وبسایت اطلاع رسانی فارسی زبانان استرالیا | Voice Of Australia

| چهارشنبه ۵ اردیبهشت ۱۴۰۳ | Wednesday 24 April 2024
» اجتماعی » نیاز استرالیا به اهدای خون در تعطیلات/روزانه ۱۶۰۰ اهدا نیاز است

تاریخ انتشار : 1401/10/09 - 4:50

نیاز استرالیا به اهدای خون در تعطیلات/روزانه ۱۶۰۰ اهدا نیاز است

صدای استرالیا - از مردم استرالیا درخواست شده در طول تعطیلات سال نو برای اهدای خون به مراکز اهدای خون مراجعه کنند. تا دوم ژانویه روزانه به ۱۶۰۰ اهدا نیاز است.


صدای استرالیا – از مردم استرالیا درخواست شده در طول تعطیلات سال نو برای اهدای خون به مراکز اهدای خون مراجعه کنند.

بخش جمع‌آوری و توزیع خون و فرآورده‌های خونی صلیب سرخ استرالیا موسوم به لایف‌بلاد با اعلام اینکه تا دوم ژانویه روزانه به ۱۶۰۰ اهدای خون نیاز است، هشدار داده که در این کشور هر ۱۸ ثانیه یک نفر در این دوره تعطیلات که میزان اهدای خون کاهش می‌یابد، به خون نیاز خواهد داشت.

کت استون مدیر اجرایی خدمات اهداکننده لایف‌بلاد گفت: در حالی به تعطیلات طولانی‌مدت دیگری می‌رویم که شاهد کاهش تعداد اهداکنندگان خون هستیم. هشت هزار اهداکننده خون می‌توانند به طور بالقوه به حدود ۲۴ هزار بیمار استرالیایی که به فرآورده‌های خونی وابسته هستند، کمک کنند.

وی افزود: اهدای خون حدود یک ساعت طول می‌کشد اما این کار هدیه‌ای است که تفاوتی واقعی در زندگی بیماران ایجاد می‌کند. استرالیایی‌ها پیش از کریسمس اقدام به اهدای خون کرده بودند و حالا از آنها می‌خواهیم که همین کار را در تعطیلات سال نو نیز انجام دهند.

تخمین زده شده است که ویکتوریا و نیو ساوت ولز تا ۲ ژانویه روزانه به ترتیب به ۶۰۰ و ۵۵۰ اهداکننده بیشتر نیاز دارند. کوئینزلند، استرالیای جنوبی و قلمرو پایتختی استرالیا نیز به ترتیب به ۲۵۰، ۸۰ و ۷۰ اهداکننده بیشتر نیاز دارند. تاسمانی و قلمرو شمالی هم به ترتیب به ۶۰ و ۱۰ اهداکننده بیشتر نیاز خواهند داشت.

مراکز اهدای خون در طول تعطیلات سال نو باز هستند و ۱۶ مرکز اهدای خون نیز در سراسر استرالیا درهای خود را در روز سال نو به روی اهداکنندگان باز می‌کنند.

آدرس مراکز اهدای خون را از اینجا پیدا کنید.

منبع: ۹ نیوز


برچسب ها : , , , ,
دسته بندی : اجتماعی , اخبار , اسلایدر , پیشنهاد سردبیر
ارسال دیدگاه