وبسایت اطلاع رسانی فارسی زبانان استرالیا | Voice Of Australia

| سه شنبه ۱۸ اردیبهشت ۱۴۰۳ | Tuesday 7 May 2024
» اخبار » نگاهی به وضعیت بازار اجاره مسکن در استرالیا و توصیه‌هایی به مستاجران

تاریخ انتشار : 1401/12/13 - 3:40

نگاهی به وضعیت بازار اجاره مسکن در استرالیا و توصیه‌هایی به مستاجران

صدای استرالیا– به گفته یک موسسه تحقیقاتی حوزه املاک و مستغلات، اجاره نشین‌ها برای به دست آوردن یک ملک اجاره‌ای […]

پس از ثبت رکورد ده ساله؛ روند رشد اجاره‌بها در استرالیا کند شد

صدای استرالیا– به گفته یک موسسه تحقیقاتی حوزه املاک و مستغلات، اجاره نشین‌ها برای به دست آوردن یک ملک اجاره‌ای در بازار پر رقابت، مجبور به اقداماتی از جمله ارایه  پیشنهاد بالاتر از قیمت درخواستی و پیش پرداخت اجاره بها می‌شوند.

تعداد املاک اجاره‌ای موجود در استرالیا به شکل کم سابقه‌ای کاهش یافته و نرخ ملی خانه‌های خالی به ۸ دهم درصد رسیده که پایین‌ترین میزان در تاریخ این کشور است.

طبق گزارش موسسه Domain، اجاره‌کنندگان در سیدنی، ملبورن، بریزبین و پرت همگی با نرخ‌ بی‌سابقه خانه های خالی روبه‌رو هستند، که پرت و آدلاید این نرخ با ۳ دهم درصد، بیشترین میزان رقابت در سر به دست آوردن خانه‌های اجاره‌ای را دارند.

آنتونیا مرکورلا، مدیرعامل موسسه املاک و مستغلات کوئینزلند گفت که وضعیت بازار برای مستاجران مناسب نیست و با توجه به نبود یک راه‌حل فوری، به نظر می‌رسد که این مشکل در آینده نیز پابرجا خواهد بود.

وی با بیان اینکه تقاضا برای املاک اجاره‌ای بسیار بیشتر از سطح عرضه است، راه حل واقعی این معضل را عرضه مسکن دانست.

با تشکیل صف‌های طولانی و ازدحام جمعیت در بازدید از املاک، بسیاری از اجاره‌کنندگان مجبور به ارایه قیمت‌های بالاتر هستند.

با این حال به گفته مرکورلا، مزایده اجاره در اکثر حوزه‌های قضایی استرالیا غیرقانونی است.

وی گفت: مدیران یا مالکان نمی‌توانند درخواست اجاره بهای بیشتر بکنند؛ اما متقاضیان خودشان پرداخت اجاره بالاتر را پیشنهاد می‌دهند، اجاره بها را پیش‌پرداخت می‌کنند یا به دنبال راه‌های دیگری برای کسب برتری در رقابت به دست آوردن ملک اجاره‌ای هستند.

این مشاور املاک اما توصیه‌هایی هم به این شرح برای اجاره‌کنندگان دارد: آماده باشید، تحقیق کنید، اجاره اشتراکی را مدنظر داشته باشید، برنامه‌ریزی کنید و سریع اقدام کنید.

وی افزود: در نهایت چیزی هر صاحب خانه‌ای می‌خواهد مطمئن شود که شما قادر به ایفای تعهدات مالی و پرداخت اجاره‌بهای هفتگی هستنید.  به دنبال آن است، ظرفیت مالی است… اطمینان از اینکه کسی قادر به انجام تعهدات مالی و پرداخت اجاره هفتگی است. از سوی دیگر، مستاجری که از ملک مراقبت کند، برای موجران اهمیت دارد، بنابراین ارایه شواهد و مدارکی برای توانایی در زمینه پرداخت اجاره بها و توجه شما به مراقبت از ملک، می‌تواند مواردی مهم برای پیروزی در رقابت شدید بازار اجاره باشد.

منبع: ۷ نیوز


برچسب ها : , ,
دسته بندی : اخبار , اسلایدر , اقتصادی
ارسال دیدگاه