وبسایت اطلاع رسانی فارسی زبانان استرالیا | Voice Of Australia

| شنبه ۱ اردیبهشت ۱۴۰۳ | Saturday 20 April 2024
» اخبار » ملبورن گران‌ترین شهر استرالیا برای تحصیل در مدارس دولتی است

تاریخ انتشار : 1401/11/06 - 11:46

ملبورن گران‌ترین شهر استرالیا برای تحصیل در مدارس دولتی است

صدای استرالیا– داده‌های جدید نشان می‌دهد که ملبورن گران‌ترین شهر استرالیا برای تحصیل در مدارس دولتی است و والدین برای […]

ملبورن گران‌ترین شهر استرالیا برای تحصیل در مدارس دولتی است

صدای استرالیا– داده‌های جدید نشان می‌دهد که ملبورن گران‌ترین شهر استرالیا برای تحصیل در مدارس دولتی است و والدین برای دوره ۱۳ ساله تحصیلی در ملبورن باید بیش از ۱۰۰ هزار دلار هزینه کنند.

تحقیقات گروه سرمایه گذاری Futurity نشان می‌دهد که والدین ملبورنی به ازای کل دوره تحصیل هر فرزندشان در مدارس دولتی باید ۱۰۲ هزار و ۸۰۷ دلار هزینه کنند که ۱۷ درصد بالاتر از میانگین ملی است.

بر اساس این گزارش، والدینی که فرزندان خود را در مدارس دولتی ثبت نام می‌کنند، هزینه بیشتری برای تدریس خصوصی خارج از مدرسه، لباس‌ فرم و وسایل الکترونیکی مانند لپ تاپ برای کمک به یادگیری فرزندشان پرداخت می‌کنند.

در حالی که هزینه مدارس دولتی فقط ۳۶۸ دلار در سال است، این هزینه‌های اضافه، که به آنها هزینه‌های جانبی گفته می‌شود، ۶۷۲۵ دلار به هزینه تحصیل سالانه می‌افزاید.

به گفته کیت هیل، مدیر اجرایی گروه سرمایه گذاری فیوچریتی، حدود ۵ درصد از کل هزینه آموزش را می‌توان به هزینه‌های مدرسه نسبت داد و ۹۵ درصد دیگر مربوط به هزینه‌های جانبی است.

سیدنی دومین شهر گران قیمت برای آموزش دولتی ‌است که برای والدین در طول ۱۳ سال ۸۹ هزار و ۵۰۰ دلار هزینه دارد. این رقم دو درصد بالاتر از میانگین ملی است.

والدین در سیدنی نیز سالانه بابت تحصیل هر فرزند در مدارس دولتی ۶۵۴۸ دلار به عنوان هزینه‌های جانبی سالانه پرداخت می‌کنند.

در عین حال کانبرا مقرون به صرفه‌ترین شهر برای تحصیل در مدارس دولتی است که تحصیل هر کودک در این شهر برای خانواده ۷۷ هزار و دو دلار هزینه در بردارد. ضمن اینکه هزینه‌های جانبی سالانه در کانبرا ۵۱۱۶ دلار محاسبه شده است.

هزینه‌های جانبی شامل چه مواردی است

تدریس خصوصی بیش از ۱۳۵۰ دلار به ازای هر فرزند به خانواده‌های ویکتوریایی تحمیل می‌کند.

وسایل الکترونیکی و آلات موسیقی نیز به ازای هر کودک ۷۸۱ دلار تمام می‌شود.

علاوه بر این، هزینه کتاب‌های درسی و اردوهای مدرسه برای هر کودک بیش از ۳۰۰ دلار است.

در مجموع، تحصیل در مدرسه دولتی برای والدین در ملبورن ۱۰۲۸۰۷ دلار از مهدکودک تا سال ۱۲ هزینه خواهد داشت.

هزینه مدارس خصوصی چقدر است

سیدنی گران‌ترین شهر استرالیا برای آموزش خصوصی است که به طور متوسط برای هر کودک ۳۵۷ هزار و ۹۳۱ دلار در طول دوره ۱۳ ساله تمام می‌شود. این رقم ۱۹ درصد بیشتر از میانگین ملی است.

والدینی که فرزندان خود را به مدارس خصوصی یا مستقل در ملبورن می‌فرستند نیز به ازای هر فرزند ۳۰۷ هزار و ۵۰۸ دلار باید پرداخت کنند.

آنها در مجموع ۱۷ هزار و ۳۷۲ دلار به عنوان شهریه و هزینه‌های جانبی مانند کتب درسی، دستگاه‌های فناوری، لباس فرم و گشت و گذار پرداخت می‌کنند.

پرث ارزان‌ترین شهر برای آموزش خصوصی است که برای هر کودک در ۱۳ سال بیش از ۲۱۳ هزار و ۸۸۹ دلار هزینه دارد.

هزینه تحصیل در مدارس کاتولیک 

کانبرا گران‌ترین شهر برای تحصیل در مدارس کاتولیک است و دوره ۱۳ ساله در این مدارس برای والدین ۱۹۷ هزار و ۶۶۷ دلار هزینه دارد.

والدینی که در ملبورن فرزندان خود را به مدارس کاتولیک می‌فرستند، ۱۸۴ هزار و ۳۳۶ دلار باید هزینه پرداخت کنند.

سیدنی نیز ارزان‌ترین شهر برای آموزش در مدارس کاتولیک است. هزینه ۱۳ سال تحصیل در این مدارس ۱۷۸ هزار و ۴۷۸ دلار برآورد شده است.

منبع: ۹ نیوز


برچسب ها : ,
دسته بندی : اخبار , اسلایدر , اقتصادی
ارسال دیدگاه