وبسایت اطلاع رسانی فارسی زبانان استرالیا | Voice Of Australia

| شنبه ۸ اردیبهشت ۱۴۰۳ | Saturday 27 April 2024
» اجتماعی » حضور ۱۰ شهروند در مراسم خاکسپاری ملکه؛ دنی عبدالله در میان دعوت‌شدگان

تاریخ انتشار : 1401/06/23 - 5:47

حضور ۱۰ شهروند در مراسم خاکسپاری ملکه؛ دنی عبدالله در میان دعوت‌شدگان

صدای استرالیا - آنتونی آلبانیزی نخست‌وزیر استرالیا اعلام کرد که کاخ باکینگهام از ۱۰ شهروند استرالیایی که کمک‌های قابل توجهی را به جوامع خود کرده‌اند درخواست کرده که در مراسم رسمی خاکسپاری ملکه البزابت دوم شرکت کنند.

۱۰ استرالیایی سرشناس که به مراسم خاکسپاری ملکه دعوت شده‌اند، چه کسانی هستند؟

صدای استرالیا – آنتونی آلبانیزی نخست‌وزیر استرالیا اعلام کرد که کاخ باکینگهام از ۱۰ شهروند استرالیایی که کمک‌های قابل توجهی را به جوامع خود کرده‌اند درخواست کرده که در مراسم رسمی خاکسپاری ملکه البزابت دوم شرکت کنند.

دیلن آلکات، ورزشکار معلول در حوزه‌های بسکتبال و تنیس، سخنران انگیزشی و برنده جایزه “استرالیایی سال” در سال ۲۰۲۲ یکی از ۱۰ استرالیایی است که برای شرکت در مراسم رسمی تشییع جنازه ملکه الیزابت در روز دوشنبه در کنار نخست‌وزیر و فرماندار کل استرالیا به لندن سفر خواهد کرد.

کریس والر، مربی مشهور اسب که مربی Winx، برنده چهار دوره جایزه اسب سال استرالیا بوده، دیگر استرالیایی است که برای شرکت در این مراسم دعوت شده است.

دنی عبدالله هم به این مراسم دعوت شده است. پدری اهل سیدنی که در جریان یک تصادف وحشتناک سه فرزندش و دختر عموی آنها را از دست داد. او و همسرش لیلا راننده عامل این حادثه را که در هنگام رانندگی تحت تاثیر مواد مخدر و الکل بود بخشیدند و وبسایت i4give Day را برای کمک به افرادی با وضعیت مشابه آنها راه‌اندازی کردند.

کیم اسمیت افسر بازنشسته پلیس هم که به دلیل کار داوطلبانه، نامی برای خود دست و پا کرده، به این مراسم دعوت شده است. او در زمینه فعالیت‌های ورزشی برای پاک شدن جوانان خیابانی و کمک به دختران نوجوانی که مورد سوءاستفاده یا غفلت قرار گرفته‌اند، فعالیت می‌کند.

دکتر میریام رز اونگانمر بائومن ای‌ام از بومیان استرالیا نیز به این مراسم دعوت شده است. این هنرمند، فعال، نویسنده و سخنران مشهور، نخستین معلم بومی کاملا واجد شرایط در منطقه شمالی بوده است. او که بعدها مدیر مدرسه کاتولیک در جامعه خود و عضو شورای ملی بومیان دولت استرالیا نیز شد، در سال ۱۹۹۸ بالاترین مدال استرالیا را برای خدمات برجسته‌اش دریافت کرد و در سال ۲۰۲۱ نیز جایزه “سالمند استرالیایی سال” را بدست آورد.

دعوت برای شرکت در مراسم خاکسپاری ملکه همچنین شامل صبا آبراهام پناهنده و مدافع چندفرهنگی می‌شود. او نقش مهمی در جلوگیری از گسترش کووید-۱۹ در کوئینزلند داشت و در رساندن پیام‌های بهداشت عمومی به رهبران جوامع مختلف فرهنگی و زبانی کمک‌های شایانی کرد.

شانا وان، بنیانگذار Sober in the Country هم در این مراسم شرکت خواهد کرد. شانا وان در حال ایجاد تاثیرات و تغییرات اجتماعی رادیکال در مورد نحوه بحث و استفاده از الکل در مناطق روستایی استرالیا است.

دکتر ترودی لین، جوان سال استرالیای جنوبی هم به این رویداد دعوت شده است. دکتر ترودی لین یکی از معدود متخصصان دندانپزشک جوان است که مراقبت‌های بهداشتی دهان و دندان را به افراد دارای ناتوانی، بیماری روانپزشکی و بیماری‌های پیچیده پزشکی مانند سرطان ارائه می‌دهد. او همچنین افرادی که بی‌خانمانی و خشونت خانگی را تجربه کرده‌اند، درمان می‌کند.

والمی دمپسی برنده جایزه “سالمند سال استرالیا” در سال ۲۰۲۲ هم که یکی از متعهدترین و قدیمی‌ترین داوطلبان منطقه پایتخت استرالیا است به این مراسم دعوت شده است. در سال ۲۰۲۰، والمی به عنوان داوطلب خیره کمک‌های اولیه سنت جان آمبولانس با بزرگترین چالش خود روبرو شد، ابتدا آتش‌سوزی‌های جنگلی تابستان سیاه و پس از آن پاندمی کووید-۱۹. او با هدایت ۴۰ داوطلب دیگر طی هفته‌های زیادی از جوامع آسیب‌دیده از آتش‌سوزی حمایت کردند.

آخرین استرالیایی دعوت شده به مراسم خاکسپاری ملکه، پروفسور هلن میلروی برنده جایزه “استرالیایی سال ۲۰۲۱ استرالیای غربی” است. میلروی نخستین پزشک بومی استرالیا بود و در تحقیق و آموزش در زمینه سلامت روان بومیان و کودکان پیشگام بوده است.

منبع: ۹ نیوز


برچسب ها : , , , , ,
دسته بندی : اجتماعی , اخبار , اسلایدر
ارسال دیدگاه