وبسایت اطلاع رسانی فارسی زبانان استرالیا | Voice Of Australia

| پنج شنبه ۱۳ اردیبهشت ۱۴۰۳ | Thursday 2 May 2024
» اخبار » مدیرعامل هاروی نورمن: افزایش حداقل دستمزد موجب تعدیل نیرو و رشد قیمت‌ها می‌شود

تاریخ انتشار : 1402/03/16 - 6:22

مدیرعامل هاروی نورمن: افزایش حداقل دستمزد موجب تعدیل نیرو و رشد قیمت‌ها می‌شود

صدای استرالیا– مدیرعامل شرکت خرده‌فروشی زنجیره‌ای هاروی نورمن هشدار داد که افزایش دستمزدها موجب می‌شود که شرکت‌ها به تعدیل نیرو […]

مدیرعامل هاروی نورمن: افزایش حداقل دستمزد موجب تعدیل نیرو و رشد قیمت‌ها می‌شود

صدای استرالیا– مدیرعامل شرکت خرده‌فروشی زنجیره‌ای هاروی نورمن هشدار داد که افزایش دستمزدها موجب می‌شود که شرکت‌ها به تعدیل نیرو یا افزایش قیمت‌ها روی بیاورند.

جری هاروی گفت: تصمیم کمیسیون کار منصفانه برای افزایش ۵٫۷۵ درصدی دستمزد ۲٫۴ میلیون نفر مشمول، ضمن ایجاد چالش‌ برای همه مشاغل، تلاش بانک مرکزی برای مهار تورم را نیز خنثی می‌کند.

به گفته هاروی، نرخ جدید دستمزد، در دوره‌ای که بسیاری از خرده‌فروشی‌ها با مشکل رشد سریع‌تر پرداختی‌ها نسبت به فروش مواجهند، حیات آنها را در معرض خطر قرار می‌دهد.

وی افزود: وقتی این همه کسب‌وکار در معرض تهدید قرار می‌گیرند، اولین کاری که می‌کنند این است که از دست کارکنان‌شان خلاص شوند.

هاروی تاکید کرد: قطعا یک مجموعه فرانشیر مانند هاروی نورمن نیز با سایر کسب‌وکارها تفاوتی ندارد. ما نیز به صورتحساب پرداخت حقوق و روش مقابله با افزایش آن فکر می‌کنیم. راه مقابله هم یا تعدیل نیروست یا افزایش قیمت‌ها.

کمیسیون کار منصفانه علاوه بر افزایش ۵٫۷۵ درصدی حداقل دستمزد کارکنان قراردادی، روز جمعه میزان ۸٫۶ درصد نیز به دستمزد ۸۰ هزار نفر نیروی کار خارج از قرارداد کار (غیرمجاز) افزود. به این ترتیب این کارکنان که کم دستمزدترین نیروهای کار محسوب می‌شوند، در هر هفته ۷۰ دلار اضافه دریافت خواهند داشت. به این معنی که دستمزد ساعتی آنها از ۲۱٫۳۸ دلار به ۲۳٫۲۳ دلار می‌رسد.

بررسی‌های صورت گرفته درباره این تصمیم نشان می‌دهد که خرده‌فروشی‌هایی مانند هاروی نورمن، فروشگاه‌های زنجیره‌ای جواهرآلات لوویسا و شرکت سرمایه‌گذاری سولومن لیو که تعدادی از برندهای مطرح مد را مدیریت می‌کند، از افزایش ۵٫۷۵ درصدی حداقل دستمزد آسیب شدیدی می‌بینند.

بر اساس این گزارش، جی پی مورگان نیز هشدار داد که افزایش دستمزدها به شدت به خرده فروشان ضربه می‌زند و می‌تواند به افزایش بیشتر نرخ‌ها منجر شود.

این شرکت افزود: به عقیده ما، افزایش بیش از ۵ درصدی دستمزدها می‌تواند موجب شکل‌گیری مارپیچ دستمزد-قیمت شود که به تحریک تورم و افزایش نرخ بهره می‌انجامد.

منبع: فایننشال ریویو


برچسب ها : , , ,
دسته بندی : اخبار , اسلایدر , اقتصادی
ارسال دیدگاه