وبسایت اطلاع رسانی فارسی زبانان استرالیا | Voice Of Australia

| چهارشنبه ۱۲ اردیبهشت ۱۴۰۳ | Wednesday 1 May 2024
» اجتماعی » حزب سبزها به دنبال قانونی کردن ماری‌جوآنا در استرالیا

تاریخ انتشار : 1402/01/23 - 7:18

حزب سبزها به دنبال قانونی کردن ماری‌جوآنا در استرالیا

صدای استرالیا - حزب سبزها به دنبال ارائه لایحه‌ای به مجلس برای قانونی کردن کانابیس در سراسر استرالیا است.


صدای استرالیا – حزب سبزها به دنبال ارائه لایحه‌ای به مجلس برای قانونی کردن ماری‌جوآنا در سراسر استرالیا است.

لایحه پیشنهادی که هم‌اکنون در مرحله مشاوره عمومی است، در صورت تصویب، امکان مقررات‌گذاری و فروش گونه‌های تائید شده ماری‌جوآنا را برای مصرف تفریحی در استرالیا فراهم می‌کند و استرالیا به گروه محدودی از کشورها و برخی از ایالات آمریکا خواهد پیوست که پیشتر مصرف تفریحی ماری‌جوآنا را قانونی کرده‌اند.

دیوید شوبریج سناتور حزب سبزها قصد دارد به محض اینکه حزب متبوعش نتایج مشاوره را در لایحه لحاظ کند، این لایحه را به سنا ارائه کند.

این لایحه به حمایت دولت نیاز دارد و حزب کارگر تاکنون هنوز هیچ نشانه‌ای از حمایت از این لایحه را نشان نداده است.

کشت، نگهداری، فروش و یا استفاده از ماری‌جوآنا در استرالیا غیرقانونی است، اگرچه قانون دقیق در این زمینه از هر ایالت به ایالت دیگر (و قلمرو) متفاوت است.

ماری‌جوآنای پزشکی با نسخه در استرالیا در دسترس است اما مقررات مربوط به آن به شدت از سوی مقام‌ها و اداره کالاهای درمانی (TGA) تنظیم و کنترل می‌شود.

براساس لایحه پیشنهادی حزب سبزها، قانونی کردن ماری‌جوآنا امکان ثبت گونه‌های کانابیس، مقررات‌گذاری ماری‌جوآنا و تاسیس آژانس ملی کانابیس استرالیا را فراهم می‌کند.

براساس این لایحه، یک طرح ملی صدور مجوز ماری‌جوآنا و یک رگولاتور وجود خواهد داشت که بر عملیات‌های کشت تجاری کوچک‌مقیاس و فروش نظارت خواهد کرد. همچنین رگولاتور با نام آژانس ملی ماری‌جوآنا استرالیا به عنوان عمده‌فروش بین تولیدکنندگان و فروشگاه‌های خرده‌فروشی عمل می‌کند و قیمت عمده‌فروشی را تعیین می‌کند.

طبق این لایحه پیشنهادی، پرورش تا شش گیاه در خانه و فروش آن از طریق کافه‌ها و داروخانه‌های دارای مجوز ماری‌جوآنا قانونی می‌شود. این بخش، شبیه به مدل کانادایی است که در آن ماری‌جوآنا می‌تواند توسط داروخانه‌های دولتی و فروشندگان خصوصی دارای مجوز فروخته شود.

ماری‌جوآنا رایج‌ترین ماده مخدر غیرقانونی مورد استفاده در استرالیا است. حدود ۴۰ درصد از افراد بالای ۱۴ سال در استرالیا گزارش داده‌اند که در طول زندگی خود از ماری‌جوآنا استفاده کرده‌اند. حمایت از قانونی‌سازی ماری‌جوآنا طی سال‌های اخیر افزایش یافته است زیرا هم مصرف آن افزایش یافته و هم این ماده مخدر در کشورهای دیگر قانونی شده است. همچنین فواید و در دسترس بودن ماریجوانای دارویی به رفع انگ در این زمینه کمک کرده است.

به علاوه درآمد بالقوه زیادی هم در این حوزه وجود دارد. حزب سبزها بر این باورند که دستکم ۲۸ میلیارد دلار طی ۹ سال امکان افزایش درآمد مالیاتی از محل قانونی شدن ماری‌جوآنا وجود دارد و پول زیادی هم از محل منتفی شدن پیگردهای قانونی و قضایی مربوط به کانابیس صرفه‌جویی می‌شود.

منبع: گاردین


برچسب ها : , , , ,
دسته بندی : اجتماعی , اخبار , اسلایدر , پیشنهاد سردبیر
ارسال دیدگاه