وبسایت اطلاع رسانی فارسی زبانان استرالیا | Voice Of Australia

| جمعه ۱۴ اردیبهشت ۱۴۰۳ | Friday 3 May 2024
» اجتماعی » ملبورن در حال پیشی گرفتن از سیدنی به عنوان پرجمعیت‌ترین شهر استرالیا

تاریخ انتشار : 1400/01/23 - 12:04

ملبورن در حال پیشی گرفتن از سیدنی به عنوان پرجمعیت‌ترین شهر استرالیا

صدای استرالیا – آمارهای منتشر شده توسط اداره آمار استرالیا نشان می‌دهند که جمعیت ملبورن با سرعت قابل توجهی در حال رشد است.


صدای استرالیا – آمارهای منتشر شده توسط اداره آمار استرالیا نشان می‌دهند که جمعیت ملبورن با سرعت قابل توجهی در حال رشد است و اختلاف جمعیت این کلانشهر با سیدنی به عنوان پرجمعیت‌ترین شهر استرالیا به کمترین میزان خود از سال ۱۹۳۰ به این سو رسیده است.

بر این اساس، جمعیت سیدنی در سال مالی ۲۰۱۹-۲۰ رشد ۵۷ هزار و ۱۰۰ نفری داشته و به پنج میلیون و ۴۰۰ هزار نفر رسیده است حال آنکه جمعیت ملبورن در همین زمان رشدی ۸۰ هزار و ۱۰۰ نفری داشته و به پنج میلیون و ۲۰۰ هزار نفر رسیده است.

جالب است بدانید که در سال ۱۹۳۰ جمعیت سیدنی تنها یک میلیون و ۲۰۰ هزار نفر و جمعیت ملبورن تنها ۹۹۵ هزار نفر بود.

مدل‌سازی انجام شده توسط مرکز پیش‌بینی جمعیت استرالیا حکایت از آن دارد که تا سال ۲۰۲۶ جمعیت ملبورن به شش میلیون و ۲۰۰ هزار نفر رسیده و از جمعیت شش میلیون نفری سیدنی پیشی خواهد گرفت.

روزنامه گاردین در گزارشی به این موضوع پرداخته و عنوان کرده است که ملبورن تا سال ۲۰۲۶ می‌تواند عنوان پرجمعیت‌ترین شهر استرالیا را که پیشتر نیز در اختیار داشت به خود اختصاص دهد.

اواخر قرن نوزدهم و در دوران هجوم مردم برای کشف طلا در ملبورن، این شهر پرجمعیت‌ترین شهر استرالیا و یکی از ثروتمندترین شهرهای جهان بود. اما با پایان این دوران و در طول بحران اقتصادی ۱۸۹۱ رشد جمعیت ملبورن متوقف شد و در سال ۱۹۰۵ سیدنی به پرجمعیت‌ترین شهر استرالیا تبدیل شد.

سیدنی در سال ۱۹۲۶ اولین شهر استرالیا شد که جمعیت آن از یک میلیون نفر فراتر رفت.


برچسب ها : , , , ,
دسته بندی : اجتماعی , اخبار , اسلایدر , دانستنی های استرالیا , زندگی در استرالیا , پیشنهاد سردبیر
ارسال دیدگاه