وبسایت اطلاع رسانی فارسی زبانان استرالیا | Voice Of Australia

| پنج شنبه ۶ اردیبهشت ۱۴۰۳ | Thursday 25 April 2024
» اخبار » طرح جبرانی عوارض بزرگراهی در نیوساوت‌ولز به اجرا گذاشته شد

تاریخ انتشار : 1401/11/05 - 7:13

طرح جبرانی عوارض بزرگراهی در نیوساوت‌ولز به اجرا گذاشته شد

صدای استرالیا– رانندگان واجد شرایط در نیوساوت‌ولز، در قالب طرحی که از دیروز به اجرا درآمده، می‌توانند صدها دلار از […]

طرح جبرانی عوارض بزرگراهی در نیوساوت‌ولز به اجرا گذاشته شد

صدای استرالیا– رانندگان واجد شرایط در نیوساوت‌ولز، در قالب طرحی که از دیروز به اجرا درآمده، می‌توانند صدها دلار از هزینه پرداخت شده بابت عوارض (toll) را پس بگیرند.

رانندگانی که حداقل ۳۷۵ دلار در سال برای عوارض هزینه می‌کنند، می‌توانند در قالب طرح جبرانی دولت، ۴۰ درصد تخفیف تا سقف ۷۵۰ دلار دریافت کنند.

تخفیف‌ها مربوط به هزینه‌ای اول ژانویه ۲۰۲۲ به بعد می‌شود و انتظار می‌رود اولین پرداخت‌ها ظرف چند روز پس از وصول درخواست‌ها انجام شود.

انتظار می‌رود نیم میلیون راننده در سراسر نیوساوت‌ولز واجد شرایط این طرح باشند و ساکنان سیدنی غربی از جمله بزرگترین برندگان این طرح خواهند بود.

ناتالی وارد وزیر راه، گفت: می‌دانیم خانواده‌های سیدنی غربی، کارگران، مشاغل و کامیوندار‌ها از بزرگترین کاربران بزرگراه‌ها هستند.

وی افزود: این طرح برای رانندگان در سراسر نیو ساوت ولز است، اما به ویژه آنهایی را که در غرب و جنوب غربی سیدنی زندگی می‌کنند، تشویق می کنیم تا درخواست دهند و از این طرح جبرانی استفاده کنند.

بر اساس داده‌های دولت، پنج حومه برتر که در آن رانندگان واجد شرایط زندگی می‌کنند عبارتند از کاسولا، هاموندویل، لیورپول، بومونت هیلز و کلی‌ویل.

هر کسی که مایل به درخواست تخفیف است، باید حساب عوارض خود را به حساب MyServiceNSW  خود متصل کند و مبلغ جبرانی به حساب بانکی تعیین شده وی واریز خواهد شد.

صاحبان کسب‌وکارهای شخصی می‌توانند واجد شرایط ۷۵۰ دلار جبرانی بیشتر هم باشند، اما درخواست‌ها برای این تخفیف اضافی تا ۲۸ فوریه پذیرفته نمی‌شود.

طرح جدید معافیت عوارض جایگزین برنامه تمدید ثبت نام رایگان و نیم بها می‌شود که از ۳۰ ژوئن به پایان خواهد رسید.

در این طرح به رانندگانی که بیش از آستانه سالانه برای عوارض هزینه می‌کنند، یک ثبت‌نام رایگان یا نیم بها اعطا می‌شود.

برای سال مالی جاری، رانندگان می‌توانند برای هر دو طرح تخفیف ثبت‌نام و جبران عوارض درخواست بدهند؛ اما برای سال مالی ۲۴-۲۰۲۳ فقط بازنشستگان از هر دو طرح برخوردار خواهند شد و رانندگان دیگر، باید یکی از دو مورد را انتخاب کنند.

دولت می‌گوید که این طرح جدید در یک دوره اولیه دو ساله اجرا می‌شود و سپس مورد بازنگری قرار خواهد گرفت.

منبع:  ای بی سی


برچسب ها :
دسته بندی : اخبار , اسلایدر , اقتصادی
ارسال دیدگاه