وبسایت اطلاع رسانی فارسی زبانان استرالیا | Voice Of Australia

| شنبه ۸ اردیبهشت ۱۴۰۳ | Saturday 27 April 2024
» اخبار » جایگاه ویژه سیدنی و ملبورن در میان برترین مقاصد گردشگری جهان در سال ۲۰۲۳

تاریخ انتشار : 1401/10/28 - 10:00

جایگاه ویژه سیدنی و ملبورن در میان برترین مقاصد گردشگری جهان در سال ۲۰۲۳

صدای استرالیا– بر اساس رده‌بندی Airbnb سه شهر استرالیا در میان برترین مقاصد مسافرتی جهان قرار دارند و یکی از […]

جایگاه ویژه سیدنی و ملبورن در میان برترین مقاصد گردشگری جهان در سال 2023

صدای استرالیا– بر اساس رده‌بندی Airbnb سه شهر استرالیا در میان برترین مقاصد مسافرتی جهان قرار دارند و یکی از این سه شهر، در جهان مقام دوم را دارد.

بر اساس اطلاعات منتشر شده از سوی Airbnb، برترین مقصد گردشگری جهان در سال ۲۰۲۳ شهر مالاگا در جنوب اسپانیاست. سیدنی دومین مقصد برتر گردشگری در سال ۲۰۲۳ است، ملبورن در رتبه سوم و اوکلند در رتبه چهارم قرار دارند. پرت نیز نخستین حضور خود را در این لیست تجربه می‌کند و در رتبه نهم قرار گرفته است.

ایربی‌ان‌بی این رده‌بندی را بر اساس تعداد جست‌وجو در پلتفرم خود در طول سال ۲۰۲۲ انجام داده است.

سیدنی برای دومین سال متوالی رتبه دوم را به دست آورده و ملبورن نیز موفق شده از رتبه پنجم به سوم صعود کند.

اوکلند هم تنها شهر نیوزیلند نیست که در این فهرست دیده می‌شود و کوئین‌تاون نیز در این لیست در رده ششم قرار گرفت.

بانکوک تایلند رده پنجم برترین مقاصد گردشگری جهان را به دست آورد و سه شهر برزیل، یعنی فلوریانوپلیس، پورتو سگورو و سالوادور به ترتیب در رده‌های هفتم، هشتم و دهم قرار گرفتند.

سال گذشته American Express Travel  فهرست مقصدهای پرطرفدار ۲۰۲۳ خود را منتشر کرده بود که سیدنی در آن فهرست هم جزو ۱۰ مقصد برتر قرار داشت. داده‌های این رده‌بندی بر اساس تعداد رزروهای مسافرت اعضای کارت اعتباری امریکن اکسپرس بین‌ سال‌های ۲۰۱۹ تا ۲۰۲۲ جمع‌آوری شده بود.

شرکت اطلاعات گردشگری Lonely Planet  نیز فهرست «بهترین‌های سفر» را برای سال ۲۰۲۳ منتشر کرده است. این فهرست، مقاصد سفر را بر اساس ۵ فاکتور غذا خوردن، یادگیری، سفر، استراحت و ارتباط دسته‌‌بندی کرده است.

در این فهرست و در دسته‌بندی ارتباط، سیدنی به همراه بویزی آیداهو، آکرا پایتخت غنا و گویان در آمریکای جنوبی، در رده دوم قرار گرفته است.

در حالی که سیدنی مورد تحسین و توجه قرار گرفته، ملبورن نیز به خاطر غذای عالی و زندگی شبانه‌اش شناخته می‌شود و یکی از چیزهایی که قطعا می‌تواند به آن ببالد این است که در رده‌بندی شرکت بیمه بریتانیایی ویلیام راسل به عنوان «دوست‌ترین شهر جهان» انتخاب شده است.

در گزارش ویلیام راسل درباره ملبورن آمده است: اغلب از ملبورن به عنوان «پایتخت باحال‌ها» یاد می‌شود و ساکنان آن به رفتار دوستانه معروف هستند.

منبع: news.com.au


برچسب ها : , , ,
دسته بندی : اخبار , اسلایدر , فرهنگی
ارسال دیدگاه