وبسایت اطلاع رسانی فارسی زبانان استرالیا | Voice Of Australia

| جمعه ۱۰ فروردین ۱۴۰۳ | Friday 29 March 2024
» اخبار » حدود ۱۵ میلیون استرالیایی پیامک یا تماس تلفنی کلاهبرداری دریافت کرده‌اند

تاریخ انتشار : 1401/08/21 - 4:20

حدود ۱۵ میلیون استرالیایی پیامک یا تماس تلفنی کلاهبرداری دریافت کرده‌اند

صدای استرالیا - براساس تحقیقات جدید، تصور می‌شود که ۱۵ میلیون استرالیایی تا آگوست سال جاری پیامک یا تماس تلفنی کلاهبرداری دریافت کرده‌اند.


صدای استرالیا – براساس تحقیقات جدید، تصور می‌شود که ۱۵ میلیون استرالیایی تا آگوست سال جاری پیامک یا تماس تلفنی کلاهبرداری دریافت کرده‌اند.

مطالعه فایندر نشان داد که از هر چهار نفر، سه نفر در سال ۲۰۲۲ پیامک یا تماس‌های جعلی و کلاهبرداری دریافت کرده‌اند اما از هر پنج نفر فقط یک نفر این موارد را گزارش کرده است.

فایندر گروهی شامل ۱۰۵۸ نفر را در ماه آگوست در سراسر استرالیا مورد بررسی قرار داد که ۷۵ درصد از آنها عنوان کردند که یک کلاهبردار با آنها تماس گرفته است. این رقم در مقایسه با جمعیت ۲۵.۸ میلیون نفری استرالیا، معادل حدود ۱۵ میلیون نفر است. پنج درصد دیگر از افرادی که در این نظرسنجی شرکت کردند، گفتند که نمی‌دانستند پیام یا تماس کلاهبرداری دریافت کرده‌اند یا خیر و تنها ۲۰ درصد گفتند که کلاهبرداران با آنها تماسی نداشته‌اند. چهار درصد هم گفتند که تا مدتی پس از دریافت پیامک یا تماس، متوجه کلاهبرداری نبوده‌اند.

براساس گزارش کمیسیون رقابت و مصرف‌کننده استرالیا (ACCC)، استرالیایی‌ها در سال ۲۰۲۱ بیش از دو میلیارد دلار را به دلیل کلاهبرداری از دست دادند که از این رقم حدود ۱۰ میلیون دلار مربوط به کلاهبرداری از طریق پیام‌های متنی بود. داده‌های اسکم‌واچ نیز نشان می‌دهد که در سال ۲۰۲۲ تاکنون بیش از ۵۰ هزار کلاهبرداری فیشینگ گزارش شده است.

سارا مگینسون کارشناس فایندر به مردم هشدار داد که مراقب کلاهبرداری‌ها به ویژه در زمانی که خرید کریسمس خود را انجام می‌دهند، باشند. او به مردم پیشنهاد کرد که تماس‌ها از شماره‌های ناشناس را نادیده بگیرند.

وی گفت: اجازه دهید تماس‌گیرنده به پست صوتی برود. اگر شماره‌ای گذاشت، می‌توانید بررسی کنید که آیا با یک کسب‌وکار واقعی آنلاین مطابقت دارد یا خیر. اگر پیامی در واتساپ یا فیسبوک دریافت کردید که ادعا می‌کند از طرف یکی از بستگان است که تلفن خود را گم کرده و اکنون به کمک نیاز دارد، مراقب باشید. این یک شیوه کلاهبرداری است که در هفت ماهه نخست امسال ۲.۶ میلیون دلار به مردم ضرر وارد کرد.

مگینسون همچنین به مردم توصیه کرد که پیام‌های متنی مشکوک را هم نادیده بگیرند. وی گفت: هرگز به لینک‌های موجود در پیام‌های متنی پاسخ ندهید یا روی آنها کلیک نکنید. این پیام‌ها می‌توانند به ویروس‌ها و سایر موارد مخرب یا سایت‌های جعلی که به دنبال سرقت اطلاعات شخصی شما هستند، ارتباط داشته باشند. پیامک‌ها را با دقت بخوانید. پیامک‌های تقلبی اغلب دارای گرامر و املای ضعیف هستند.

وی همچنین به مردم توصیه کرد که هنگام خرید آنلاین و قبل از خرید از یک وبسایت، درباره آن تحقیق کنند. وی گفت: اگر به دنبال بهترین خرید آنلاین هستید، ممکن است با برخی از وبسایت‌های کلاهبرداری با ظاهر واقعی مواجه شوید که اقلامی را با تخفیف‌های سنگین می‌فروشند. اگر مطمئن نیستید که وبسایت معتبر است، یک جستجوی سریع در گوگل می‌تواند به شما کمک کند تا تشخیص دهید که آیا این محصولات قانونی هستند یا خیر.

منبع: ۹ نیوز


برچسب ها : , , ,
دسته بندی : اخبار , اسلایدر , اقتصادی , پیشنهاد سردبیر
ارسال دیدگاه