وبسایت اطلاع رسانی فارسی زبانان استرالیا | Voice Of Australia

| پنج شنبه ۶ اردیبهشت ۱۴۰۳ | Thursday 25 April 2024
» اجتماعی » عرضه رایگان نسخه‌های بیماران در کمیست ویرهاوس در صورت رفع محدودیت‌ها

تاریخ انتشار : 1398/06/21 - 12:38

عرضه رایگان نسخه‌های بیماران در کمیست ویرهاوس در صورت رفع محدودیت‌ها

صدای استرالیا- شرکت کمیست ویرهاوس به عنوان بزرگترین خرده فروش دارو در استرالیا اعلام کرد که در صورت تغییر قوانین و رفع محدودیت‌ها، نسخه‌های بیماران را مجانی می‌پیچد.


صدای استرالیا- شرکت کمیست ویرهاوس به عنوان بزرگترین خرده فروش دارو در استرالیا اعلام کرد که در صورت تغییر قوانین و رفع محدودیت‌ها، نسخه‌های بیماران را مجانی می‌پیچد.

بر اساس قوانین فعلی، داروخانه‌ها نمی‌توانند بیش از ۱ دلار در هر نسخه به مشتریان تخفیف بدهند و داروخانه‌ها هم باید ۱٫۵ کیلومتر از یکدیگر فاصله داشته باشند اما شرکت کمیست ویرهاوس خواستار تغییر این قوانین است.

این شرکت اعلام کرده که اگر این محدودیت‌ها برداشته شوند می‌تواند بصورت رایگان دارو در اختیار بیماران قرار بدهد و بدین ترتیب هیچ هزینه‌ای متوجه بیماران نشده و این شرکت فقط از سوبسیدهای دولتی و هزینه‌های توزیع برای جبران هزینه داروها استفاده می‌کند.

این شرکت هم اکنون این روش را در نیوزلند که قوانین محدودیت‌های کمتری دارند اجرا می کند.

کمیست وارهاوس همچنین اعلام کرده که قصد راه‌اندازی ۶۰ داروخانه جدید در مناطق حاشیه‌ای را دارد اما قوانین فعلی اجازه این کار را نمی‌دهد.

بر اساس قوانین فدرال، یک داروخانه جدید در صورتی می‌تواند دایر شود که از نزدیک‌ترین داروخانه ۱٫۵ کیلومتر فاصله داشته باشد.

به گفته مدیران کمیست ویرهاوس، این قانون موجب شده تا کمیست وارهاوس نتواند در مناطق حاشیه‌ای شهرها حضور داشته باشد و این به معنی آن است که استرالیایی‌ها نمی‌توانند به داروهای تخفیف دار دسترسی داشته باشند.

منبع: دیلی میل


برچسب ها : , ,
دسته بندی : اجتماعی , اخبار , اسلایدر , پیشنهاد سردبیر
ارسال دیدگاه