وبسایت اطلاع رسانی فارسی زبانان استرالیا | Voice Of Australia

| پنج شنبه ۹ فروردین ۱۴۰۳ | Thursday 28 March 2024
» اجتماعی » قول مساعد نخست وزیر استرالیا برای حمایت از ایرانیانی که با ویزای معتبر وارد خاک استرالیا شده‌اند

تاریخ انتشار : 1401/08/23 - 3:24

قول مساعد نخست وزیر استرالیا برای حمایت از ایرانیانی که با ویزای معتبر وارد خاک استرالیا شده‌اند

صدای استرالیا - نخست وزیر استرالیا در پاسخ به نامه کانون ایرانیان ویکتوریا از حمایت دولت استرالیا از ایرانیانی که با ویزای معتبر وارد خاک استرالیا شده‌اند خبر داد و اعلام کرد که این افراد در صورت تمایل می‌توانند روی حمایت کشور استرالیا در دریافت اقامت دائم خود حساب کنند‌.


صدای استرالیا – دفتر نخست وزیر استرالیا در پاسخ به نامه کانون ایرانیان ویکتوریا از حمایت دولت استرالیا از ایرانیانی که با ویزای معتبر وارد خاک استرالیا شده‌اند خبر داد و اعلام کرد که این افراد در صورت تمایل می‌توانند روی حمایت کشور استرالیا در دریافت اقامت دائم خود حساب کنند‌.

در این نامه که اصل و ترجمه آن توسط کانون ایرانیان ویکتوریا ارائه شده، آمده است:

سرکار خانم رحیمیان،

با تشکر از نامه دریافتى شما در تاریخ ۹ اکتبر ٢٠٢٢ در ارتباط با درگذشت خانم مهسا امینى و اعتراضات متعاقب آن در ایران. این نامه از طرف جناب نخست وزیر آقای انتونی البانیزی برای شما ارسال می‌شود.

دولت استرالیا خشونت و سرکوب معترضان پس از مرگ غم انگیز خانم مهسا امینى زن ٢٢ ساله کرد که نام کردى او ژینا بود را به شدت محکوم مى‌کند.

ما اخیرا با سفارت ایران در کانبرا تماس داشته و نگرانى خودمان را در مورد این سرکوب وحشیانه مستقیما با سفارت ایران در کنبرا در تاریخ دوم نوامبر ٢٠٢٢ مطرح کردیم.

استرالیا ضمن تاکید بر فوریت در انجام کار از سرپرست کمیساریاى عالى حقوق بشر سازمان ملل درخواستی مبنی بر تحقیقات بى طرفانه توسط یک نهاد مستقل در مورد مرگ خانم امینى داشته است تا حقیقت در مورد مرگ وی آشکار و عدالت براى خانواده ایشان اجرا گردد.

گزارش هاى دریافتى مبنى بر کشته و زخمى شدن صدها نفر از جمله ده ها کودک در نتیجه سرکوب بى رحمانه توسط مقامات ایران در اعتراضات جارى براى ما بسیار نگران کننده مى باشد.

استرالیا از حق ایرانیان براى اعتراض مسالمت آمیز حمایت کرده و مسئولان ایرانى را دعوت به خویشتن دارى در مقابل معترضین می نماید.

در تاریخ ٢۶ اکتبر و ۹ نوامبر، نخست وزیر کنونی استرالیا آقای آنتونى آلبانیزى، علنا مقابله خشونت آمیز بر علیه معترضین را محکوم کرده است. وى از مقامات ایرانى درخواست کرد تا به حقوق معترضان احترام گذاشته و همچنان حمایت خود از زنان و دختران ایرانى اعلام داشت.

وزیر امور خارجه، خانم پنی وُنگ، سناتور کیتى گالاگر (وزیر دارایی) ،وزیر امور زنان و وزیر خدمات عمومى نیز در بیانه اى مشترک در تاریخ ٢٧ سپتامبر ٢٠٢٢ سرکوب خشونت آمیز معترضان در ایران را محکوم کرده و حمایت خود را از زنان و دختران ایرانى اعلام داشتند .

وزیر امور خارجه همچنین در تاریخ ٢٩ سپتامبر ، ١٠ اکتبر و ٢١ اکتبر ٢٠٢٢ همچنین در توییتر بیانه هاى عمومى منتشر و از روند خشونت بار دولت ایران علیه معترضین ابراز نگرانى کردند.

وى همچنین با نمایندگان جامعه ایرانى و سازمان عفو بین الملل پس از تظاهرات ایرانیان در تاریخ ٢٧ سپتامبر در شهر کنبرا در استرالیا ملاقات و گفتگو نموده است.

همچنین در تاریخ بیستم اکتبر، وزیر امور خارجه استرالیا در جریان نشست وزیران زن خارجه براى بحث و بررسى وضعیت وحشتناک ایران به ریاست جولى وزیر امور خارجه کانادا، بیانه اى ویدیویى منتشر کرد.

استرالیا به همراه کانادا و نیوزلند طی بیانیه‌ای مشترک در تاریخ دوم نوامبر ۲۰۲۲ نگرانی شدید خود را از وضعیت حقوق بشر در ایران در شوراى حقوق بشر سازمان ملل ابراز کردند و اعمال خشونت توسط مقامات ایرانى براى سرکوب معترضان را به شدت محکوم نمودند.

دولت استرالیا نیز در این نشست موضع رسمى خود را در این خصوص طى بیانه‌هاى چند جانبه و از طرق مختلف اعلام نموده است.

در رابطه با اخراج احتمالى دیپلمات‌هاى ایرانى و کارکنان سفارت، ما احساس مى کنیم که حفظ این کانال رسمى ارتباطی هنوز براى روابط بین دولتها ضرورى مى‌باشد.

ایرانیانی که با ویزای معتبر وارد خاک استرالیا شده اند در صورت تمایل می‌توانند با توجه به شرایط فعلی و اضطراری در کشور خود از دولت استرالیا درخواست حمایت کرده و اقدام به درخواست ویزای دایم کنند.

طی مفاد مندرج در این قانون احتمالا به این افراد ویزای اقامت دایم از نوع ویزای حمایتی اهدا خواهد شد در صورتیکه همانند دیگر ویزاها شروطی مانند سلامتی و چک امنیتی و شخصیت را برآورده کنند.

موارد و موضوعات مربوط به هر یک از افراد درخواست کننده به صورت جداگانه و انحصاری مورد بررسی قرار خواهند گرفت.

تصمیمات مرتبط با مراحل اهدا ویزای حمایتی به این افراد مبتنی بر فرضیات احتمالی در مواجهه این افراد در موقعیت خطرناک در کشورشان نخواهد بود.

ما همچنین حمایت خود را از دختران و زنان مبارز ایرانى که براى رسیدن به برابرى و حقوق رسمى خود دفاع مى کنند اعلام می‌کنیم و از مقامات ایرانى درخواست می‌کنیم تا از ظلم و ستم بر علیه زنان ایرانی دست بردارند.

مطمئنا این اطلاعات مفید خواهد بود

ارادتمند شما

 

قول مساعد نخست وزیر استرالیا برای حمایت از ایرانیانی که با ویزای معتبر وارد خاک استرالیا شده‌اند

قول مساعد نخست وزیر استرالیا برای حمایت از ایرانیانی که با ویزای معتبر وارد خاک استرالیا شده‌اند

 


برچسب ها : , , ,
دسته بندی : اجتماعی , اخبار , اسلایدر , سیاسی , پیشنهاد سردبیر
دیدگاه کاربران کل نظرات :1
  • زهرا

    تاریخ : ۲۳ - آبان - ۱۴۰۱

    امکان درخواست اقامت برای من با دوتا بچه کوچیک که هر لحظه ممکنه ویزام تموم بشه هستش؟ نمیخام بخاطر بچه هام خطر کنم
    ویزای من ۴۸۹ هست


    پاسخ

ارسال دیدگاه