وبسایت اطلاع رسانی فارسی زبانان استرالیا | Voice Of Australia

| پنج شنبه ۱۳ اردیبهشت ۱۴۰۳ | Thursday 2 May 2024
» اخبار » فشار افزایش هزینه‌های زندگی بر ۹۰ درصد از استرالیایی‌ها

تاریخ انتشار : 1401/05/22 - 6:29

فشار افزایش هزینه‌های زندگی بر ۹۰ درصد از استرالیایی‌ها

صدای استرالیا - براساس نتایج تحقیق جدید گروه مطاعاتی CHOICE، از هر ۱۰ استرالیایی که مورد بررسی قرار گرفتند، ۹ نفر گفتند که بودجه خانوار آنها در سال گذشته تحت فشار فزاینده‌ای قرار گرفته و همزمان بحران افزایش هزینه‌های زندگی ادامه دارد.


صدای استرالیا – براساس نتایج تحقیق جدید گروه مطاعاتی CHOICE، از هر ۱۰ استرالیایی که مورد بررسی قرار گرفتند، ۹ نفر گفتند که بودجه خانوار آنها در سال گذشته تحت فشار فزاینده‌ای قرار گرفته و همزمان بحران افزایش هزینه‌های زندگی ادامه دارد.

این تحقیق نشان داد که ۹۰ درصد از بیش از هزار خانوار مورد بررسی، گفته‌اند که صورتحساب‌های آنها در سال گذشته افزایش یافته است.

همچنین تقریبا از هر پنج نفر، سه نفر گفتند که در مورد درآمد قابل مصرف خود نگرانی دارند.

مارگ رافرتی، سردبیر CHOICE گفت: این نظرسنجی نشان می‌دهد که مدیریت بودجه خانوار تا چه حد دشوار شده است. فشارهای ناشی از هزینه‌های زندگی همچنان مساله‌ای اصلی برای استرالیایی‌ها است و آخرین داده‌های ما نشان می‌دهند که ۲۳ درصد از خانوارها در تقلا هستند تا از پس هزینه‌های زندگی برآیند که این نرخ نسبت به ۱۸ درصد در ژوئن سال گذشته افزایش یافته است.

وی تصریح کرد: تقریبا همه خانوارها فشار افزایش قیمت‌ها را احساس می‌کنند و ۹۰ درصد استرالیایی‌ها گزارش داده‌اند که شاهد افزایش هزینه‌ها و صورتحساب‌های خانوار خود بوده‌اند.

این تحقیق نشان داد که بیشترین بار مالی مربوط به بیمه درمانی و خدمات آب و برق است.

رافرتی گفت: اگر به دنبال قرارداد بهتری برای بیمه درمانی خود نبوده‌اید، حالا زمان بسیار خوبی است. تحقیقات ما نشان می‌دهد که می‌توانید با تغییر ارائه‌دهنده خدمات بهداشتی و درمانی خود، سالانه تا ۹۳۵ دلار در پوشش بیمارستانی صرفه‌جویی کنید. همچنین در صورت پرداخت هزینه بیمه‌ای که از آن استفاده نمی‌کنید، می‌توانید بیمه درمانی خود را تغییر دهید یا آن را کاهش دهید.

او توصیه مشابهی را هم برای قبوض گاز و برق ارائه کرد.

ماه گذشته نیز سایت مقایسه Finder اعلام کرد که بیشترین استرس در زمینه افزایش هزینه‌های صورتحساب‌ها در استرالیا به ترتیب مربوط به مواد غذایی، بنزین، پرداخت‌های اجاره و وام مسکن و انرژی است.

نرخ تورم سالانه در استرالیا اخیرا ۶٫۱ درصد گزارش شد که بالاترین نرخ تورم در چند دهه اخیر است.

منبع: ۷ نیوز


برچسب ها : , ,
دسته بندی : اخبار , اسلایدر , اقتصادی , پیشنهاد سردبیر
ارسال دیدگاه