وبسایت اطلاع رسانی فارسی زبانان استرالیا | Voice Of Australia

| چهارشنبه ۱۲ اردیبهشت ۱۴۰۳ | Wednesday 1 May 2024
» اخبار » دوره فیلیپ لو تمدید نمی‌شود؛ نخستین رئیس بانک مرکزی زن تاریخ استرالیا منصوب شد

تاریخ انتشار : 1402/04/23 - 7:42

دوره فیلیپ لو تمدید نمی‌شود؛ نخستین رئیس بانک مرکزی زن تاریخ استرالیا منصوب شد

صدای استرالیا- با پایان دوره خدمت فیلیپ لو در دو ماه آینده، میشل بولوک جایگزین او در ریاست کل بانک مرکزی استرالیا خواهد شد.


صدای استرالیا- با پایان دوره خدمت فیلیپ لو در دو ماه آینده، میشل بولوک جایگزین او در ریاست کل بانک مرکزی استرالیا خواهد شد.

بولوک نخستین زنی خواهد بود که از زمان تاسیس بانک مرکزی در سال ۱۹۵۹ تا کنون، ریاست این نهاد تنظیم‌گر پولی را برعهده خواهد داشت.

خبر پایان دوره ۷ ساله فیلیپ لو در بانک مرکزی در روز ۱۷ سپتامبر صبح امروز اعلام شد.

آنتونی آلبانیزی نیز با بیان اینکه بولوک کاملا واجد شرایط این سمت است، گفت که بولوک نزدیک به چهار دهه در بانک مرکزی خدمت کرده و اخیرا به عنوان معاون رییس کل این بانک انتخاب شده بود؛ بنابراین دارای شرایط لازم برای رهبری این نهاد ملی است.

وی افزود: خانم بولوک یک اقتصاددان کارآمد با تجربه فراوان در بانک مرکزی، از جمله در سمت معاون رییس و معاون هیات‌رییسه سیستم‌های پرداخت است.

نخست‌وزیر استرالیا گفت که انتخاب بولوک در پی یک فرایند دقیق و مشورت با اپوزیسیون انجام شده است.

وزیر خزانه‌داری دولت فدرال نیز گفت که با انتصاب بولوک، ترکیبی از تجربه و تخصص با دیدگاهی نو در رهبری در صدر بانک مرکزی قرار می‌گیرد.

جیم چالمرز همچنین با بیان اینکه تصمیم‌گیری  در مورد رییس کل بانک مرکزی آسان نبوده است، افزود: این انتخاب پس از ماه‌ها رایزنی صورت گرفته و ما به روشمندترین و سنجیده‌ترین شیوه‌ای که امکان داشت، به این انتخاب رسیدیم.

در همین حال آلبانیزی و چالمرز، هر دو از فیلیپ لو بابت دوره مسوولیت‌اش قدردانی کردند.

چالمرز گفت: ما از فیل لو بابت چهار دهه از خودگذشت و تعهد کاری، نه فقط برای بانک مرکزی و اقتصاد، بلکه برای کل کشور سپاسگزاریم.

وی تاکید کرد: می‌خواهم این را روشن کنم که فیل لو، احترام و قدردانی ما را به همراه خواهد داشت و با سربلندی از این سمت کنار می‌رود.

وزیر خزانه‌داری همچنین با بیان اینکه کنار رفتن فیلیپ لو پس از اتمام دوره هفت‌ساله‌اش، غیر طبیعی نیست، گفت: از هشت رییس کل بانک مرکزی تا امروز، دوره پنج نفر تمدید نشده است؛ بنابراین از نظر تاریخی، تمدید دوره رییس بانک مرکزی استثنا محسوب می‌شود و نه قاعده.

یک روز بعد از پایان دوره فیلیپ لو در ۱۷ سپتامبر، میشل بولوک ریاست بانک مرکزی را به عهده خواهد گرفت.

لو روز چهارشنبه گفته بود که از هر کسی که دولت برای ریاست بانک مرکزی انتخاب کند، حمایت خواهد کرد.

وی البته همچنان به مسوولیت‌های خود عمل می‌کند و قرار است دوشنبه آینده برای شرکت در جلاس گروه ۲۰ به همراه چالمرز به هند سفر کند.

با ۱۲ مورد افزایش نرخ بهره در ۱۵ ماه اخیر، درخواست‌ها برای استعفای فیلیپ لو تشدید شده بود.

وی همچنین گفته بود که مستاجرانی که مشکل در تامین هزینه‌های اجاره دارند، بهتر است نقل مکان کنند. این اظهار نظر موجب شدت گرفتن انتقادها از او شده بود. منتقدان می‌گفتند که او گوش شنوا ندارد.

منبع: ۹ نیوز


برچسب ها : , , ,
دسته بندی : اخبار , اسلایدر , اقتصادی , پیشنهاد سردبیر
ارسال دیدگاه