وبسایت اطلاع رسانی فارسی زبانان استرالیا | Voice Of Australia

| یکشنبه ۹ اردیبهشت ۱۴۰۳ | Sunday 28 April 2024
» اخبار » رشد هم‌زمان هزینه‌کرد با کارت اعتباری و پول نقد در استرالیا

تاریخ انتشار : 1400/10/23 - 4:17

رشد هم‌زمان هزینه‌کرد با کارت اعتباری و پول نقد در استرالیا

صدای استرالیا– میزان هزینه‌کرد استرالیایی‌ها با کارت اعتباری در ماه نوامبر رکوردی تازه بر جا گذاشت؛ اما آمارهای بانک مرکزی […]

رشد هم‌زمان هزینه‌کرد با کارت اعتباری و پول نقد در استرالیا

صدای استرالیا– میزان هزینه‌کرد استرالیایی‌ها با کارت اعتباری در ماه نوامبر رکوردی تازه بر جا گذاشت؛ اما آمارهای بانک مرکزی نشان می‌دهد که استفاده از پول نقد نیز هم زمان افزایش یافته است.

گزارش ماهانه پرداخت بانک مرکزی استرالیا نشان می‌دهد که مجموع خرید با کارت اعتباری و کارت‌های پیش پرداخت در ماه نوامبر به ۲۸٫۹ میلیارد دلار رسیده که ۶٫۸ درصد بالاتر از ماه اکتبر و ۹٫۶ درصد بالاتر از زمان مشابه در سال ماقبل است.

این رکورد در شرایطی ثبت شده که استرالیایی‌ها با خروج از قرنطینه، فرصت رفتن به فروشگاه‌ها، میخانه‌ها و رستوران‌ها را دوباره به دست آوردند.

همچنین به گفته استیو میکن‌بکر، مدیر اجرایی خدمات مالی گروه کن‌استار، رویدادهای پیش از کریسمس، مانند جمعه‌سیاه نیز در این رشد هزینه‌کرد با کارت‌های اعتباری موثر بوده است.

از سوی دیگر، داده‌های منتشر شده از سوی اداره آمار استرالیا نشان می‌دهد که مبلغ خریدهای فروشگاهی نیز ۷٫۳ درصد رشد کرده که چهارمین رشد بزرگ ماهانه‌ای است که تا کنون به ثبت رسیده است.

گزارش بانک مرکزی همچنین نشان می‌دهد که در ماه نوامبر ۲۹٫۸ میلیون مورد دریافت پول از دستگاه‌های خودپرداز در مجموع به مبلغ ۸٫۶ میلیارد دلار صورت گرفته که ۲٫۶ درصد بیشتر از ماه قبل بوده و پس از رشد ۱۲٫۷ درصدی در ماه اکتبر اتفاق افتاده است.

منبع: ۷ نیوز


برچسب ها : , ,
دسته بندی : اخبار , اسلایدر , اقتصادی
ارسال دیدگاه