وبسایت اطلاع رسانی فارسی زبانان استرالیا | Voice Of Australia

| سه شنبه ۱۸ اردیبهشت ۱۴۰۳ | Tuesday 7 May 2024
» اخبار » عزم دولت نیوساوت‌ولز برای کشاندن مسابقات فرمول یک از ملبورن به سیدنی

تاریخ انتشار : 1400/09/11 - 4:13

عزم دولت نیوساوت‌ولز برای کشاندن مسابقات فرمول یک از ملبورن به سیدنی

صدای استرالیا– دومینیک پروتی، نخست وزیر نیوساوت‌ولز از انتقال مسابقات اتومبیل‌رانی جایزه بزرگ فرمول یک استرالیا به سیدنی حمایت کرد. […]

عزم دولت نیوساوت‌ولز برای کشاندن مسابقات فرمول یک از ملبورن به سیدنی

صدای استرالیا– دومینیک پروتی، نخست وزیر نیوساوت‌ولز از انتقال مسابقات اتومبیل‌رانی جایزه بزرگ فرمول یک استرالیا به سیدنی حمایت کرد.

گزارش‌هایی در ماه اکتبر منتشر شد که دولت نیوساوت‌ولز در حال بررسی پیشنهادی جسورانه برای آوردن مسابقات F1 از ملبورن به سیدنی است.

بر اساس پیشنهاد مطرح شده، مسیر مسابقه عمدتا بر مسابقات خیابانی به سبک موناکو در حاشیه بندرگاه سیدنی متمرکز است، به طوری که زیبایی‌های شهر در معرض دید باشد؛ هرچند که به دلیل مسایل ایمنی، عبور رانندگان مسابقه از روی پل هاربوربریج منتفی است.

مسابقات جایزه بزرگ ملبورن، از زمان شروع در سال ۱۹۹۶ به عنوان یکی از رویدادهای مهم در تقویم مسابقات اتومبیل‌رانی درج شد؛ اما برگزارکنندگان این مسابقات به دلیل شرایط ناشی از همه‌گیری کرونا، ناگزیر از لغو این مسابقات در سال‌های ۲۰۲۰ و ۲۰۲۱ شدند.

و حالا دومینیک پروتی، تایید کرد که سیدنی برای برگزار کردن این مسابقات مشتاق است و پس از پایان قرارداد پیست آلبرت پارک ملبورن در سال ۲۰۲۵، برای اجرای این مسابقات محبوب اقدام خواهد کرد.

 

وی با اشاره به نیوساوت‌ولز گفت: ما بهترین شهرها را نه تنها در کشور، بلکه در جهان داریم و واقعا، چرا فرمول یک بخواهد در ملبورن بماند وقتی می‌تواند به اینجا بیاید؟

پروتی افزود: بنابراین ما فکر می‌کنیم که این شانس را داریم که این رویداد را به سیدنی بیاوریم؛ اما مساله فقط فرمول یک نیست، رویدادهای بزرگ دیگری در کشور و سراسر جهان هست که به دنبال آنها خواهیم بود.

گفتنی است که دولت نیوساوت‌ولز در ماه ژوئن به معرفی صندوق ۲۰۰ میلیون دلاری سرمایه‌گذاری رویدادها پرداخت و در آن زمان گفته شد که این سرمایه‌گذاری به ایالت کمک می‌کند که رویدادهای بزرگی را میزبانی کند.

 

منبع: news.com.au


برچسب ها : , , ,
دسته بندی : اخبار , اسلایدر , اقتصادی
ارسال دیدگاه