وبسایت اطلاع رسانی فارسی زبانان استرالیا | Voice Of Australia

| شنبه ۸ اردیبهشت ۱۴۰۳ | Saturday 27 April 2024
» اخبار » مشوق ساخت و افزایش حقوق مستاجران؛ کابینه ملی طرح تحول مسکن را کلید زد

تاریخ انتشار : 1402/05/26 - 5:29

مشوق ساخت و افزایش حقوق مستاجران؛ کابینه ملی طرح تحول مسکن را کلید زد

صدای استرالیا– با موافقت کابینه ملی، ایالات و قلمروها در صورت رسیدن به هدف جدید ۱٫۲ میلیون خانه جدید در […]

مشوق ساخت و افزایش حقوق مستاجران؛ کابینه ملی طرح تحول مسکن را کلید زد

صدای استرالیا– با موافقت کابینه ملی، ایالات و قلمروها در صورت رسیدن به هدف جدید ۱٫۲ میلیون خانه جدید در یک دوره ۵ ساله، تا ۳ میلیارد دلار مشوق مسکن دریافت می‌کنند.

آنتونی آلبانیزی، دیروز (چهارشنبه) اعلام کرد که در قالب این مشوق، از جولای ۲۰۰۴ ایالات و قلمروها به ازای هر مسکن جدیدی که افزون بر هدف قدیمی یک میلیون مسکن در ۵ سال آینده بسازند، ۱۵ هزار دلار دریافت می‌کنند.

این طرح تشویقی به منظور تسریع در ساخت و بهبود صرفه‌پذیری مسکن به اجرا گذاشته می‌شود.

دولت فدرال همچنین از طریق بودجه رقابتی و به منظور کمک به ارایه مسکن مناسب برخوردار از خدمات ضروری و امکانات رفاهی مبلغ ۵۰۰ میلیون دلار به دولت‌های محلی و ایالتی کمک می‌کند.

آلبانیزی گفت: تامین مسکن، در کنار ارایه بسته‌ای از مزایای معقول، کلید کاهش فشار اجاره و کمک به مستاجران است.

از سوی دیگر، کابینه ملی با تدوین استانداردهای یکسان ملی در مورد حقوق مستاجران موافقت کرده است. بر این اساس، افزایش اجاره بها فقط یک بار در سال مجاز است و برای خاتمه قرارداد اجاره پیش از پایان مهلت قرارداد، دلایل منطقی و واقعی نیاز خواهد بود.

این اقدامات حقوق اجاره‌کنندگان را در استرالیای غربی و قلمرو شمالی بهبود می‌بخشد، اما سبزها قبلاً اعلام کرده‌اند که برای جلوگیری از افزایش نامحدود اجاره، اقدامی انجام نخواهند داد.

مناقشه بر سر محدودسازی یا تعیین سقف برای افزایش اجاره‌بها به این معنی است که صندوق ۱۰ میلیارد دلاری آینده مسکن استرالیا که قرار است سالانه حداقل ۵۰۰ میلیون دلار برای تامین مسکن اجتماعی و مقرون به صرفه اختصاص بدهد، تضمینی برای تصویب در مجلس سنا ندارد.

به گفته آلبانیزی، تغییر در حقوق مستاجران، تاثیر ملموسی بر زندگی نزدیک به یک سوم جمعیت استرالیا خواهد داشت که حداقل استانداردهای واحدهای اجاره‌ای یکی از این تاثیرات است.

بر اساس اسناد کابینه ملی، این استانداردها شامل وجود اجاق گاز سالم و آب گرم و سرد است.

ایالات و قلمروها همچنین متعهد شده‌اند که مزایده اجاره را ممنوع کنند و گزینه‌هایی برای تنظیم‌گری بهتر اجاره‌های کوتاه مدت در نظر بگیرند.

بر اساس این گزارش، کابینه ملی با طرح اصلاح برنامه‌ ملی برنامه‌ریزی، منطقه‌بندی و آزادسازی زمین برای بهبود عرضه و کاهش قیمت مسکن نیز موافقت کرده است.

این برنامه شامل ترویج ساخت مسکن با تراکم متوسط و بالا در مناطق نزدیک به حمل و نقل عمومی و تسهیل ارایه مجوز ساخت می‌شود.

منبع: گاردین


برچسب ها : , ,
دسته بندی : اخبار , اسلایدر , اقتصادی
ارسال دیدگاه