وبسایت اطلاع رسانی فارسی زبانان استرالیا | Voice Of Australia

| شنبه ۸ اردیبهشت ۱۴۰۳ | Saturday 27 April 2024
» اخبار » شوک قبض‌ها؛ مواردی که هزینه‌های ماهانه شما را افزایش می‌دهد

تاریخ انتشار : 1401/04/14 - 13:13

شوک قبض‌ها؛ مواردی که هزینه‌های ماهانه شما را افزایش می‌دهد

صدای استرالیا- تحقیقات فایندر نشان داد که مهم‌ترین عوامل تشدید کننده رشد هزینه‌ها برای استرالیایی‌ها مواد غذایی (۳۴ درصد)، بنزین […]

شوک قبض‌ها؛ مواردی که هزینه‌های ماهانه شما را افزایش می‌دهد

صدای استرالیا- تحقیقات فایندر نشان داد که مهم‌ترین عوامل تشدید کننده رشد هزینه‌ها برای استرالیایی‌ها مواد غذایی (۳۴ درصد)، بنزین (۲۹ درصد)، پرداخت اجاره/ وام مسکن (۲۸ درصد) و انرژی (۲۸ درصد) هستند و بدتر اینکه قرار است این هزینه‌ها باز هم افزایش یابد.

سارا مگینسون، دبیر ارشد بخش پول فایندر گفت: شرایط بسیاری از استرالیایی‌ها هم اکنون دشوار است و رشد هزینه‌های نیز قوز بالا قوز خواهد بود.

وی افزود: اما با وجود اینکه خانوارها دارای هزینه‌های جاری و غیرقابل اجتنابی هستند، با صرف چند ساعت و مقایسه محصولات، می‌توانید صدها یا حتی هزاران دلار در سال صرفه‌جویی کنید.

در ادامه به چند مورد از هزینه‌های سبد خانوار می‌پردازیم که با افزایش روبه‌رو هستند.

 

وام‌ خانه

نرخ بهره رو به افزایش است و پیش‌بینی می‌شود که تا سال آینده به ۲ تا ۲٫۵ درصد برسد.

رشد ۲ درصدی نرخ بهره کنونی، می‌تواند برای وام‌گیرندگان تا ۸۶۸۳ دلار در سال یا ۷۲۴ دلار در ماه هزینه اضافی در پی داشته باشد.

به گفته مگینسون، اگر دارای خانه هستند و می‌خواهید وام مسکن خود را تجدید کنید، احتمالا اقساط این وام به بزرگ‌ترین هزینه شما خواهد بود. بنابراین نرخ‌های بهره را بررسی کنید شاید بتوانید قرارداد بهتری از وام کنونی خود پیدا کنید.

 

هزینه انرژی

بررسی‌های فایندر نشان می‌دهد که نرخ‌های پیشنهاد پیش‌فرض بازار (DMO) در نیوساوت‌ولز ۱۸٫۳ درصد، در جنوب شرقی کوئینزلند ۱۲٫۶ درصد و در استرالیای جنوبی ۹٫۵ درصد افزایش یافته است. به این ترتیب قبض فصلی انرژی در نیوساوت‌ولز به طور متوسط ۶۳ دلار در ماه یا ۲۵۲ دلار در سال افزایش می‌یابد.

در کوئینزلند و استرالیای جنوبی نیز رقم جدید قبوض برق می‌تواند تا ۳۶ و ۳۴ دلار در ماه (۱۴۴ و ۱۳۶ دلار سالانه) بالا برود.

بنابراین به گفته مگینسون، با تغییر اپراتور انرژی به ارایه‌دهنده‌ای با پیشنهاد بهتر، می‌تواند سالانه تا ۳۰۰ دلار به نفع شما باشد.

 

طرح‌های تلفن همراه

طرح‌های موبایل تلسترا تا ۴ دلار در ماه افزایش می‌یابد و سالانه ۴۸ دلار هزینه اضافی به مشترکان تحمیل می‌کند.

از ماه آگوست، اپتوس نیز از مشترکان بابت دسترسی به سرویس Optus Sport که هم اکنون رایگان است، هزینه دریافت خواهد کرد و مشترکان حایز شرایط باید بابت این سرویس ماهانه ۶٫۹۹ دلار (۸۳٫۳۳ دلار در سال) بپردازند. هزینه استفاده از این سرویس برای سایر افراد نیز ۲۴٫۹۹ دلار در ماه (۱۹۹ دلار در سال) خواهد بود.

مگینسون گفت: بررسی ما نشان می‌دهد که هر فرد استرالیایی به طور متوسط ۵۰ دلار در ماه هزینه طرح‌های موبایل خود می‌کند که در بسیاری از موارد غیر ضروری است.

 

بیمه سلامت

حق بیمه‌های سلامت در ماه آوریل به طور متوسط ۲٫۷ درصد افزایش یافت. البته بسیاری از بیمه‌کنندگان بزرگ اعمال این افزایش نرخ را تا سپتامبر یا اکتبر به تعویق انداخته‌اند.

در ژانویه ۲۰۲۲، متوسط حق بیمه ماهانه سلامت برای یک فرد ۱۶۷ دلار، شامل ۹۹ دلار برای پوشش هزینه‌های پایه بیمارستانی و ۶۸ دلار برای هزینه‌های اضافی بود که معادل ۱۹۹۸ دلار در سال می‌شود.

به گزارش فایندر، این بدان معناست که متوسط حق بیمه می‌تواند تا ۵۴ دلار در سال افزایش یابد.

 

حمل و نقل

نرخ‌های حمل و نقل عمومی اوپال در نیوساوت‌ولز به طور متوسط ۳ درصد افزایش یافته که بین ۶٫۴۰ تا ۱۲٫۸۰ دلار برای مسیرهای مشخص، هزینه بیشتری به رفت‌وآمدکنندگان تحمیل می‌کند.

عوارض جاده‌ای نیز در سیدنی از اول جولای ۲ درصد بالا رفته است که آن هم برای خودروهای سواری بین ۲٫۴۰ تا ۷٫۶۰ دلار در ماه و برای خودروهای سنگین ۵٫۲۰ تا ۲۲ دلار هزینه اضافی در بر دارد.

 

منبع: یاهو


برچسب ها : , , ,
دسته بندی : اخبار , اسلایدر , اقتصادی
ارسال دیدگاه