وبسایت اطلاع رسانی فارسی زبانان استرالیا | Voice Of Australia

| جمعه ۱۴ اردیبهشت ۱۴۰۳ | Friday 3 May 2024
» اجتماعی » مرزها باز شود یا نه؟ استرالیایی‌ها اختلاف‌نظر دارند

تاریخ انتشار : 1400/02/13 - 6:12

مرزها باز شود یا نه؟ استرالیایی‌ها اختلاف‌نظر دارند

صدای استرالیا– نتایج یک تحقیق نشان می‌دهد که استرالیایی‌ها، بر سر اینکه مرزهای بین‌المللی همچنان به روی افراد واکسینه شده، […]

مرزها باز شود یا نه؟ استرالیایی‌ها اختلاف‌نظر دارند

صدای استرالیا– نتایج یک تحقیق نشان می‌دهد که استرالیایی‌ها، بر سر اینکه مرزهای بین‌المللی همچنان به روی افراد واکسینه شده، بسته بماند یا نه، اختلاف نظر دارند.

موسسه لووی، با نظرسنجی از ۲۲۰۰ نفر در ماه مارس، دیدگاه آنها را درباره همه‌گیری مورد سنجش قرار داده که بر اساس نتایج این تحقیق، ۴۱ درصد از پاسخ‌دهندگان، گفته‌اند که باید فقط به کسانی که دارای معافیت‌های خاص هستند، اجازه خروج از استرالیا داده شود.

۴۰ درصد افراد نیز معتقدند افرادی که واکسن کووید-۱۹ زده باشند، باید برای خروج از کشور آزاد باشند. در این بین ۱۸ درصد هم گفته‌اند که هیچ محدودیتی نباید در کار باشد و باید به همه اجازه خروج از کشور داده شود.

این در حالی است که وزارت امور داخلی، سفرهای خروجی از کشور را به جز برای افرادی که دارای معافیت هستند، از حدود ۱۲ ماه پیش ممنوع کرده است.

در همین حال در حدود ۹۵ درصد از پاسخ‌دهندگان، گفته‌اند که شیوه مدیریت همه‌گیری در استرالیا، «خوب» یا «خیلی خوب» بوده است. این آمار در استرالیا، نسبت به نظرسنجی سال گذشته دو درصد افزایش یافته است.

جالب اینجاست که تحقیق مشابهی نشان می‌دهد که فقط ۷ درصد مردم در ایالات متحده، مدیریت همه‌گیری کرونا را در آمریکا خوب یا خیلی خوب ارزیابی کرده‌اند.

تعداد کل درگذشتگان ناشی از کووید-۱۹ در استرالیا تا کنون ۹۱۰ نفر بوده، در حالی که تعداد درگذشتگان در آمریکا از ۵۷۵ هزار نفر گذشته که بیشترین میزان مرگ و میر در سطح جهان است.

از سوی دیگر، بیش از نیمی از استرالیایی‌ها، اقدامات دولت فدرال را در جهت کمک به بازگشت شهروندان به کشور، مناسب دانسته و یک سوم افراد نیز گفته‌اند که تلاش‌های دولت در این زمینه کافی نبوده است.

همچنین ۸۳ درصد افراد عقیده دارند که استرالیا باید به کشورهای جزایر پاسیفیک برای دریافت واکسن کمک مالی کند. ۶۰ درصد نیز خواستار کمک به کشورهای جنوب شرق آسیا شده‌اند. این درحالی است که در نظرسنجی سال ۲۰۱۹، تقریبا نیمی از شهروندان استرالیا، خواستار کاهش ارایه کمک‌های خارجی بودند.

منبع: ۷ نیوز

 

اخبار مرتبط:

زندان و جریمه در انتظار شهروندانی که به استرالیا برمی‌گردند

تمامی پروازها از هند به استرالیا متوقف شد


برچسب ها :
دسته بندی : اجتماعی , اخبار , اسلایدر
ارسال دیدگاه