وبسایت اطلاع رسانی فارسی زبانان استرالیا | Voice Of Australia

| پنج شنبه ۶ اردیبهشت ۱۴۰۳ | Thursday 25 April 2024
» اخبار » سکه‌های خود را چک کنید، شاید هزاران دلار ارزش داشته باشند

تاریخ انتشار : 1398/07/30 - 12:41

سکه‌های خود را چک کنید، شاید هزاران دلار ارزش داشته باشند

صدای استرالیا - از مردم استرالیا خواسته شده تا سکه‌های خود را بررسی کنند چون ممکن است در میان آنها سکه‌ای باشد که هزاران دلار ارزش داشته باشد.


صدای استرالیا – از مردم استرالیا خواسته شده تا سکه‌های خود را بررسی کنند چون ممکن است در میان آنها سکه‌ای باشد که هزاران دلار ارزش داشته باشد.

به دلیل ایرادهایی که در زمان ضرب سکه‌ها وجود دارد در برخی موارد اشتباهاتی در برخی سکه‌ها دیده می‌شود که این اشکالات برای مردم عادی بی‌اهمیت هستند اما افرادی همچون کلکسیونرها حاضر هستند برای این سکه‌ها هزاران دلار پرداخت کنند.

برای مثال سکه‌هایی که بجای یک طرف در هر دو طرف آن تصویر ملکه وجود دارد یا سکه‌هایی که در آنها برای کانگوروها گوش خرگوش در نظر گرفته شده می‌تواند برای شما هزاران دلار به ارمغان بیاورد.

برای مثال یک سکه ۵ سنتی مربوط به سال ۲۰۰۷ که بصورت تصادفی در هر دو طرف آن تصویر ملکه حک شده بود، به قیمت ۳ هزار دلار فروخته شده است.

ماتئو تامپسون، متخصص سکه، در این رابطه می‌گوید: اشتباهات انجام شده در زمان ضرب سکه‌ها وجود دارد و هر چند شاید به ندرت سکه‌ای یافت شود که در هر دو طرف آن تصویر ملکه وجود داشته باشد اما باید بگویم که موارد دیگری وجود دارد که می‌تواند سکه‌های شما را ارزشمند کند.

برای مثال اشتباه انجام شده در ضرب سکه‌های ۲۰ سنتی در سال ۱۹۶۶ در خصوص عدد ۲ موجب شد تا این سکه به قیمت ۲ هزار دلار فروخته شود.

در برخی از سکه‌های ۱ دلاری نیز که در سال‌های اخیر ضرب شده‌اند اشتباهاتی صورت گرفته که یک مورد از آن مربوط به گوش کانگوروها می‌شود.

منبع: دیلی میل


برچسب ها : , ,
دسته بندی : اخبار , اسلایدر , اقتصادی , پیشنهاد سردبیر
ارسال دیدگاه