وبسایت اطلاع رسانی فارسی زبانان استرالیا | Voice Of Australia

| سه شنبه ۱۱ اردیبهشت ۱۴۰۳ | Tuesday 30 April 2024
» اخبار » نایکی و پوما استفاده از چرم کانگورو را در تولید محصولات خود متوقف می‌کنند

تاریخ انتشار : 1401/12/24 - 4:00

نایکی و پوما استفاده از چرم کانگورو را در تولید محصولات خود متوقف می‌کنند

صدای استرالیا - شرکت آمریکایی نایکی اعلام کرد که در سال ۲۰۲۳ استفاده از چرم کانگورو را در تولید کلیه محصولات خود متوقف خواهد کرد.


صدای استرالیا – شرکت آمریکایی نایکی اعلام کرد که در سال ۲۰۲۳ استفاده از چرم کانگورو را در تولید کلیه محصولات خود متوقف خواهد کرد و تولید تمام محصولاتی که در آنها از چرم کانگورو استفاده شده نیز متوقف خواهد شد.

براساس اعلام نایکی، جدیدترین محصول این شرکت از سری کفش‌های فوتبال تیمپو با استفاده رویه مصنوعی اختصاصی ساخته خواهد شد.

نایکی گفته که راه‌حل‌های بهتری جایگزین استفاده از چرم کانگورو در تولید محصولات این شرکت می‌شوند.

این اقدام نایکی پس از ارائه لایحه‌ای در اوایل سال جاری در ایالت اورگن آمریکا – جایی که نایکی در آن مستقر است – انجام شد. براساس این لایحه فروش هر بخش از یک کانگورو مرده یا هر محصولی که حاوی بخشی از یک کانگورو مرده باشد، ممنوع است.

فعالان حقوق حیوانات در استرالیا و خارج از این کشور مدت‌هاست که علیه کشتار کانگوروها برای مقاصد تجاری مبارزه کرده‌اند.

قانونگذاران در ایالت کنتیکت آمریکا هم در حال بررسی ممنوعیت‌های مشابه برای تولیدکنندگان پوشاک ورزشی که از چرم کانگورو برای تولید محصولات خود استفاده می‌کنند، هستند. کالیفرنیا محصولات کانگورو را در دهه ۱۹۷۰ ممنوع کرد. اتحادیه اروپا، مقصد اصلی صادرات محصولات کانگورویی استرالیا هم بررسی ممنوعیت واردات گوشت و پوست کانگورو را آغاز کرده است.

پیش از نایکی، شرکت پوما غول پوشاک ورزشی آلمان از تصمیم خود برای توقف تولید کفش‌های فوتبال ساخته شده از چرم کانگورو در سال جاری خبر داده بود. پوما گفته به جای چرم کانگورو از مواد مصنوعی غیر حیوانی در تولید کفش‌هایش استفاده خواهد کرد که کیفیت بهتری هم دارند.

سازمان Kangaroos Alive که دو سال برای ممنوعیت استفاده از چرم کانگورو با نایکی لابی کرده بود، این اقدام نایکی را یک پیروزی بزرگ دانست.

با این حال انجمن صنعت کانگورو استرالیا در اوایل سال جاری اعلام کرد که این صنعت به استانداردهای عالی خود در زمینه رفاه حیوانات، پایداری و ایمنی مواد غذایی اطمینان دارد.

به گفته این انجمن، صنعت تجاری کانگورو بیش از ۲۰۰ میلیون دلار برای اقتصاد استرالیا ارزش دارد و بیش از ۳۰۰۰ نفر در این صنعت مشغول به کار هستند.

براساس داده‌های وزارت تغییرات آب و هوایی، انرژی، محیط زیست و آب استرالیا، بیش از ۱.۳ میلیون کانگورو در این کشور برای اهداف تجاری در سال ۲۰۲۱ کشته شدند.

منبع: ۹ نیوز


برچسب ها : , , , , , ,
دسته بندی : اخبار , اسلایدر , اقتصادی
ارسال دیدگاه