وبسایت اطلاع رسانی فارسی زبانان استرالیا | Voice Of Australia

| پنج شنبه ۲۰ اردیبهشت ۱۴۰۳ | Thursday 9 May 2024
» اخبار » دانشگاه‌های استرالیا رتبه نخست جهان در برابری جنسیتی

تاریخ انتشار : 1398/02/07 - 12:42

دانشگاه‌های استرالیا رتبه نخست جهان در برابری جنسیتی

صدای استرالیا - مؤسسات آموزش عالی و دانشگاه‌های استرالیا موفق به کسب رتبه نخست در جهان برای ایجاد برابری جنسیتی در محیط دانشگاه شدند.

دانشگاه‌های استرالیا رتبه نخست جهان در برابری جنسیتی

صدای استرالیا – مؤسسات آموزش عالی استرالیا موفق به کسب رتبه نخست در جهان برای ایجاد برابری جنسیتی در محیط دانشگاه شدند.

فرهنگ برابری، موقعیت مکانی عالی و سیاست‌های دسترسی آزاد در استرالیا کلید موفقیت این کشور در ارزیابی‌های رتبه‌بندی تأثیرات دانشگاهی موسسه مطالعاتی تایمز به شمار می‌رود.

استرالیا به سرزمین عدل و انصاف مشهور است؛ کشوری که تساوی و برابری به‌جای کلاس طبقاتی هویت ملی آن را شکل می‌دهد. با وجود اینکه افزایش شکاف ثروت در سال‌های اخیر باعث کم‌رنگ شدن ایجاد برابری در جامعه استرالیا شده است؛‌ اما آمار و ارقام موسسه مطالعاتی و رتبه‌بندی تایمز نشان می‌دهد که دانشگاه‌های این کشور در مبحث ایجاد برابری نسبت به مؤسسات آموزش عالی در کشورهای دیگر در سطح بالایی قرار دارند.

سه مؤسسه آموزش عالی استرالیا که تحت نظر دانشگاه جیمز کوک فعالیت می‌کنند در صدر جدول کاهش نابرابری رتبه‌بندی تأثیرات دانشگاهی تایمز هایر اجوکیشن قرار دارند.

رتبه‌بندی تأثیرات دانشگاهی تایمز مؤسسات آموزش عالی جهان را از نظر میزان تحقیقات در حوزه نابرابری‌های اجتماعی، سیاست‌های آنها درباره تبعیض جنسیتی و نژادی و تعهد آنها برای استخدام کارکنان و جذب دانشجویان از خانواده‌های کم‌درآمد و محروم بررسی می‌کند.

همچنین دانشگاه‌ها از نظر میزان دانشجویان نسل اول، میزان دانشجویان بین‌المللی از کشورهای کم‌درآمد و جهان سوم و میزان دانشجویان و کارکنان با ناتوانی‌های بدنی مورد بررسی قرار می‌گیرند.

منبع: خبرگزاری آنا

گزارش کامل را می توانید از طریق لینک زیر مطالعه کنید:

https://www.timeshighereducation.com/news/australian-universities-top-world-tackling-inequality


برچسب ها : , , , ,
دسته بندی : اخبار , اسلایدر , فرهنگی , پیشنهاد سردبیر
ارسال دیدگاه