وبسایت اطلاع رسانی فارسی زبانان استرالیا | Voice Of Australia

| یکشنبه ۱۶ اردیبهشت ۱۴۰۳ | Sunday 5 May 2024
» اجتماعی » نظر اکثریت استرالیایی‌ها: اجازه سفر خارجی باید فقط به واکسن زده‌ها داده شود

تاریخ انتشار : 1400/06/10 - 7:20

نظر اکثریت استرالیایی‌ها: اجازه سفر خارجی باید فقط به واکسن زده‌ها داده شود

صدای استرالیا - یک نظرسنجی جدید نشان می‌دهد اکثر استرالیایی‌ها می‌خواهند افراد واکسینه شده نسبت به واکسینه نشده ترجیح داده شوند.


صدای استرالیا – یک نظرسنجی جدید نشان می‌دهد اکثر استرالیایی‌ها می‌خواهند افراد واکسینه شده نسبت به واکسینه نشده ترجیح داده شوند.

سازمان YouGov در این نظرسنجی، از ۲۰ تا ۲۵ آگوست، ۳۱۱۴ نفر از استرالیایی‌های ۱۸ سال به بالا را مورد سوال قرار داده  است.

این نظرسنجی نشان می‌دهد که ۴۵ درصد افراد، از حق کارفرماها برای الزام کارکنان به واکسن زدن حمایت می‌کنند و ۴۲ درصد نیز، این مساله را فقط در مورد مشاغلی که با مردم در ارتباط مستقیم است، حق کارفرماها می‌دانند.

فقط ۲۳ درصد افراد گفته‌اند که کارفرماها نباید کارکنان‌شان را به زدن واکسن اجبار کنند.

بر اساس این نظرسنجی، نزدیک به نیمی از افراد (۴۹ درصد) دلیل واکسن نزدن بسیاری تا کنون را، ضعف دولت در ارایه واکسن می‌دانند و ۳۷ درصد نیز معتقدند که خود مردم مقصرند که در واکسن زدن اهمال یا تردید می‌کنند.

همچنین ۴۵ درصد افراد می‌گویند که کارآمدترین مشوق برای واکسن زدن، معافیت افراد واکسینه شده از قرنطینه و خانه‌نشینی است.

دو سوم افراد حاضر در این نظرسنجی، از صدور گذرنامه واکسن به منظور اجازه ورود افراد به اماکن ورزشی، سینما‌ها، کلوب‌های شبانه و رستوران‌ها حمایت می‌کنند و تنها یک پنجم افراد با چنین کاری مخالفند.

بر اساس این گزارش، ۶۳ درصد مردم نیز می‌گویند که مرزهای بین ایالات فقط باید به روی افرادی باز شود که کاملا واکسینه شده باشند. در حالی که ۳۰ درصد افراد معتقدند که مرزها باید هم به روی واکسن زده‌ها و هم واکسن نزده‌ها باز شود.

این نظرسنجی همچنین نشان می‌دهد که ۶۸ درصد مردم با ازسرگیری سفرهای خارجی فقط برای افراد واکسینه شده موافقند و ۲۲ درصد افراد نیز باور دارند که پس از تکمیل عرضه واکسن، باید به تمامی مردم، چه واکسن زده باشند و چه نزده باشند، اجازه سفر خارجی داده شود.

منبع: ۷ نیوز


برچسب ها : , ,
دسته بندی : اجتماعی , اخبار , اسلایدر , پیشنهاد سردبیر
ارسال دیدگاه