وبسایت اطلاع رسانی فارسی زبانان استرالیا | Voice Of Australia

| جمعه ۳۱ فروردین ۱۴۰۳ | Friday 19 April 2024
» اجتماعی » سوء استفاده از هویت بومیان استرالیا؛ آزمون سه مرحله‌ای برای اثبات بومی بودن

تاریخ انتشار : 1401/07/27 - 2:21

سوء استفاده از هویت بومیان استرالیا؛ آزمون سه مرحله‌ای برای اثبات بومی بودن

صدای استرالیا - رهبران بومی استرالیا می‌گویند که کارفرمایان، مدارس، دانشگاه‌ها و مقام‌های حوزه مسکن باید استرالیایی‌ها را وادار کنند تا در یک آزمون سه بخشی شرکت کنند تا ثابت کنند که آیا بومی هستند یا نه.

جشنواره بومیان استرالیا

صدای استرالیا – رهبران بومی استرالیا می‌گویند که کارفرمایان، مدارس، دانشگاه‌ها و مقام‌های حوزه مسکن باید استرالیایی‌ها را وادار کنند تا در یک آزمون سه بخشی شرکت کنند تا ثابت کنند که آیا بومی هستند یا نه.

این درخواست به دنبال افزایش ۲۵ درصدی تعداد استرالیایی‌هایی که طی پنج سال گذشته به‌ عنوان بومی شناخته شده‌اند و به دنبال تشدید الزامات دانشگاه سیدنی و نیوساوت ولز تیف برای دانشجویانی که خود را دارای پیشینه بومی توصیف می‌کنند، ارائه شده است.

ناتان موران مدیر اجرایی شورای بومیان مستقر در سیدنی گفت: مردم حداقل ۲۵ سال است که از این سیستم سوءاستفاده می‌کنند و این یک کلاهبرداری آشکار است.

وی از سازمان‌ها خواست تا آزمون هویت سه بخشی مشترک‌المنافع را اجرا کنند تا جلوی شناسایی اشتباه استرالیایی‌ها به عنوان بومی را بگیرند.

موران گفت: واقعیت غم‌انگیز و تاسف‌بار این است که برخی از مردم از هویت جعلی بومی برای دریافت مشاغل، مسکن و بورسیه‌هایی که برای بومیان در نظر گرفته شده است، استفاده کرده‌اند.

وی از سازمان‌ها و مقام‌های دولتی خواست تا به جای اعتماد به خوداظهاری افراد و قسم آنها مبنی بر اینکه بومی هستند، آزمون سه بخشی تشخیص هویت بومی را اجرا کنند.

این آزمون از استرالیایی‌های مدعی داشتن هویت بومی می‌خواهد که اثبات کنند که عضوی از نژاد بومی استرالیا هستند و توسط جامعه بومی این کشور پذیرفته شده‌اند.

افراد می‌توانند با ارائه نامه‌ای از یک شورای محلی بومیان یا یک سازمان ثبت شده جامعه بومیان، ثابت کنند که توسط یک جامعه بومی پذیرفته شده‌اند.

شورای بومیان مستقر در سیدنی اخیرا نیز به کمیسیون مستقل مبارزه با فساد درباره تعداد دانشجویان دانشگاه سیدنی که با استفاده از خوداظهاری خود را بومی معرفی کرده‌اند، شکایت کرده است.

منبع: دیلی میل استرالیا


برچسب ها : , ,
دسته بندی : اجتماعی , اخبار , اسلایدر , پیشنهاد سردبیر
ارسال دیدگاه