وبسایت اطلاع رسانی فارسی زبانان استرالیا | Voice Of Australia

| شنبه ۱۵ اردیبهشت ۱۴۰۳ | Saturday 4 May 2024
» اجتماعی » واکسن آنفلوانزا در نیوساوت‌ولز و ویکتوریا رایگان شد

تاریخ انتشار : 1401/03/10 - 12:23

واکسن آنفلوانزا در نیوساوت‌ولز و ویکتوریا رایگان شد

صدای استرالیا– با فرارسیدن فصل آنفلوانزای حاد، از ابتدای ژوئن واکسن آنفلوانزا برای تمام شهروندان ساکن نیوساوت‌ولز و ویکتوریا رایگان […]

واکسن آنفلوانزا در نیوساوت‌ولز و ویکتوریا رایگان شد

صدای استرالیا– با فرارسیدن فصل آنفلوانزای حاد، از ابتدای ژوئن واکسن آنفلوانزا برای تمام شهروندان ساکن نیوساوت‌ولز و ویکتوریا رایگان عرضه خواهد شد.

دولت نیوساوت‌ولز اعلام کرد که هزینه تمامی واکسن‌های آنفلوانزایی را که از اول تا ۳۰ ژوئن در کلینیک‌های عمومی و داروخانه‌های عرضه می‌شود، تامین خواهد کرد.

دکتر کری چنت، افسر ارشد بهداشتی نیوساوت‌ولز گفت: در هفته جاری ۱۱۴۰ مورد از بیماری تنفسی حاد و در هفته قبل ۷۶۶ مورد شناسایی شده است.

وی افزود: قویا توصیه می‌کنیم که تمامی افراد بالای ۶ ماه، در سریع‌ترین زمان واکسن آنفلوانزا را دریافت کنند. زیرا این ویروس به سادگی منتقل می‌شود و می‌تواند کشنده باشد.

چنت تاکید کرد: واکسن زدن به ویژه برای کسانی که در گروه‌های پرخطر قرار دارند؛ مانند افراد مسن و کودکان بین ۶ ماه تا ۵ سال، بسیار مهم است. همچنین افرادی که در مراکز نگهداری سالمندان یا معلولان زندگی می‌کنند، سنی بالای ۶۵ سال دارند یا دارای نقص سیستم ایمنی هستند، بهتر است سریعا برای دریافت واکسن اقدام کنند.

وی گفت: با توجه به اینکه واکسن‌های کووید-۱۹ و آنفلوانزا را می‌توان هم‌زمان دریافت کرد، توصیه می‌کنیم که شهروندان واجد شرایط، دوز تقویت کننده زمستانی واکسن کووید خود را هم بزنند.

وزارت بهداشت نیوساوت‌ولز برای تسهیل کار خانواده‌ها، به داروخانه‌ها نیز اجازه تزریق واکسن کودکان ۵ سال به بالا را داده است. پیشتر، داروخانه‌ها اجازه تزریق واکسن به زیر ۱۰ ساله‌ها را نداشتند.

بر اساس گزارش دیگری، با اعلام دولت ویکتوریا، اهالی این ایالت نیز از ماه ژوئن به واکسن رایگان آنفلوانزا دسترسی خواهند داشت.

بنا به اعلام دولت، به شهروندان بالای ۶ ماه از اول ژوئن واکسن رایگان تعلق می‌گیرد و بیش از ۳هزار کلینیک عمومی و داروخانه این واکسن‌ها را عرضه خواهند کرد.

پیش از این کوئینزلند، استرالیای غربی و استرالیای جنوبی نیز، عرضه رایگان واکسن آنفلوانزا را آغاز کرده بودند.

 

منبع: ۷ نیوز


برچسب ها : , , ,
دسته بندی : اجتماعی , اخبار , اسلایدر
ارسال دیدگاه