وبسایت اطلاع رسانی فارسی زبانان استرالیا | Voice Of Australia

| پنج شنبه ۹ فروردین ۱۴۰۳ | Thursday 28 March 2024
» اخبار » میلیونرهای استرالیایی که هیچ مالیاتی نپرداختند!

تاریخ انتشار : 1401/05/20 - 8:01

میلیونرهای استرالیایی که هیچ مالیاتی نپرداختند!

صدای استرالیا – آمارهای منتشر شده نشان می‌دهند که 60 نفر در استرالیا در سال مالی 2019-20 بیش از یک میلیون دلار درآمد داشته اما هیچ مالیاتی پرداخت نکرده‌اند.


صدای استرالیا – آمارهای منتشر شده نشان می‌دهند که ۶۰ نفر در استرالیا در سال مالی ۲۰۱۹-۲۰ بیش از یک میلیون دلار درآمد داشته اما هیچ مالیاتی پرداخت نکرده‌اند.

آخرین آمار اداره مالیات استرالیا (ATO) مبتنی بر اظهارنامه مالیاتی حدود ۱۵ میلیون استرالیایی برای سال مالی ۲۰۱۹-۲۰ است.

آنالیز داده‌های اداره مالیات استرالیا نشان می‌دهد که ۶۰ استرالیایی بیش از یک میلیون دلار در سال مالی مورد اشاره درآمد داشتند و یک سنت هم مالیات بر درآمد پرداخت نکردند. این رقم در سال مالی پیش از آن ۶۶ نفر بود.

این ۶۰ نفر به طور متوسط هر کدام سه میلیون و ۵۰۰ هزار دلار درآمد داشتند.

در زمینه مدیریت امور مالیاتی، کسر مالیات مجاز است. برخی از کسانی که بیش از یک میلیون دلار درآمد داشتند اما مالیاتی پرداخت نکردند، ادعای این کسر را ارائه کردند.

مت گرادنوف، اقتصاددان ارشد اداره مالیات استرالیا گفت: برخی از افرادی که یک میلیون دلار یا بیشتر درآمد دارند، به طور متوسط هرکدام ۸۰ هزار دلار برای مدیریت امور مالیاتی خود پرداخت می‌کنند تا درآمد مشمول مالیات آنها به زیر آستانه معافیت از مالیات کاهش یابد.

وی افزود: سیستم مالیاتی ما پر از پیچیدگی است و آخرین آمار مالیاتی نشان می‌دهد که برخی از افراد با درآمدهای بسیار بالا می‌توانند مبالغ بسیار زیادی را به افراد بسیار باهوش بپردازند تا از این پیچیدگی برای کاهش میزان مالیات پرداختی خود استفاده کنند. این وضعیت نشان می‌دهد که استرالیا به قانونی نیاز دارد که طبق آن حداقل نرخ مالیات براساس درآمد ناخالص افراد تعیین شود. این قانون باعث می‌شود که افراد پردرآمد نتوانند با استفاده از کسورات از پرداخت مالیات خودداری کنند.

متن کامل این گزارش را می‌توانید در وب‌سایت شبکه خبری ای‌بی‌سی بخوانید.


برچسب ها : , ,
دسته بندی : اخبار , اسلایدر , اقتصادی , پیشنهاد سردبیر
ارسال دیدگاه