وبسایت اطلاع رسانی فارسی زبانان استرالیا | Voice Of Australia

| جمعه ۱۰ فروردین ۱۴۰۳ | Friday 29 March 2024
» اجتماعی » ساخت جعبه سیاه زمین در استرالیا؛ جعبه‌ای که تمام اطلاعات بشر را به دست آیندگان می‌رساند

تاریخ انتشار : 1400/09/21 - 6:34

ساخت جعبه سیاه زمین در استرالیا؛ جعبه‌ای که تمام اطلاعات بشر را به دست آیندگان می‌رساند

صدای استرالیا - دانشمندان و هنرمندان استرالیایی یک دستگاه "غیرقابل تخریب" برای ذخیره اطلاعات زمین ابداع می‌کنند که هدفش کمک به بشر برای قبول مسئولیت در قبال سرنوشت زمین است.


صدای استرالیا – دانشمندان و هنرمندان استرالیایی یک دستگاه “غیرقابل تخریب” برای ذخیره اطلاعات زمین ابداع می‌کنند که هدفش کمک به بشر برای قبول مسئولیت در قبال سرنوشت زمین است.

این دستگاه اقدامات بشر و شیوه مدیریت بحران تغییرات اقلیمی را ثبت و ضبط می‌کند.

“جعبه سیاه زمین” که در ساختنش از جعبه سیاه هواپیما الهام گرفته شده، در سال ۲۰۲۲ در ساحل دور غرب تاسمانی در منطقه‌ای که به لحاظ جغرافیایی، زمین‌شناختی و سیاسی امن به نظر می‌رسد ساخته خواهد شد.

ساخت این جعبه یک ماه بعد از برگزاری اجلاس اقلیمی سازمان ملل در گلاسگو اعلام می‌شود. اجلاس گلاسگو با این وعده که گرمایش زمین از ۱/۵ درجه سلیسیوس تجاوز نخواهد کرد، پایان یافت.

جیم کورتیس، رئیس شرکت کلمنگر بی‌بی‌دی‌او، یکی از سازندگان جعبه سیاه گفت: “جعبه سیاه زمین ساختار و ابزاری است برای ثبت هر قدمی که بشریت به سمت فاجعه اقلیمی قریب‌الوقوع برمی‌دارد، یا هر قدمی که از آن دور می‌شود.”

او گفت که این جعبه نه تنها برای بشر ثروتی عظیم از داده‌های تغییرات اقلیمی فراهم می‌کند، بلکه همچنین با استفاده از اطلاعات ثبت‌شده می‌توان رهبران را بازخواست کرد و این ذخیره می‌تواند همچنین درسی برای آیندگان باشد.

به گفته کورتیس “اگر بدترین اتفاق رخ دهد و ما به عنوان یک تمدن به خاطر تغییرات اقلیمی نابود شویم، این جعبه غیرقابل‌تخریب آنجا خواهد بود و همه اطلاعات درباره آن را ذخیره خواهد کرد. پس هر چیزی که باقی بماند و هر کسی که بعدها آن را پیدا کند، از اشتباهاتمان خواهد آموخت.”

جعبه سیاه زمین یک مونولیت فولادی ده متری است که برای تحمل بلایای طبیعی طراحی شده و از انرژی خورشیدی و گرمایی استفاده می‌کند.

این دستگاه که به اینترنت وصل خواهد بود، از یک الگوریتم برای استخراج مداوم اطلاعات درباره تغییرات اقلیمی استفاده می‌کند و این اطلاعات در جا ذخیر می‌شوند.

این جعبه سیاه پر از فضای ذخیره‌سازی اطلاعات خواهد بود که اطلاعاتی نظیر میزان مصرف انرژی در جهان و متوسط دما در آن ثبت می‌شود.

منبع: بی‌بی‌سی فارسی


برچسب ها : , , , ,
دسته بندی : اجتماعی , اخبار , اسلایدر , پیشنهاد سردبیر
ارسال دیدگاه