وبسایت اطلاع رسانی فارسی زبانان استرالیا | Voice Of Australia

| سه شنبه ۱۱ اردیبهشت ۱۴۰۳ | Tuesday 30 April 2024
» اجتماعی » همه قربانیان حادثه بوندای جانکشن: از پناهجوی پاکستانی تا دختر میلیونر استرالیایی

تاریخ انتشار : 1403/01/28 - 2:37

همه قربانیان حادثه بوندای جانکشن: از پناهجوی پاکستانی تا دختر میلیونر استرالیایی

صدای استرالیا - جوئل کوچی، ۴۰ ساله، روز شنبه در یک مرکز خرید پرازدحام وستفیلد در بوندای جانکشن سیدنی پنج زن و یک مرد را کشت. پلیس استرالیا می‌گوید به نظر می‌رسد مردی که اقدام به حمله با چاقو کرد، زنان را هدف قرار داده بود.


صدای استرالیا – جوئل کوچی، ۴۰ ساله، روز شنبه در یک مرکز خرید پرازدحام وستفیلد در بوندای جانکشن سیدنی پنج زن و یک مرد را کشت. پلیس استرالیا می‌گوید به نظر می‌رسد مردی که اقدام به حمله با چاقو کرد، زنان را هدف قرار داده بود.

تنها مردی که در این حمله کشته شد، «فراز طاهر» یک مامور امنیتی ۳۰ ساله اهل پاکستان بود که در اولین روز کاری خود در مرکز خرید وستفیلد سعی داشت جلوی مهاجم را بگیرد.

کارن وب، کمیسر پلیس گفت: برای من و کارآگاهان واضح است که مجرم روی زنان تمرکز کرده و از مردان دوری می‌کرد.

او افزود: ما نمی‌دانیم چه چیزی در ذهن مهاجم می‌گذشته و به همین دلیل مهم است که کارآگاهان زمان زیادی را صرف گفتگو با کسانی کنند که او را می‌شناسند.

مهاجم در جریان این حملات به ضرب گلوله یک مامور پلیس زن کشته شد.

اندرو کوچی، پدر مهاجم به خبرنگاران گفت که پسرش دچار بیماری روحی و روانی بوده و اخیرا داروهای خود را مصرف نکرده بود.

او در ویدئویی که یک نشریه استرالیایی آن را منتشر کرد، گفت: برای شما او یک هیولا است. اما برای من یک پسر بسیار بیمار بود.

او در پاسخ به این سوال که چرا پسرش زنان را هدف قرار داده بود، گفت: او می‌خواست دوست دختری داشته باشد اما مهارت برقراری ارتباط اجتماعی نداشت و این او را مایوس کرده بود.

قربانیان این حادثه هولناک مشخص شده‌اند که به شرح زیر هستند:

ییشوان چنگ

دانشگاه سیدنی تایید کرده او یک تبعه چینی بوده که در پردیس آنها در استرالیا تحصیل می‌کرده است. پلیس تلاش کرده است تا با خانواده او در خارج از کشور تماس بگیرد.

سفارت چین با انتشار بیانیه‌ای اعلام کرد: ما از مرگ ناگوار یک دانشجوی چینی و مجروح شدن جدی یک دانشجوی چینی دیگر عمیقاً متأثر و متأسفیم.

پیکریا دارچیا

پیکریا درچیا، ۵۵ ساله، یکی از قربانیان این حمله معرفی شده است. جزئیات بیشتری در مورد او منتشر نشده و خانواده او خواستار حفظ حریم خصوصی او شده‌اند.

فراز طاهر

فراز طاهر، پناهجوی پاکستانی، تنها قربانی مرد این حادثه، اولین روز کاری خود را در وستفیلد آغاز کرده بود. بر اساس گزارش‌ها، او در تلاش بود تا مهاجم را متوقف کند.

طاهر، ۳۰ ساله، یک سال پیش پس از فرار از آزار و اذیت در کشور خود پاکستان، به استرالیا پناهنده شد.

او یکی از اعضای شناخته شده و محبوب جامعه مسلمانان احمدیه استرالیا بود و همچنین فعالانه در تلاش‌های خیریه سازمان جوانان مسلمان احمدیه مشارکت داشت.

اشلی گود

اشلی گود، ۳۸ ساله، در حالی که سعی داشت نوزادش را از دست مهاجم نجات دهد، به شدت زخمی شد. او به بیمارستان منتقل شد اما بعداً درگذشت.

دختر نه ماهه او نیز مجروح شده و پس از عمل جراحی در بیمارستان بستری است. خانواده گود در بیانیه‌ای گفتند: امروز ما با از دست دادن وحشتناک اشلی، مادر، دختر، خواهر، شریک زندگی، دوست زیبا، انسان فوق العاده و خیلی چیزهای دیگر در حال فروپاشی هستیم. اما از آرزوها و افکار عمومی استرالیا که هجوم عشق خود را به اشلی و دختر بچه ما ابراز کرده‌اند، قدردانی می‌کنیم.

دو برادر در مرکز خرید توضیح دادند که چگونه اشلی که به شدت مجروح شده بود سعی کرد نوزادش را نجات دهد. اشلی کودکش را به مردان داد و از آنها خواست او را نجات دهند.

داون سینگلتون

داون سینگلتون، دختر تاجر میلیونر استرالیایی جان سینگلتون نیز در این حمله کشته شد. این جوان ۲۵ ساله دومین قربانی شناسایی شده بود.

سینگلتون که فارغ التحصیل دانشگاه فناوری سیدنی بود، به عنوان دستیار تجارت الکترونیک در وایت فاکس بوتیک کار می‌کرد.

وایت فاکس بوتیک در پستی در رسانه‌های اجتماعی گفت که خط مد زنانه نه تنها یک کارمند خود را از دست داد، بلکه او عضوی از خانواده ما بود.

جید یانگ

جید یانگ، معمار و مادر دو فرزند، سومین قربانی شناسایی شده حمله با چاقو در روز شنبه بود. این زن ۴۷ ساله بیش از دو دهه به عنوان معمار کار کرد و یکی از اعضای کلوپ نجات زندگی Bronte Surf بود.

منبع: ۹ نیوز


برچسب ها : , , , ,
دسته بندی : اجتماعی , اخبار , اسلایدر , پیشنهاد سردبیر
ارسال دیدگاه