وبسایت اطلاع رسانی فارسی زبانان استرالیا | Voice Of Australia

| جمعه ۷ اردیبهشت ۱۴۰۳ | Friday 26 April 2024
» اخبار » موژان آریا: فرهنگ ایرانی غنی است/دوست دارم با فرهادی، محمدزاده و معادی همکاری کنم

تاریخ انتشار : 1399/12/06 - 14:12

موژان آریا: فرهنگ ایرانی غنی است/دوست دارم با فرهادی، محمدزاده و معادی همکاری کنم

صدای استرالیا – موژان آریا بازیگر ایرانی‌الاصل استرالیاست که با حضور در کنار شخصیت‌های محبوب هالیوودی همچون هیو جکمن و جیسون موموا آینده درخشانی را برای خود به انتظار می‌کشد.

موژان آریا: دوست دارم با فرهادی، محمدزاده و معادی همکاری کنم

صدای استرالیا – موژان آریا بازیگر ایرانی‌الاصل استرالیاست که با حضور در کنار شخصیت‌های محبوب هالیوودی همچون هیو جکمن و جیسون موموا آینده درخشانی را برای خود انتظار می‌کشد. علاوه بر این، فیلم کوتاه موژان آریا با نام لوسی در مسیر اسکار قرار داشته و چندی پیش نیز کارگاه بازیگری او در استرالیا برگزار شد. برای آشنایی بیشتر با این هنرمند گفت‌وگوی کوتاهی با او داشتیم که در زیر می‌خوانید:

لطفا در ابتدا خودت را معرفی کن

اسم من موژان آریاست. ۲۸ سالمه. من یک بازیگر استرالیایی/ایرانی هستم. از بچگی با دیدن فیلم‌ها و سریال‌های معروف به بازیگری علاقه‌مند شدم. فیلم‌های کلاسیک مثل پدرخوانده من رو شیفته هنر بازیگری کرد. بعدها به خاطر ریشه ایرانیم فیلم‌های ایرانی زیادی رو تماشا کردم تا با بازیگرها و کارگردان‌های ایرانی هم آشنا بشم.

بازیگری رو چطور شروع کردی؟

از ۱۰ سالگی بازیگری رو شروع کردم. وقتی ۱۲ سالم بود در فیلم Cross Life ایفای نقش کردم که به فیلم فستیوال سیدنی راه پیدا کرد و جایزه فیلم منتخب مخاطب رو به خودش اختصاص داد.

درس بازیگری رو به صورت منفک و خصوصی خوندم. از معلم‌های بزرگ بازیگری مثل Larry Moss (معلم لئوناردو دیکاپریو) آموزش دیدم. در سال ۲۰۱۷ جایزه اسکالرشیپ Heath Ledger رو دریافت کردم که درهای زیادی رو برام باز کرد.

موژان آریا: دوست دارم با فرهادی، محمدزاده و معادی همکاری کنم

اهل کجا هستی و کجا بزرگ شدی؟

پدر و مادرم ایرانی هستند. اونها در دهه هشتاد میلادی به استرالیا مهاجرت کردند. من در سیدنی به دنیا اومدم و بزرگ شده‌ام. ده سال هست که در لس آنجلس بازیگری می‌کنم و هشت سال هست که اونجا زندگی می‌کنم. چند ماهی هست که برای چند پروژه فیلم به استرالیا اومدم.

چقدر به زبان فارسی تسلط داری؟

فارسی رو در حد مکالمه ساده بلدم. متوجه می‌شم و کمی هم صحبت می‌کنم اما خواندن و نوشتن نه. اما می‌تونم نقش‌هایی که انگلیسی با لهجه فارسی و یا صحبت کردن فارسی نیاز دارن رو بازی کنم. همیشه دوست دارم بیشتر فارسی یاد بگیرم.

چقدر با فرهنگ ایرانی آشنا هستی؟

به فرهنگ ایرانی افتخار می‌کنم و عشق می‌ورزم. از کوروش کبیر، منشور حقوق بشر، رومی، حافظ، سعدی همه و همه منشا انگیزه برام هستن. فرهنگ ایران رو یکی از غنی‌ترین فرهنگ‌ها می‌دونم و معتقدم شناختن ریشه‌مون به ما قدرت میده. همیشه سعی کردم به عنوان یک ایرانی، عنصری از ایران رو در کارم استفاده کنم. بعد از فیلمبرداری فیلم Reminiscence برای کارگردان، نویسنده و بازیگر* اصلی این فیلم هر کدام یک جلد از مجموعه اشعار رومی رو هدیه دادم.

(Lisa Joy, Jonathan Nolan and Hugh Jackman)*

چقدر از ایران میدونی؟ تا به حال به ایران سفر کردی؟

وقتی بچه بودم رفتم ایران. دوست دارم دوباره به ایران سفر کنم. فکر می‌کنم چیزهای زیادی در مورد ایران می‌دونم، اما همیشه می‌خوام بیشتر یاد بگیرم. هزاران سال پیشینه فرهنگی داریم، بنابراین هرجا لازم باشه باید بیشتر یاد گرفت.

کمی از کارهایی که بازی کردی برامون بگو

در مجموعه تلویزیونی استرالیایی Dead Lucky (2018) در SBS on Demand نقش یک دانشجوی ایرانی رو بازی کردم. در این کار تجربه همکاری با Rachel Griffiths بازیگر کارکشته استرالیایی رو داشتم که نامزد اسکار و برنده گولدن گلوب هست. این مجموعه کوتاه درام پلیسی تلویزیونی رو می‌تونید روی Stan ببینید.

موژان آریا: دوست دارم با فرهادی، محمدزاده و معادی همکاری کنم

در مجموعه تلویزیونی آمریکایی (۲۰۱۹) See در Apple TV+ که در ژانر علمی تخیلی هست نقش Gether Bax  رو بازی کردم. این سریال که جزو اولین مجموعه تلویزیونی‌های ساخت Apple  هست، با بودجه ۱۵ میلیون دلار برای هر قسمت، یکی از بزرگترین مجموعه‌های تلویزیونی اخیر هست.  داستان این سریال درباره آینده هست که در پی یک بیماری همه گیر بشریت بینایی رو به کلی از دست داده. نقش اول این سریال جیسون ماموا هست. جیسون رو از سریال بازی تاج و تخت و فیلم ابرقهرمانی Aquaman میشناسید. در این پروژه من و جیسون دوستی صمیمی‌ای رو پیدا کردیم که منجر به ساخت چند پروژه فیلم آینده شدند.

و در فیلم جدید هالیوودی Reminiscence (2021) با هیو جک‌من  که سالهاست ایفای نقش شخصیت ابرقهرمانی کمیک بوک Wolverine رو انجام داده همبازی بودم. این فیلم  به کارگردانی لیزا جوی و به نویسندگی جاناتان نولان هست.

موژان آریا: دوست دارم با فرهادی، محمدزاده و معادی همکاری کنم

لیزا و جاناتان که زوج هنری سازنده سریال علمی تخیلی Westworld هستند، این بار اولین فیلم خودشون رو می‌سازند. البته جاناتان فیلمنامه‌نویس فیلم‌های معروف برادرش کریستوفر نولان هست.

تجربه کار کردن با سوپراستار هیو جکمن و دو نابغه لیزا جوی و جاناتان نولان برای من یکی از بزرگترین افتخارات رزومه کاریم هست. هیو در هالیوود به عنوان نه تنها یک بازیگر فوق العاده بلکه یکی از با اخلاق‌ترین هنرمندان شناخته می‌شه. تجربه من هم در این فیلم نشون داد که این واقعیت داره.

این فیلم Warner Brothers در سپتامبر ۲۰۲۱ به اکران درخواهد آمد.

فیلم کوتاهت لوسی در مسیر اسکار قرار داره. چی می‌تونی از لوسی بگی؟

لوسی اولین فیلم هست که کارگردانی کردم. کار کردن پشت دوربین رو دوست دارم و فکر میکنم کارگردانی بازیگرها رو بازیگر بهتری میکنه. این فیلم در لس آنجلس ساخته شده و در حال حاضر شرایط حضور در اسکار رو داره. قدم بعدی نامزد شدن برای اسکار هست. اخیرا این فیلم به طور موقت در وبسایت Watchargo.com همراه با شش فیلم دیگر که واجد شرایط اسکار هستند به اکران در اومد. هم گروه شدن لوسی در کنار فیلم‌هایی که بازیگرانی مثل Oscar Isaac و Will Ferrell رو دارند خبر خوبی هست.

داستان این فیلم در مورد شخصیت تنهایی هست که با پیدا کردن یک سگ چشم انداز جدیدی از زندگی پیدا میکنه.

موژان آریا: دوست دارم با فرهادی، محمدزاده و معادی همکاری کنم

فیلم ایرانی هم بازی خواهی کرد ؟

قطعا بله! فرهنگ ما خیلی غنی هست و گفتن از این فرهنگ باعث افتخار هست. در کنار بازیگری شرکت تولید کننده خودم رو دارم که چند فیلم فارسی انگلیسی هم در دست تهیه داریم.

بازیگر و کارگردان مورد علاقه داری؟ با کدوم دوست داری کار بکنی؟

سوال سختیه. بازیگرها و کارگردان‌های فوق‌العاده کم نداریم. با فیلم‌های عباس کیارستمی ارتباط خاصی برقرار می‌کنم. دوست دارم با پیمان معادی و نوید محمدزاده روزی همکاری بکنم. همچنین اصغر فرهادی عزیز.

پیمان معادی از دوستان خوب من هست. شاید در آینده نزدیک در یک پروژه فیلم با هم همکاری کنیم.

از بازیگران غیر ایرانی دوست دارم باز با جیسون ماموآ و هیو جکمن همکاری کنم. و از کارگردان‌های غیر ایرانی آرزوی همکاری با مارتین اسکورسیزی رو دارم.

چیز دیگه ای دوست داری باهامون در میون بذاری؟

پروژه‌های فیلم و سریال زیادی در حال حاضر دارن ساخته میشن. این روزها توجه بیشتری هست به استفاده از بازیگران، فارغ از اینکه از کجا اومدن و کجایی هستن. اگر علاقه به بازیگری دارید، الآن فرصت‌های بیشتری از سال‌های قبل وجود داره و اینکه از تئاترها و سینماهای کوچک‌تر حمایت کنیم. اینطور می‌تونیم به کشف استعدادهای جدید کمک کنیم.


برچسب ها : , , , , ,
دسته بندی : اخبار , اسلایدر , فرهنگی , پیشنهاد سردبیر
ارسال دیدگاه