وبسایت اطلاع رسانی فارسی زبانان استرالیا | Voice Of Australia

| پنج شنبه ۶ اردیبهشت ۱۴۰۳ | Thursday 25 April 2024
» اخبار » مهاجرت سلبریتی‌ها و سقوط آزاد قیمت خانه در بایرون بی

تاریخ انتشار : 1402/01/01 - 5:16

مهاجرت سلبریتی‌ها و سقوط آزاد قیمت خانه در بایرون بی

صدای استرالیا - شهر ساحلی زیبای بایرون بی که چند سال پیش با هجوم افراد مشهور و افزایش شدید قیمت‌های ملک مواجه شده بود، حالا از مهاجرت سلبریتی‌ها رنج می‌برد و این می‌تواند خبر خوبی برای خریداران خانه در این منطقه باشد.


صدای استرالیا – شهر ساحلی زیبای بایرون بی که چند سال پیش با هجوم افراد مشهور و افزایش شدید قیمت‌های ملک مواجه شده بود، حالا از مهاجرت سلبریتی‌ها رنج می‌برد و این می‌تواند خبر خوبی برای خریداران خانه در این منطقه باشد.

پیش‌بینی می‌شود که قیمت‌های ملک در سال جاری در این شهر معروف شمال نیو ساوت ولز به دنبال مهاجرت افراد مشهور از آن به شدت کاهش یابد.

این منطقه در دوران پاندمی کووید به بهشتی برای ستارگان و افراد مشهور تبدیل شد و بسیاری از مردم محلی به دلیل افزایش شدید قیمت‌ها از این منطقه رانده شدند، پدیده‌ای که به “اثر همسورث” معروف شد.

به عنوان مثال، خانه کریس همسورث بازیگر مشهور استرالیایی قیمتی ۲۰ میلیون دلاری دارد در حالی که میانه قیمت فروش یک خانه در این منطقه ۳.۱ میلیون دلار است. با این حال ستارگانی مانند کریس همسورث و همسرش السا پاتاکی با فروش خانه‌های خود در حال ترک بایرون بی هستند.

یک شرکت ارزشیابی پیش‌بینی کرد که پس از کاهش قیمت ملک در این منطقه در سال گذشته، کاهش بیشتر قیمت نیز در راه است.

بررسی های شرکت هرون تاد وایت کاهش ۱۵ تا ۲۰ درصدی قیمت را در این منطقه در سال ۲۰۲۲ نشان داد. این افت در تضاد کامل با افزایش قیمت در دو سال گذشته است که بایرون را به سریع‌ترین بازار رو به رشد ملک در استرالیا تبدیل کرد.

مارک لاکی نویسنده گزارش و ارزش‌گذار املاک گفت که فشارهای تورمی و افزایش نرخ بهره منجر به یک واژگونی بی‌سابقه برای بایرون شده است.

وی تصریح کرد: احتمالا هنوز فضا برای کاهش بیشتر بازار وجود دارد، البته با سرعتی کمتر. اکنون زمان خرید است. پیش‌بینی می‌کنم که در جولای ۲۰۲۳، انتخاب‌های بسیار بهتری برای خریداران بایرون شایر در این محدوده قیمت وجود خواهد داشت.

در همین حال، الیزا اوون رئیس بخش تحقیقات کورلاجیک گفت که جای تعجب نیست که این منطقه بزرگترین عقب‌نشینی را در قیمت‌های ملک ثبت کرده است. این منطقه‌، منطقه‌ای بود که قیمت‌های ملک در آن به طور سرسام‌آوری افزایش یافت به طوری که قیمت‌های خانه در طول شیوع کووید بیش از ۵۰ درصد افزایش یافت و میانه قیمت خانه‌ها به بیش از ۱.۱ میلیون دلار رسید.

منبع: news


برچسب ها : , , ,
دسته بندی : اخبار , اسلایدر , اقتصادی
ارسال دیدگاه