وبسایت اطلاع رسانی فارسی زبانان استرالیا | Voice Of Australia

| چهارشنبه ۵ اردیبهشت ۱۴۰۳ | Wednesday 24 April 2024
» اخبار » قیمت بنزین نخستین بار در دو سال اخیر کاهش یافت

تاریخ انتشار : 1401/09/23 - 2:48

قیمت بنزین نخستین بار در دو سال اخیر کاهش یافت

صدای استرالیا– قیمت بنزین برای اولین بار در دو سال گذشته بین ژوئن و سپتامبر امسال در بزرگترین شهرهای استرالیا […]

قیمت بنزین نخستین بار در دو سال اخیر کاهش یافت

صدای استرالیا– قیمت بنزین برای اولین بار در دو سال گذشته بین ژوئن و سپتامبر امسال در بزرگترین شهرهای استرالیا به طور متوسط ۱۰٫۳ سنت در هر لیتر کاهش یافت.

آخرین آمارهای لحظه‌ای نظارت بر بنزین توسط سازمان ملی نظارت بر مصرف نشان می‌دهد که میانگین قیمت‌ها در سیدنی با ۱۱٫۶ سنت کاهش در هر لیتر به ۱۷۸٫۲ سنت و در ملبورن با ۴٫۵ سنت کاهش در هر لیتر به ۱۸۴٫۸ سنت رسیده است.

میک کیا، معاون کمیسیون رقابت و مصرف‌کننده استرالیا گفت عوامل بین‌المللی باعث افزایش قیمت‌ها در اوایل سال جاری شدند، در کاهش قیمت در سه ماهه منتهی به سپتامبر نیز نقش داشتند.

کاهش قیمت در استرالیا، نتیجه پایین آمدن ۳۴ درصدی قیمت بنزین پالایش شده بین‌المللی است که به دلیل کاهش تقاضا و ترس از رکود جهانی رخ داده است.

تأثیر همه‌گیری کووید-۱۹ و حمله روسیه به اوکراین نیز به تغییرات قیمت نفت خام کمک کرده است. میانگین ماهانه قیمت بنزین بدون سرب ۹۵ معیار آسیا و اقیانوسیه از ژوئن تا سپتامبر از ۱۳۸٫۷ به ۹۱٫۶ سنت در هر لیتر کاهش یافته است.

میانگین روزانه قیمت بنزین بین ۲۸ سپتامبر تا ۹ نوامبر از ۱۵٫۹ سنت در تا ۲۱٫۹ سنت در هر لیتر در سیدنی، ملبورن، بریزبن و آدلاید افزایش یافته بود. بررسی کمیسیون رقابت و مصرف‌کننده نشان می‌دهد که چرخه قیمت در این چهار شهر، پس از برقراری مجدد مالیات غیرمستقیم سوخت به نقطه اوج رسیده بود و سپس در فرایند عادی چرخه قیمت، مجددا کاهش یافته است.

منبع: سیدنی مورنینگ هرالدز


برچسب ها : , ,
دسته بندی : اخبار , اسلایدر , اقتصادی
ارسال دیدگاه