالیا شدند که نسبت به مدت مشابه در سال گذشته ۹۳ هزار و ۲۷۰ نفر بیشتر است. با این حال، تعداد دانشجویان وارد شده به استرالیا در ماه فوریه امسال ۲۲.۵ درصد کمتر از تعداد مربوط به قبل از پاندمی در سال ۲۰۱۹ است.

پیتر چسورث سرپرست اجرایی سازمان دانشگاه‌های استرالیا گفت که بازگشت دانشجویان بین‌المللی به استرالیا نه تنها زندگی دانشگاهی بلکه اقتصاد استرالیا را نیز تقویت می‌کند که به نفع دانشگاه‌ها، مشاغل محلی و جوامع است.

وی افزود: آموزش یک محرک اقتصادی جدی است و قبل از کویید بیش از ۴۰ میلیارد دلار به اقتصاد استرالیا اضافه کرده بود.

براساس اعلام اداره آمار استرالیا، در ماه ژانویه نیز تعداد دانشجویان بین‌المللی در استرالیا تا ۱۱۱ درصد نسبت به مدت مشابه در سال قبل افزایش یافته بود.

چند روز پیش نیز وزارت آموزش استرالیا اطلاعاتی را منتشر کرد که نشان داد تعداد دانشجویان بین‌المللی که در دانشگاه‌های این کشور تحصیل می‌کنند، در ژانویه امسال در مقایسه با دوره قبل از پاندمی حدود ۲۰۰۰ نفر افزایش یافته است.

با این وجود، اگرچه تعداد بیشتری از دانشجویان در حال بازگشت به استرالیا هستند اما این تعداد هنوز به سطح قبل از پاندمی نرسیده است و داده‌های رسمی کاهش ۳۴.۴ درصدی را نسبت به سال ۲۰۱۹ نشان می‌دهد.

به گفته جیسون کلر وزیر آموزش استرالیا، در حالی که استرالیا در طول روزهای پاندمی به دانشجویان بین‌المللی اعلام کرد که به کشورهای خود بازگردند، بریتانیا و کانادا برای جذب دانشجویان بین‌المللی تلاش زیادی کردند.

در سال ۲۰۲۲، تعداد دانشجویان بین‌المللی در استرالیا در مقایسه با سال ۲۰۲۱ هفت درصد افزایش یافت. بیشتر دانشجویان بین‌المللی در استرالیا از کشورهای چین، هند، نپال، ویتنام و کلمبیا بودند.

منبع: erudera


برچسب ها : , , , ,
دسته بندی : اخبار , اسلایدر , فرهنگی , پیشنهاد سردبیر
ارسال دیدگاه