وبسایت اطلاع رسانی فارسی زبانان استرالیا | Voice Of Australia

| شنبه ۱۵ اردیبهشت ۱۴۰۳ | Saturday 4 May 2024
» اخبار » معرفی قدرتمندترین پاسپورت‌های جهان؛ استرالیا مشترکا هشتم شد

تاریخ انتشار : 1401/05/05 - 5:40

معرفی قدرتمندترین پاسپورت‌های جهان؛ استرالیا مشترکا هشتم شد

صدای استرالیا– تازه‌ترین رده‌بندی قدرتمندترین پاسپورت‌های جهان اعلام شد و پاسپورت استرالیا نتوانست به ۵ رتبه اول دست پیدا کند. […]

معرفی قدرتمندترین پاسپورت‌های جهان؛ استرالیا مشترکا هشتم شد
صدای استرالیا– تازه‌ترین رده‌بندی قدرتمندترین پاسپورت‌های جهان اعلام شد و پاسپورت استرالیا نتوانست به ۵ رتبه اول دست پیدا کند.
هنلی و پارتنرز که یک شرکت مشاوره سرمایه‌گذاری مهاجرتی در لندن است، جدیدترین شاخص پاسپورت هنلی را منتشر کرد. این شاخص، قدرت پاسپورت کشورهای مختلف را نشان می‌دهد.
این شرکت با دریافت اطلاعات از انجمن بین‌المللی حمل‌ونقل هوایی (یاتا) پاسپورت ۹۹ کشور را بررسی کرده و بر اساس اینکه پاسپورت‌ها  از ۲۲۷ مقصد سفر مختلف، به چه تعداد مقصد بدون نیاز به ویز دسترسی دارند، شاخص خود را تدوین کرده است.
بر اساس این شاخص، ژاپن قدرتمندترین پاسپورت دنیا را با دسترسی به ۱۹۳ مقصد بدون نیاز به دریافت ویزا پیش از سفر، در اختیار دارد.
مقام دوم مشترک نیز به دو کشور آسیایی سنگاپور و کره جنوبی (با دسترسی به ۱۹۲ مقصد) تعلق گرفته است. اما ۲۳ کشور اروپایی در رده‌های سوم تا دهم خودنمایی می‌کنند. سومین رتبه این جدول به طور مشترک در اختیار اسپانیا و آلمان (۱۹۰ مقصد) است.
استرالیا نیز به طور مشترک با کانادا، جمهوری چک، یونان و مالت با دسترسی بدون ویزا به ۱۸۵ مقصد در جایگاه هشتم قرار گرفته است. نیوزیلند اما عملکرد بهتری از استرالیا داشته و با ۱۸۶ مقصد، به همراه ایالات متحده، بلژیک، نروژ و سوییس به طور مشترک هفتم شده است.
ضعیف‌ترین پاسپورت جهان با ۲۷ مقصد متعلق به افغانستان است، عراق با ۲۹ مقصد یکی مانده به آخر است و سوریه با ۳۰، پاکستان با ۳۲ و یمن با ۳۴ مقصد، سایر رده‌های انتهایی این جدول را اشغال کرده‌اند.
پاسپورت‌های ده رتبه اول شاخص هنلی به این شرح هستند:
۱- ژاپن (۱۹۳ مقصد)
۲- سنگاپور و کره جنوبی (۱۹۲ مقصد)
۳- آلمان و اسپانیا (۱۹۰ مقصد)
۴- فنلاند، ایتالیا و لوکزامبورگ (۱۸۹ مقصد)
۵- اتریش، دانمارک، هلند و سوئد (۱۸۸ مقصد)
۶- فرانسه، ایرلند، پرتغال و انگلستان (۱۸۷ مقصد)
۷- بلژیک، نیوزیلند، نروژ، سوییس و ایالات متحده آمریکا (۱۸۶ مقصد)
۸- استرالیا، کانادا، جمهوری چک، یونان و مالت (۱۸۵ مقصد)
۹- مجارستان (۱۸۳ مقصد)
۱۰- لیتوانی، لهستان و اسلواکی (۱۸۲ مقصد)

برچسب ها : ,
دسته بندی : اخبار , اسلایدر , اقتصادی
ارسال دیدگاه