وبسایت اطلاع رسانی فارسی زبانان استرالیا | Voice Of Australia

| جمعه ۱۰ فروردین ۱۴۰۳ | Friday 29 March 2024
» اخبار » راه‌آهن پرسرعت استرالیا را متحول می‌کند

تاریخ انتشار : 1401/10/27 - 4:31

راه‌آهن پرسرعت استرالیا را متحول می‌کند

صدای استرالیا - سفیر ژاپن در استرالیا گفت که راه‌آهن پرسرعت، استرالیا را از نظر اجتماعی و اقتصادی متحول خواهد کرد و پتانسیل تبدیل کردن پایتخت این کشور به یک جاذبه گردشگری جهانی را دارد.


صدای استرالیا – سفیر ژاپن در استرالیا گفت که راه‌آهن پرسرعت، استرالیا را از نظر اجتماعی و اقتصادی متحول خواهد کرد و پتانسیل تبدیل کردن پایتخت این کشور به یک جاذبه گردشگری جهانی را دارد.

در حالی که دولت فدرال استرالیا پس از دهه‌ها بحث و تاخیر، طرح توسعه راه‌آهن پرسرعت در سواحل شرقی را پیش می‌برد، شینگو یاماگامی سفیر ژاپن در استرالیا گفت که ژاپن می‌تواند تجربیات خود را در زمینه راه‌اندازی شبکه تحسین شده شینکانسن یا قطار گلوله‌ای به استرالیا ارائه دهد.

وی توضیح داد: راه‌آهن پرسرعت نه تنها یک روش حمل‌ونقل بلکه روشی برای دگرگونی است. به محض راه‌اندازی چنین سیستمی، چشم‌انداز اقتصادی و اجتماعی استرالیا به طور کامل تغییر خواهد کرد چرا که ما هم در ژاپن چنین تغییری را تجربه کردیم. راه‌آهن پرسرعت می‌تواند یک پروژه نمادین در زمینه همکاری‌های بین استرالیا و ژاپن باشد که مکمل روابط امنیتی فزاینده و نزدیک بین دو کشور است.

راه‌اندازی راه‌آهن پرسرعت یکی از وعده‌های انتخاباتی حزب کارگر بود و حالا آنتونی آلبانیزی نخست‌وزیر استرالیا می‌گوید: چشم‌انداز من یک راه‌آهن پرسرعت از بریزبن تا ملبورن است. قطارها با سرعت ۳۵۰ کیلومتر در ساعت حرکت می‌کنند و این یعنی سفر از ملبورن تا سیدنی تنها حدود سه ساعت طول خواهد کشید.

دولت آلبانیزی ماه گذشته قانونی را تصویب کرد تا یک اداره راه‌آهن پرسرعت در استرالیا ایجاد شود که وظیفه آن شناسایی و ایمن‌سازی کوریدورهای ریلی و نظارت بر ساخت و بهره‌برداری از این شبکه است.

تمرکز اولیه بر اتصال راه‌آهن پرسرعت بین نیوکاسل به سیدنی خواهد بود. دولت فدرال با همکاری دولت نیو ساوت ولز به عنوان نخستین گام، پروژه‌ای به ارزش یک میلیارد دلار را برای ارتقای زیرساخت‌های راه‌آهن شمال سیدنی تامین مالی می‌کنند و برنامه‌هایی هم برای اتصال بریزبن به ملبورن با توقف‌هایی در کانبرا، سیدنی و مراکز منطقه‌ای وجود دارد.

کاترین کینگ وزیر زیرساخت فدرال استرالیا گفت که راه‌آهن پرسرعت در استرالیا از دهه ۱۹۸۰ تاکنون آرزوی بسیاری از دولت‌ها بوده و اکنون، این آرزو در حال تبدیل شدن به واقعیت است.

تخمین زده می‌شود سالانه ۱۵۰ میلیون مسافر در ژاپن با قطارهای گلوله‌ای که با سرعت ۳۲۰ کیلومتر در ساعت حرکت می‌کنند، سفر می‌کنند. قطارهای گلوله به راحتی، ایمنی و وقت‌شناسی شهرت دارند.

منبع: سیدنی مورنینگ هرالد


برچسب ها : , , , ,
دسته بندی : اخبار , اسلایدر , اقتصادی , پیشنهاد سردبیر
ارسال دیدگاه