وبسایت اطلاع رسانی فارسی زبانان استرالیا | Voice Of Australia

| یکشنبه ۳۰ اردیبهشت ۱۴۰۳ | Sunday 19 May 2024
» اخبار » میزان درآمد کافی در استرالیا؛ پر درآمدترین مشاغل کدامند؟

تاریخ انتشار : 1400/09/26 - 6:02

میزان درآمد کافی در استرالیا؛ پر درآمدترین مشاغل کدامند؟

صدای استرالیا- درآمد هفتگی 1200 دلاری، می‌تواند یک فرد را در میان نیمه بالایی جدول پردرآمدترین افراد استرالیا قرار دهد.

هفته‌ای 100 دلار پس‌انداز کنید!

صدای استرالیا- درآمد هفتگی ۱۲۰۰ دلاری، می‌تواند یک فرد را در میان نیمه بالایی جدول پردرآمدترین افراد استرالیا قرار دهد.

گزارش متوسط درآمد کارکنان استرالیا که از سوی اداره آمار منتشر شده، نشان می‌دهد که یک فرد استرالیایی با درآمد متوسط، هم اکنون سالانه ۶۲ هزار و ۴۰۰ دلار درآمد پیش از کسر مالیات دارد که نسبت به آمار آگوست سال ۲۰۲۰ به میزان ۵۰ دلار در هفته بیشتر است.

هرچند که برای کسانی که حقوق سالانه نمی‌گیرند، متوسط درآمد ساعتی آنها نسبت به آگوست سال گذشته، بدون تغییر در مبلغ ۳۶ دلار در ساعت مانده است.

متوسط درآمد مردان در دوره مذکور با رشد ۶٫۲ درصدی به ۱۳۸۰ دلار در هفته یا ۷۱ هزار و ۷۶۰ دلار در سال رسیده، در حالی که زنان که آگوست سال قبل به طور متوسط ۱۰۱۸ دلار درآمد داشتند، حالا با ۱٫۸ درصد افزایش، به ۵۲ هزار و ۹۳۶ دلار رسیده‌اند. همه‌گیری کرونا بسیاری از صنایعی را که زنان نیروی کار عمده آن را تشکیل می‌دادند، مانند خرده‌فروشی و خدمات میهمان‌یاری، دچار مشکل کرده است.

از سوی دیگر، سطح پرداخت‌ها در بخش‌های غذا و هتلداری و اقامت، به دلیل اجبار کافه‌ها و رستوران‌ها به تعطیلی در پی همه‌گیری کرونا، با ۲۳ درصد کاهش مواجه شده است.

البته، با فرصت دوباره برای صنعت میهمان‌یاری و با وجود کمبود نیروی انسانی و ده‌ها هزار فرصت شغلی حالی، حالا کارفرماها آماده‌اند که حقوق ساعتی کارکنان‌شان را تا ۵۰ دلار هم افزایش دهند

بر اساس این گزارش، پردرآمدترین مشاغل در استرالیا مربوط به معدن‌کاران، کارگران ماهر، شاغلان در بخش مالی و بیمه، کارکنان امور عمومی و امنیت می‌شود.

افراد شاعل در بخش معدن درآمد متوسط سالانه ۱۲۲ هزار و ۱۴۸ دلاری دارند که افزایش قیمت سنگ آهن به بالای۲۳۰ دلار در ماه می، از عوامل آن بوده است.

کارگران ماهر، به ویژه در بخش‌های برق، گاز و جمع‌آوری پسماند با حقوق متوسط ۹۰ هزار و ۱۲ دلار در رده بعدی قرار می‌گیرند. جالب اینکه متوسط حقوق فعالان حوزه مالی۸۷ هزار و ۷۲۴ دلار و کارکنان بخش دولتی و امنیت، ۸۳ هزار و ۲۰۰ دلار است.

اما کارکنان بخش اقامت و صنایع غذایی در سال جاری با افت متوسط درآمد مواجه شده‌اند و متوسط حقوق آنها از ۶۵۰ دلار در هفته در آگوست ۲۰۲۰ به ۵۰۰ دلار رسیده و به معنای دیگر، متوسط درآمد سالانه آنها به ۲۶هزار دلار رسیده است.

متوسط حقوق در صنعت میهمان‌یاری نیز وضعیت خوبی ندارد و نسبت به آگوست سال ۲۰۱۵ فقط ۶ دلار افزایش یافته و به هفته‌ای ۴۹۴ دلار رسیده است.

متوسط حقوق در صنعت خرده‌فروشی نیز ۴۱ هزار و ۳۴۰ دلار و در بخش هنر و سرگرمی ۴۶ هزار و ۸۰۰ دلار است.

منبع: نیوز دات‌کام


برچسب ها : , , ,
دسته بندی : اخبار , اسلایدر , اقتصادی , پیشنهاد سردبیر
ارسال دیدگاه