وبسایت اطلاع رسانی فارسی زبانان استرالیا | Voice Of Australia

| چهارشنبه ۱۲ اردیبهشت ۱۴۰۳ | Wednesday 1 May 2024
» اخبار » حد استرس مسکن در مناطق مختلف سیدنی اعلام شد

تاریخ انتشار : 1401/12/14 - 9:23

حد استرس مسکن در مناطق مختلف سیدنی اعلام شد

صدای استرالیا– داده‌های جدید نشان می‌دهد که برای اجاره ملک در شعاع ۵ کیلومتری منطقه مرکز تجاری سیدنی، افراد به […]

حد استرس مسکن در مناطق مختلف سیدنی اعلام شد

صدای استرالیا– داده‌های جدید نشان می‌دهد که برای اجاره ملک در شعاع ۵ کیلومتری منطقه مرکز تجاری سیدنی، افراد به درآمدهای ۶ رقمی نیاز دارند؛ وگرنه دچار استرس مسکن می‌شوند.

سازمان غیرانتفاعی Business NSW هزینه اجاره واحد مسکونی برای یک فرد مجرد در نقاط مختلف ایالت نیوساوت‌ولز و میزان درآمد سالانه مورد نیاز برای اجتناب از استرس مسکن را محاسبه کرده است.

استرس مسکن به شرایطی گفته می‌شود که فرد بیش از ۳۰ درصد از درآمد خود را صرف هزینه‌های مسکن کند.

در این بررسی، بیش از ۲۰۰ کدپستی در سراسر نیوساوت‌ولز مورد بررسی قرار گرفته و مشخص شده که برای زندگی در حومه‌هایی مانند پالم‌بیچ در شمال، روتی هیل در غرب و کرونولا در جنوب سیدنی، افراد باید بیش از ۱۰۰ هزار دلار در سال درآمد داشته باشند. این رقم در مورد بیشتر مناطق داخلی شهر سیدنی و همچنین مناطق ساحلی صدق می‌کند.

حد استرس مسکن در مناطق مختلف سیدنی اعلام شد

۱۹ کدپستی دیگر، از جمله ادموندسون پارک،  گرین‌ایکر، آوالون و میراندا  نیز جزو مناطقی هستند که اگر کمتر از میانگین نیوساوت‌ولز درآمد داشته باشید (۹۳ هزار و ۸۰ دلار) برای شما مقرون به صرفه محسوب نمی‌شوند.

به این ترتیب، فعالان حرفه‌هایی مانند افسران پلیس، پرستاران و نظافتچی‌ها به حومه‌های بیرونی‌تر مانند مانت دورییت، مریلندز، اشفیلد و ریوزبی محدود می‌شوند.

در خارج از سیدنی نیز، برای اجاره در بایرون‌بی باید تقریباً ۱۱۵ هزار دلار در سال درآمد داشته باشید.

سازمان Business NSW به دولت بعدی ایالت پیشنهاد کرده که به منظور مبارزه با بحران، ضمن افزایش عرضه مسکن، محدودیت‌های تراکم را تغییر دهد و اجازه گسترش منطقه مرکز تجاری را صادر کند.

امروز دومینیک پروتی، نخست‌وزیر نیوساوت ولز، اعلام کرد که در صورت انتخاب مجدد، دولتش متعهد می‌شود که به اخراج مستاجران در قراردادهای چرخشی پایان دهد.

حزب کارگر و سبزها قبلاً متعهد شده‌اند که به این رویه پایان دهند که به گفته پروتی، حمایت‌های بیشتری برای اجاره‌کنندگان فراهم می‌کند و در عین حال تضمین می‌کند که حقوق صاحبخانه‌ها نقض نشود.

هر دو حزب کارگر و ائتلاف همچنین قول داده‌اند که در صورت انتخاب، طرح اوراق قرضه قابل انتقال را معرفی کنند. 

پیش‌تر، موسسه Domain در گزارشی اعلام کرده بود که نرخ‌ خانه‌های خالی در سیدنی به پایین‌ترین حد خود یعنی ۹ دهم درصد رسیده است.

منبع: ۹ نیوز


برچسب ها : , ,
دسته بندی : اخبار , اسلایدر , اقتصادی
ارسال دیدگاه