وبسایت اطلاع رسانی فارسی زبانان استرالیا | Voice Of Australia

| جمعه ۷ اردیبهشت ۱۴۰۳ | Friday 26 April 2024
» اجتماعی » ورود موج گرما به ملبورن، سیدنی، کانبرا و آدلاید در تعطیلات بلند آخر هفته

تاریخ انتشار : 1399/11/03 - 3:40

ورود موج گرما به ملبورن، سیدنی، کانبرا و آدلاید در تعطیلات بلند آخر هفته

صدای استرالیا– با ورود یک موج گرمایی، پیش‌بینی می‌شود که در ۴ روز آینده، با گرمای شدید بالای ۴۰ درجه […]

ورود موج گرما به ملبورن، سیدنی، کانبرا و آدلاید در تعطیلات بلند آخر هفته

صدای استرالیا– با ورود یک موج گرمایی، پیش‌بینی می‌شود که در ۴ روز آینده، با گرمای شدید بالای ۴۰ درجه در مناطق جنوب شرقی استرالیا مواجه باشیم.

اداره هواشناسی، روز پنج‌شنبه، اعلام کرد که موج گرمایی شدید، دمای هوا را در استرالیای جنوبی، نیو ساوت ولز و قلمرو پایتختی را در تعطیلات آخر هفته تا روز ملی استرالیا (سه‌شنبه) افزایش خواهد داد.

این اداره در حساب توییتر خود نوشت: در این روزها خود را خنک نگهدارید و آب بنوشید؛ و حیوانات خانگی خود را هم فراموش نکنید.

استیون پیرس، مدیرعامل Surf Life Saving نیوساوت ولز گفت: با توجه به اینکه این موج گرمایی احتمالا مردم را به سوی سواحل می‌کشاند، ناجیان غریق‌ در وضعیت آماده‌باش قرار گرفته‌اند و با وضعیت پر چالشی روبه‌رو خواهند بود.

نیوساوت ولز:

در نیوساوت ولز، موج گرمایی در غرب ایالت شکل می‌گیرد و در تعطیلات آخر هفته و هفته آینده به سمت ساحل حرکت می‌کند و باعث می‌شود که دما بین ۸ تا ۱۶ درجه بالاتر از حد متوسط برسد. در نتیجه این گرمای شدید، در روزهای یکشنبه و دوشنبه، خطر آتش‌سوزی افزایش پیدا می‌کند. بنابراین خدمات آتش‌نشانی روستایی نیوساوت ولز به مردم هشدار داده که در چند روز آینده، آماده باشند.

کانبرا:

بنابر پیش‌بینی‌ها، دمای هوای کانبرا در روز شنبه به ۳۷ و یکشنبه به ۳۸ درجه سانتی‌گراد خواهد رسید.

ویکتوریا:

در ویکتوریا نیز، دمای هوا در روزهای یکشنبه و دوشنبه به اوج خواهد رسید و در عمده مناطق بخش شمالی ایالت در روز یکشنبه، دمای ۴۰ درجه‌ای را شاهد خواهیم بود. در مناطق مرزی این ویکتوریا تا ۴۴ درجه هم پیش‌بینی می‌شود.

برای شهر ملبورن نیز دمای ۳۸ درجه‌ای در روز یکشنبه پیش‌بینی می‌شود.

استرالیای جنوبی:

و اما در استرالیای جنوبی، هم اکنون نیز شاهد دمای بالای هوا هستیم و پیش‌بینی می‌شود که موج گرمایی با شدت کم تا هفته آینده نیز در این ایالت پایدار باشد.

بر اساس پیش‌بینی‌های آب و هوایی، دمای هوا در روز شنبه در آدلاید به ۳۹ درجه و در روز یکشنبه تا ۴۱ درجه هم خواهد رسید.

منبع: ۷ نیوز

 


برچسب ها : , ,
دسته بندی : اجتماعی , اخبار , اسلایدر
ارسال دیدگاه