وبسایت اطلاع رسانی فارسی زبانان استرالیا | Voice Of Australia

| جمعه ۱۴ اردیبهشت ۱۴۰۳ | Friday 3 May 2024
» اخبار » حمایت استرالیا از حمله آمریکا به نیروهای تحت حمایت ایران

تاریخ انتشار : 1402/11/15 - 3:48

حمایت استرالیا از حمله آمریکا به نیروهای تحت حمایت ایران

صدای استرالیا- استرالیا از حملات هوایی تلافی‌جویان ایالات متحده به گروه‌های شبه‌نظامی مورد حمایت ایران در سوریه و عراق حمایت کرد.


صدای استرالیا- استرالیا از حملات هوایی تلافی‌جویان ایالات متحده به گروه‌های شبه‌نظامی مورد حمایت ایران در سوریه و عراق حمایت کرد.

هفته گذشته در پی حمله ستیزه‌جویان تحت حمایت ایران به اردن، سه سرباز آمریکایی کشته و ده‌ها تن زخمی شدند.

جو بایدن، رئیس‌جمهور آمریکا روز جمعه در آغاز حملات متقابل گفته بود: اگر به یک آمریکایی آسیب برسانید، ما پاسخ خواهیم داد.

مقامات دفاعی ایالات متحده گفتند که طی حملات تلافی‌جویانه ۸۵ نقطه از جمله مراکز فرماندهی و کنترل و همچنین تأسیسات ذخیره موشک این گروه‌های شبه‌نظامی را هدف قرار داده‌اند.

در پی این حملات، یک سخنگوی ریچارد مایلز، جانشین معاون نخست‌وزیر استرالیا گفت: هدف ایالات متحده از این حملات مشخص است. استرالیا حملات گروه‌های شبه‌نظامی تحت حمایت ایران به نیروهای آمریکایی در اردن را محکوم می‌کند.

این سخنگو افزود: ما می دانیم که ایران مدت‌ها از جمله با حمایت از حماس و سایر گروه‌های تروریستی یکی از بازیگران بد در منطقه بوده است.

حملات مذکور که ایران را مستقیما قرار نداده، ممکن است روزها ادامه یابد و تنش‌ها را در خاورمیانه افزایش بدهد.

بایدن روز جمعه گفته بود: پاسخ ما امروز آغاز شد و در زمان‌ها و مکان‌هایی که ما انتخاب می‌کنیم، ادامه خواهد یافت.

وی افزود: ایالات متحده به دنبال درگیری در خاورمیانه یا هیچ جای دیگر در جهان نیست. اما همه کسانی که ممکن است به دنبال آسیب رساندن به ما باشند این را بدانند: اگر به یک آمریکایی آسیب بزنید، ما پاسخ خواهیم داد.

دولت بایدن گفته است که تحریم‌های اقتصادی نیز با هدف حفاظت از نیروهای آمریکایی بدون رویارویی مستقیم با ایران اعمال خواهد شد.

منبع: شبکه خبری نیوز


برچسب ها : , ,
دسته بندی : اخبار , اسلایدر , سیاسی , پیشنهاد سردبیر
ارسال دیدگاه