وبسایت اطلاع رسانی فارسی زبانان استرالیا | Voice Of Australia

| پنج شنبه ۱۳ اردیبهشت ۱۴۰۳ | Thursday 2 May 2024
» اخبار » ده شهر برتر استرالیا معرفی شدند

تاریخ انتشار : 1401/12/25 - 4:51

ده شهر برتر استرالیا معرفی شدند

صدای استرالیا– استرالیا نزدیک به ۲۰۰۰ شهر  را در خود جای داده و این واقعیت، حتی مصمم‌ترین مسافران را برای […]

ده شهر برتر استرالیا معرفی شدند

صدای استرالیا– استرالیا نزدیک به ۲۰۰۰ شهر  را در خود جای داده و این واقعیت، حتی مصمم‌ترین مسافران را برای انتخاب مقصد سفر به دردسر می‌‌اندازد.

در حالی که هر کدام از این شهر‌ها ویژگی‌های خاص خود را دارند، تنها یکی از آنها را می‌توان به عنوان بهترین شهر در کل کشور در نظر گرفت.

وب‌سایت مسافرتی Wotif ده شهر برتر استرالیا را از نظر میزان تقاضا برای سفر در سال ۲۰۲۳ معرفی کرده است (این مقایسه در گروه شهرهایی غیر از مراکز ایالتی انجام شده است).

۱۰- اکوکا، ویکتوریا

ده شهر برتر استرالیا معرفی شدند

شهرک اکوکا (Echuca) در کنار رود مورای قرار دارد و این رودخانه با همه خوبی‌ها و بدی‌هایش، بخشی از زندگی در این شهر کوچک محسوب می‌شود. علی‌رغم اینکه این شهر در تابستان، تحت‌تاثیر سیلاب‌های رودخانه قرار گرفت، اما توانسته در لیست ده شهرک برتر سال قرار بگیرد.

۹- اورنج، نیوساوت‌ولز

ده شهر برتر استرالیا معرفی شدند

اورنج (Orange) محبوب عاشقان غذا و شراب در نیوساوت‌ولز است. این شهرک که در تیبل‌لندز مرکزی این ایالت واقع شده، به خاطر رستورا‌ن‌ها و شراب‌سازی‌هایش شهرت دارد. با توجه به اطلاعات وب‌سایت Wotif.com، سفر یک روزه به اورنج، پرتقاضاترین سفر از مقصد سیدنی بوده است.

۸- دانسبورو، استرالیای غربی

ده شهر برتر استرالیا معرفی شدند

قلعه سنگی  (castle rock) که در دورترین نقطه جنوب غربی کشور واقع شده، جاذبه اصلی دانسبورو (Dunsborough) در استرالیای غربی است. این شهرک به دلیل داشتن بوته زارهای طبیعی و جذابیت‌های شهری، توانسته هشتمین شهرک برتر کشور باشد.

۷- توومبا، کوئینزلند

ده شهر برتر استرالیا معرفی شدند

تووومبا (Toowoomba) به خاطر پارک‌ها و باغ‌های خیره کننده‌اش به «باغ شهر» معروف است. کارناوال سالانه گل‌ها که سالانه در توومبا برگزار می‌شود، بازدیدکنندگان را از سراسر جهان به خود جذب می‌کند. این شهر کوئینزلندی توانسته مقام هفتم برترین شهرک‌های استرالیا را از آن خود کند.

۶- میرامبولا، نیوساوت‌ولز

ده شهر برتر استرالیا معرفی شدند

منطقه ساحلی میرامبولا (Merimbula) در «ساحل یاقوت کبود» نیوساوت ولز واقع شده است. مردم محلی و بازدیدکنندگان از سبک زندگی آرام و سواحل بکر در این شهرک ریجنال لذت می‌برند. این شهرک با دسترسی و فاصله معقول با «بگا شایر» و «کانبرا» رتبه ششم را در این فهرست سالانه به دست آورده است.

۵- بلرت، ویکتوریا

ده شهر برتر استرالیا معرفی شدند

رتبه پنجم این لیست متعلق به بلرت (Ballarat) در ویکتوریا است. نام این شهر در جلگه غربی رشته کوه هایلندز شرقی، با گالری‌های هنری و رستوران‌ها مترادف شده و غنی از تاریخ و فرهنگ است. دسترسی آسان به محیط‌های طبیعی نیز از جمله ویژگی‌های این شهرک است.

۴- پورت لینکلن، استرالیای جنوبی

 

ده شهر برتر استرالیا معرفی شدند

پورت لینکلن (Port Lincoln) شهری در شبه‌جزیره ایر در استرالیای جنوبی است. این شهر به دلیل صنعت ماهیگیری و غذاهای دریایی‌اش شناخته شده است. پورت لینکلن در یکی از بزرگترین بندرهای طبیعی محافظت شده جهان واقع شده و ماجراجویی‌های اقیانوسی، تجربیات حیات وحش و شراب‌های محلی فوق العاده‌ای را به گردشگران ارایه می‌دهد. 

۳- نیو نورفولک، تاسمانی

ده شهر برتر استرالیا معرفی شدند

در چند کیلومتری بالای رودخانه هوبارت، شهر کوچک نیو نورفولک (New Norfolk) قرار دارد؛ گوهری دور افتاده که سومین شهرک برتر کشور نام گرفته است.

نیو نورفولک غنی از تاریخ است و سومین سکونتگاه قدیمی تاسمانی است که توسط مهاجرانی از جزیره نورفولک تأسیس شده است. این شهر خانه یکی از قدیمی‌ترین میخانه‌های کشور است و ادعا می‌شود که قدیمی‌ترین کلیسای انگلیکن استرالیا نیز در این شهر واقع شده است.

۲- بوندابرگ، کوئینزلند

ده شهر برتر استرالیا معرفی شدند

کوئینزلندی‌ها، بوندابرگ (Bundaberg) را به دلیل طبیعت در دسترس‌اش دوست دارند؛ اما در سطح ملی، کارخانه تقطیر رام واقع در بوندابرگ، شهرت بیشتری دارد. مزارع نیشکر و صخره‌های سد بزرگ مرجانی معروف، از دیدنی‌های این شهرک هستند و همه در کنار هم، بوندابرگ را جایگاه دومین شهرک برتر کشور رسانده‌اند.

۱-  آلبری، نیوساوت‌ولز

ده شهر برتر استرالیا معرفی شدند

شهر مرزی کوچک آلبری (Albury) که عنوان برترین شهرک استرالیا در سال ۲۰۲۳ را از سوی Wotif.com به خود اختصاص داده، در کنار شهرک وودونگا، پرتقاضاترین شهر برای سفر بوده است.

آلبری که در پای کوه‌های آلپ استرالیا و در سواحل رودخانه مورای واقع شده، بهترین انتخاب برای علاقه‌مندان به غذا، دوستداران طبیعت و طرفداران ماجراجویی است.

آلبری با تجربه‌های عالی در فضای باز، شراب‌خانه‌ها و بارهای فوق‌العاده، رستوران‌های عالی و تعدادی از بهترین گالری‌ها، موزه‌ها، تئاترها و جشنواره‌های کشور، شهرکی است که بازدید از آن اجتناب‌ناپذیر محسوب می‌شود.

منبع: ۹ نیوز


برچسب ها : , , ,
دسته بندی : اخبار , اسلایدر , اقتصادی
ارسال دیدگاه